Gjest Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Sikkert fordi det er fryktelig stygt. Og kanskje sier noe om de som bor i huset, at tv'en er viktig for dem. Noe som kanskje ikke er så positivt?
Lea Laus Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Enig med småspurven over her:) Vi har 42 tommer, syns den er alt for stor. Ville helst ha 32, maks 37.. Men man velger sine kamper i heimen.. Og det som virkelig er harry er de som kjøper sånne 50+ tv, med elendig kvalitet, bare for at det skal være størst mulig.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hehe, her har HI i denne tråden lesset av seg i forrige tråd med ting hun synes er harry som feks furumøbler, uten å ta hensyn til følelsene folk med disse møblene, men så snart noen "disser" den store tv'en hennes, ja da reagerer hun!!!
Lilli med småtrolla Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Jeg skreiv det var harry. Det er ikke fordi jeg er misunnelig. Det er fordi plastikk ikke passer sammen med min stil. Ironisk nok har vi en stor svart flatskjerm, men jeg fikk overtalt gubben som er snikker til å lage en "gjem bort" løsning. Med skyvedører til å ha fremfor beistet
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Selvfølgelig er vi misunnelige! Det gjelder forresten de andre tingene vi ramset opp også: Furupanel, masse nips og for ikke å snakke om mannen i helsetrøye.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 HI her.. Nei jeg skrev ingenting i det andre innlegget. Jeg bare lurte på hvorfor så mange skrev det. Det er jo flatskjerm som er greia nå om dagen. Vi har selv en 50" i stua og en 42" i kjelleren, og jeg kan ikke si jeg syntes det er stygt men. Nr alle begynte å kjøpe seg slike tv`er, kjøpte alle 42". Men nå i det siste så har alle kjøpt 50" (ihvertfall i våres vennekrets) Så jeg trodde egentlig at 50" var ganske så vanlig i et norsk hjem nå, ihvertfall 42" Og nei vi kjøpte ikke 50" i stua fordi alle andre gjorde det. Vi hadde lyst på, og fikk en på tilbud.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 Har du sjekket prisene på flatskjermer i det siste? ikke akkurat dyre lenger. Misunnelig? Er du syk? Få man i det hele tatt tak i noe annet enn flatskjermer lenger forresten? kanskje i bruktbutikker, he-he. 'Get on the program'
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #9 Skrevet 27. juli 2009 Ja det er det jeg sier. Det er jo flatskjerm som er greia om dagen. Man får fortsatt dyre flatskjermer, det kommer jo an på hva man ønsker. Men at er harry. Altså å ha en boks til tv nå om dagen er jo mye mer harry. hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #10 Skrevet 27. juli 2009 Jeg syns bare TV er et stygt møbel generelt. Liker ikke store TV i hele tatt. Det var dyrt faktisk å kjøpe den 23" jeg har på kjøkkenet. Kunne nok glatt fått et mye større TV til samme prisen. Men siden jeg ikke liker store TV, så betalte jeg heller litt for å få det slik jeg ville med kvalitet;) Og bare slik at du vet det; vi har 4 TV med egen boks i huset, så "fattige" kan vi vel neppe kalles på dette området. Vi er bare 3 personer i huset;)
Kongeørna Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 Huff, dette forumet, altså. Skal vi disse fremmede mennesker for hva slags tv de har, nå??? Hva med å gå tilbake til den spennende debatten om angst for svineinfluensa??? Eller hvem som er far til Michael Jackson sine barn???? Sukkkkkkkkk
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #12 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har nå råD til å skrive rett, så jeg er ikke miSunnelig;)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 store tver er bare ikke flott i en stue! og jeg forstår ikke helt poenget med de alltid. Når man sitter 2 meter foran tven - hvorfor skal den da være så gigantisk? Er kvinne og arkitekt, og her i huset bare utsetter vi nytt tv-kjøp fordi mannen vil ha stor og jeg vil ha mindre/normal størrelse... Har noen venner som bare har projektor - helt perfekt for da er den borte når man skruer av ;-)
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 Jeg syns store flatskjermer er harry, ja. Og det syns heldigvis samboeren også Har til overs å se steder en svær skjerm har passet inn. Man har vel forskjellig smak..jeg har et glassbord, frostet glass da og ikke med blader under, som ble ansett som harry i den andre tråden...heelt greit:)
OsloMor Skrevet 27. juli 2009 #15 Skrevet 27. juli 2009 Fordi jeg synes flatskjermer på størrelse med en fotballbane er jævlig harry. Skikkelig trasha! Og, hvor tar du det ifra at vi som synes dette er vulgært og harry, egentlig ønsker oss dette selv? Den logikken der forstår jeg overhodet ikke noe av. Dessuten heter det MISUNNELIG, med én s......
