Gå til innhold

Den tråden om: Hva du mener er harry i et hus. Såå mange som skriver at store TV`er på veggen er harry? Hvorfor det? Er det fordi dere ikke har rå til det, så derfor missunnelig eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes også det er helt supert med stor tv. Har man store barn med masse venner er det jo supert at en kan stelle i stand en filmaften med skikkelig god lyd og bilde.

Blir nest best etter kino.

Mannen min har også lyd og bilde som hobby. Om dere som er så kritiske mot alt dette, så kan dere jo ta dere en tur innom avforum.com så kan dere selv se at dette kan være pent. Det finnes mye stygt rundt også, men kan faktisk være pent.

Og for all del, vi er også mye ute i skog og mark, bare så det er sagt.

Fortsetter under...

Skrevet

For det første er ikke TV så veldig viktig for meg. Altså str på den. Så lenge den funker er jeg mer enn fornøyd. Samboeren min er ikke enig, så vi har en medium flatskjerm (spør meg ikke hvor mange tommer!). Den henger riktignok ikke på veggen. Det hadde jeg aldri tillatt.

Det er harry med TV på veggen fordi a) det er et stygt møbel i seg selv og B) det forteller meg at eierne av huset er ekstremt glad i TVen sin. Noe som selvfølgelig ikke er positivt, som andre har nevnt før meg.

Skrevet

Store flatskjermer blir vel ansett som harry nettopp fordi det blir et sånt penisforlengelsessymbol. Selv om det riktignok ikke er så dyrt lenger, så var opprinnelig flatskjerm dyrt og eksklusivt. All flashing av materielle goder blir jo ansett som litt harry, flatskjerm er ikke noe untak.

Forøvrig finner jeg det veldig stygt rent estetisk, akkurat som giga høytalere til stereo'n, men det er jo min subjektive mening.

Skrevet

nåååh, HI ville veldig gjerne skryte av at hun har 2 store flateskjermer. Også var det INGEN som syntes det var kult! HUffamegen da:p

HI: det er noe harry å komme inn i et stue der TV'en er fokuspunktet i hele rommet. Nettopp fordi man fort tenker at dette er en familie som setter TV underholdning fremfor mye annet. Slev har vi en liten og nett 32 tommer LCD tv hjemme, og det passer så fint så. Mens min mor og far har en slik diger monsterTV, men det går faktisk ann siden de har diger stue og store møbler ellers også. Så det passer inn. Men i små stuer blir det litt for fokuspunkt.

Så hvs man skal ha diger flatskjermsTV så må man enten ha stor nok stue og store møbler generelt, eller så bør manha det i TV stua og heller ha en liten og nett TV i "hverdagsstua"

Skrevet

Å bruke ekstra penger på å kjøpe en liten tv fordi en "ikke liker" store tv'er er i hvert fall langt mer harry.

Skrevet

Det er ett stort og domminerende sak, så det er noe man fort oppdager før andre ting i huset.

Selv har vi ett 42tommers tv, og det er stort og dominerende. Vi valgte det pga at vi kunnne se mer filmer sammen hjemme istede for å dra på kino. Ikke så billig å dra på kino med 6barn for å si det slik. Også var tv så billig at det var nesten dyrere å kjøpe mindre. Har ikke angret ett sekund, hvertfall ikke etter at mitt syn har blitt dårlige heller. Såvidt jeg klarer å lese teksten på det tv, hytte tv som er 24tommer har jeg gitt opp å klare å lese noe som helst på.

Det skal litt til for å klare å møblere slik at ett stort tv ikke blir hovedtingen i stua. Vi har endelig klart det hos oss.

Annonse

Skrevet

Alle som svarte på dette idiotiske innlegget er harry... ja.. til og med jeg...

Skrevet

Selvfølgelig. Hvis det er noe man er uenig i/ikke liker, så er det alltid fordi man er misunnelig;-p

Skrevet

Dere som syns tv er harry....har dere alltid synes det? Selv før flatskjerm og lcd kom på markede? Eller er det sånn at dere syns at disse flatskjerm er harry? Bare et nysgjerrig spm.

