khost Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Hei Min datter er 6 mnd og jeg har nesten fullammet frem til nå.Jeg har prøvd å gi henne grøt på kvelden i ca 1 mnd,men det er ingen suksess,dessverre.Får i henne kanskje 5-7 skjeer før hun begynner å brekke seg.Nå ammer jeg henne såpass sjeldent også,ca hver 4 time på dagen,og hun kan sove opptil 10 timer om natta(20.00-0600).Og nå for ca 1 uke siden vil hun ikke ha morgenpuppen heller,for hun vil heller opp å se seg rundt og leke. Da vil det si at jeg bare får ammet henne 4 ganger i døgnet. Redd hun ikke får i seg nok mat. Hva er det man egentlig skal gi babyer på 6 mnd?? Hvordan er deres dag?
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Husker jeg også strevde med det samme da snuppa mi var 5-6 mnd. Hun var ikke intr i puppen mer, og ikke ville hun ha noe særlig av noe annet. Det var kjempestas med de første skjeene, også ville hun ikke ha mer. Plutselig løsnet det, og hun gapte og sa mmmm og nam til alt hun fikk servert;) Også kom varmen og 30 varmegrader og hun satt fast i puppen igjen. Og etter varmen ble hun syk, og hang fortsatt i puppen. Nå er hun straks 8 mnd, og vi strever med å få i henne mer enn et par skjeer grøt igjen;) At hun ikke skal få i seg nok mat tror jeg ikke du skal bekymre deg for, så lenge hun ikke er veldig tynn og ellers er sunn og frisk. De spiser det de har behov for. Noen perioder har de stort behov for mat, andre perioder er det ikke så mye som går ned. Og husk at mm er veldig næringsrikt:) De sier det at foreldrene bestemmer hva barnet skal spise og barnet bestemmer hvor mye det skal spise. Vi sitter i evigheter mange ganger. Det som ofte hjelper for å få inn noen ekstra skjeer her, er å la henne ha en brødskalk å gnage på og gi litt vann innimellom. Også synger vi litt og snakker litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå