Gå til innhold

Til alle erfarne Bim-frøkner!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man alltid ikm ca 14 dager etter EL?? :-) Har sikkert spurt før, men. Prøver å finne min ikm-dato. Hehe. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har i hvert fall lest at både leger og jordmødre sier at man alltid har ikm 14 dager etter eggløsning. men man har ikke alltid eggløsning 14 dager etter ikm. Derfor er det vanskelig og regne ut for mange. men hvis du har en fast syklus eller vet sikkert når du hadde eggløsning, så vet du ikm-datoen. (Det "vanlige" er 28 dagers syklus, men det kan variere utroooolig masse)

Skrevet

Jaa, jeg har helt på trynet syklus. Har hatt alt fra 27 dager til 35 dager det siste halvåret. MEN; jeg hadde positiv EL-test igår, skal teste igjen idag for å se om det er idag og. For da har jeg jo ikm om 14-16 dager da? (Siden EL-test kan bli positiv dagen før el og)

Skrevet

Jeg har lest om syklus opp og ned og i mente... mange mener bestemt at det er fjorten dager etter eggløsning. MEN jg kom over ei side på nettet som sier noe heeelt annet!

http://www.pernille.info/syklus.htm

Den siden sier at eggløsning vanligvis mellom syklusdag 12-23!!!!!!

Skrevet

Ja, men jeg vet når jeg har EL. Men har ustabile sykluser, derfor vil jeg vite ca ikm. EL har jeg i dette øyeblikk nemlig! Så trenger ikke vite hvilke dager EL vanligvis er på ;-)

Skrevet

-vanligvis- ja....eg hadde el på dag 33 forrige måned....alt kan skje... mensen kommer pga eggløsninga som har vært. Etter eggløsning kommer lutealfasen og den varer fra 10-18 dager. Mest normale e 12-16. Eller..14.. Når lutealfasen tar slutt kommer mensen....med mindre et egg har festa seg.. Så eggløsning kommer på den dagen den vil. Mensen kommer etter ein visst periode dersom en ikkje e blitt gravid.

Det e eggløsninga som styret showet..

"Den siden sier at eggløsning vanligvis mellom syklusdag 12-23!!!!!! "

Det kan godt være at det e vanlig og som flertallet har det. Men ka dag i syklusen eggløsning kommer på har jo iiiingenting å sei på når mensen komme. Den komme etter si faste tid etter eggløsning den.

Skrevet

Okei. Har uansett EL nå, så da satser jeg på en positiv test om to uker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...