Skrevet

Hmmmm da har dere ikke sett harry, før dere har sett tv`n vår:-)

Den er stooooor, i tillegg har den en sånn gigahøytaler som den står på.

Vi snakker suuuperharry. Men vi har fått den av svigerfar, for han trengte ny tv etter å ha hatt denne i 2 år:-)

Og vi har vel råd til å kjøpe flatskjerm (hvilket jeg IKKE synes er harry)

men føler at jeg må "bruke opp" denne før vi kjøper ny.

Skrevet

Flatskjermer er det mest praktiske av hensyn til at det tar mindre plass.

Det er også fullt mulig å innrede slik at den ikke er det mest dominerende rommet.

Personlig synes jeg det er harry å ha besøk i tv stua.. ;)

Skrevet

Nei, jeg syns bare det er stygt. Ser litt sånn ungkarsbule ut.

Skrevet

Jeg synes det er smakfullt med en tv som kler stuen. Det vil se rart ut med en splitter ny 50" flatskjerm i en liten, sliten stue, og det vil se rart ut med en gammal tv i en nyoppusset, fresh stue.

Annonse

Skrevet

Hadde det vært opp til meg hadde vi ikke hatt tv. Syns det sier litt mye om fokuset til menneskene som bor der om en stor tv dominerer stua og det er jo litt flaut..

Svigermor tror at vi har liten tv fordi vi ikke har råd til noe annet, men sannheten er at vi ikke ønsker noe mer.

Misunnelige på de med store tver er vi ikke. Syns bare det er litt unødvendig og teit å la noe slikt dominere hele stua,,,

Skrevet

tv er grei ting det, kunne ha tenkt meg en stor flatskjerm også^^ Men tv er egentlig ikke så viktig at jeg har lyst til å bruke mange tusenlapper på den.. Men tv i seg selv er jo ikke akkurat det vakreste møbelet man kan ha da^^ Jeg syns ikke en stor flatskjerm er harry, men det får stua til å virke en smule upersonlig (fordi det er en stor skjerm som dominerer alt) og egentlig ikke særlig pent, men veldig gøy når man skal se en god film da^^

Skrevet

Ja det er helt fantastisk. Om man har flatskjerm en gang, går man ikke tilbake til noe dårligere og mindre, og det gjelder jo alt. Kjøper man seg en fresh bil, kjøper man ikke en eldre og styggere neste gang.. Om det er for økonomiske årsaker føles det uansett som et stort nederlag å ha gått ned ett hakk i komfort og design.

Min stue er kjempestor. 50" er et must. Den ser ikke dominerende ut i det hele tatt. Tvn er mange meter unna sofaen. Hadde vi hatt en liten fisletv i hjørnet hadde det sett latterlig ut !

Skrevet

Jeg vil nå gjerne ha sett resten av stua først jeg da, før jeg sier at en diger flatskjerm er harry. Er mer enn bare tv-en å gjøre om det skal på harrylista. Og ikke alle velger seg stor tv fordi nyhetene eller paradise hotell skal bli så synlig som mulig, men fordi de har et stort forhold til film.

Film-genren er faktisk en kunstart, ikke bare underholdning.

Når jeg tenker harry tv-stue ser jeg for meg en rosa skinnsofa, slitt som fy, "persisk" teppe på gulvet, plakater uten ramme på veggene, dårlig belysning, gamle og slitte gardiner i vinduene, sofabord med glassplate med se og hør, biltema og playboy liggende under. En egen holder for 5 fjermkontroller, et fullt askebeger, en halvfull cola og et par tomme ølbokser. En halvfull fiskebolle med potetgull, en kjempediger lenestol med fotskammel, ryggen vendt mot resten av stua og med 2,5 meter frem til oha, en kjempediger flatskjerm på veggen. Ved siden av to enorme høytallere, masse dvd-er slengende omkring (se, dårlige vampyr, slasher og krigsfilmer) en megaforsterker, dvdspiller, getboks og nintendo.

:)

Skrevet

Stor tv er døds harry..Hadde det vært opp til meg hadde vi ikke hatt tv i stua,men nå har jeg en fotball gal mann,så det går ikke..Sier jo litt om folka som har tvene da,at de må ofre hele veggen for en stor stygg tv,tydeligvis veldig tv slaver med andre ord.

Nei,fysj av meg!!

Skrevet

Man ser ikke nødvendigvis så mye mer på tv om man har en stor tv. Men komforten er mye bedre. Selvom jeg ikke lager så mye mat hjemme, har jeg en splitter ny komfyr fordet. Det har noe med prikken over ien å gjøre. Hva man prioriterer penger på. Vil man ha en fin stue med alt nytt, så er en ny flatskjerm det fineste man kan ha. Om man vil ha tv, da. En gammel "boks"-tv er stygt. Uansett.

Skrevet

Det er litt harry hvis man har 20kvadrat stue og sitter helt oppi tv`n ;-)

Men har man stor stue så er det helt på sin plass med 40-50tommer.

Store flatskjermer er nå rimelige også, så folk flest har råd, tror ikke det handler om det lengre.

Skrevet

Man behøver aldeles ikke være tv slave fordi man vil ha stor tv. Det er mye mere behagelig å se filmer på store skjermer. Jeg har ikke tv, men om jeg skal ha skal skjermen være stor. Å ha tv på kjøkkenet og soverommet passer ikke meg, men dere om det.

Skrevet

Har selv 50" TV og er helt 100% enig. Stor TV er HARRY!! Det er definitivt ikke "hi-class".

Men helt ærlig så driter jeg i akkurat det og har en stor tv i min lille stue :-P

Skrevet

Har ny 46 tommer *på veggen* GISP!!!!!

Oooog: dali concept 6 høyttalere på gulvet!! Oh no!!! :o

Og ikke nok med det: stua mi er dritliten og sofaen er svær!

Men det ser bra ut, og gir bra lyd og bilde, og da får dere kjerringer synes hva dere vil for meg! :P

Skrevet

Så rare dere er....Går dere virkelig rundt og tenker slik? "Guuuuud, for en blod-harry stue, Tenke seg til å kjøpe en så stor TV. Jeg er da ikke SÅ desperat at jeg må flashe at jeg har penger..."

Er dere så pene på det at det til enhver tid må være det siste og det nye som skal stå i stua? Er dere så fine på det at mannen deres ikke har noe han skal ha sagt ang innredning og dupeditter? Er det DIN smak som gjelder og ingen andres?

Jeg er et eneste stort spørsmålstegn.

Tror dere at folk kjøper stor TV for å vise at de har penger?

Tror dere at TV nødvendigvis blir sett mye på i et hjem der de har over 42"?

Jeg skiller kvantitet over kvalitet. Når jeg først skal se en film ønsker jeg et godt bilde og god lyd. Besøket mitt må pent finne seg i å bli "underholdt" i en stue med en (stor) TV, da vi ikke er så rike at vi har flere stuer. Likevel så er TV'n av for det meste, og i allefall når vi har besøk, så jeg kan ikke forstå at det skulle plage dem nevneverdig.

Jeg har også forståelse for at det kan virke som om jeg tok meg meget nær av at noen mener jeg er harry med min 50" Pioneer. Jeg kan forsikre om at det ikke er tilfelle, men jeg er forbauset over hvor sterke meninger dere har ang temaet (...og skinnsofaene, glassbordene, furugreiene, nipssakene, brystning osv osv) og hvor stygge tanker dere tenker når dere går inn i andres hjem. Er dere SÅ smålige?

Skrevet

det er ikke fint rett og slett.....ville heller hatt stor tv i et tv rom, ikke i stua

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...