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #16 Skrevet 27. juli 2009 Akk ja, store flatskjermer er blodharry! Men så skal det sies at vi har en 50 tommer selv, og det var ikke mitt valg! Holdt på å bli skilsmisse da beistet kom inn i stua. Men siden jeg hadde valgt alt annet av møbelement i leiligheten, fikk han viljen sin. Vi hadde kjøpt ny sofa, nytt salongbord, nye bokhyller etc, og det eneste folk sa da de kom på besøk var "Åh, gratulerer med ny TV!" Er så forarget!
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #17 Skrevet 28. juli 2009 Vi kjøpte oss nettopp ny tv. 40 tommer måtte jeg akseptere. Men sto og "hylte" i butikken da samboer prøvde seg på en 50 tommer. Synes fjernsyn som dekker en stuevegg er vulgært. Men for all del, så lenge den ikke er i min stue er det jo greit!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #18 Skrevet 28. juli 2009 Herregud for en diskusjon ! Når det gjelder tv er det kun en regel som gjelder. Jo større jo bedre! sitte å se på tv med kikkert?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #19 Skrevet 28. juli 2009 Vi har en 50" plasma tv i stuen. Syns den er akkurat passe stor og den passer perfekt i stua.Vi har stor stue. Hadde vi hatt en mindre tv hadde vi knapt sett hva som skjer... Fin er den også! Elsker Samsung designet på tlf, tv, data osv. Syns det er mye "kjærringer" her. "Huff huff det er så stygt med stor tv!!" "Er det virkelig nødvendig" Kom til 2009 sier jeg bare! En liten 28" klumptv er å henge etter, ikke det å ha en 50" flatskjerm et sted i huset.
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #20 Skrevet 28. juli 2009 Nåja. Dersom dette skal bli til en skrytetråd så synes jeg ikke det er noe mindre lekkert med nad forsterker og spiller. Dali Ikon høytalere m.m.... Er ikke slik at stil og størrelse går hånd i hånd... Hilsen kjerring!!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #21 Skrevet 28. juli 2009 Har 40 tommer, og er helt enig i at det er ganske harry i utgangspunktet. Jeg ville ha 28 tommer, maks 32. Likevel innså jeg at siden vi pga. plass måtte ha den på veggen så ble 40 tommer bedre her fordi tv må henge ganske lavt og vi har høyere takhøyde enn vanlig. Utvalget i 37 var for lite og dekket ikke våre behov. Vi brukte litt ekstra penger på å få en penere tv med godt bilde og god lyd. Fjernkontrollen er rævva, men det spiller liten rolle siden vi i øjende grad kun slår på tv’en for noe spesielt vi skal se. Når vi en gang selger leiligheten og kjøper hus, drømmer vi begge om tv.stue slik at vi slipper å ha tv midt i fleisen. Mammaen min har pusset opp én av to stuer, og stefar er en sånn som er på hva som helst. Stuen er så lekker, men tv’en er en plastic samsung på 42 tommer i en av de billigste seriene. Det synes jeg ødelegger hele stuen, spesielt siden det ikke går ann å sitte mer enn to meter i fra skjermen.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #22 Skrevet 28. juli 2009 JEG tar det som et tegn på kompromiss mellom mannen og dama i huset..HAN har fått bestemt TV m/lyd og annen underholdning,- HUN har bestemt resten )
prekæs Skrevet 28. juli 2009 #23 Skrevet 28. juli 2009 Er det noe og bry seg om da? Om folk syns det er harry, mener jeg. Jeg bor og trives med tvn min. Ser definitivt ingen grunn til å skjule den heller. Hvorfor skal jeg det? Er vel ikke flaut å vise at man har tv. Mine er ikke så veldig store da. Joda. Vi har to.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #24 Skrevet 28. juli 2009 Er ikke det ganske vanlig å ha en tv? uansett størrelse? Harry eller ikke? Har selv en 32 flatskjerm hjemme i stua. Passe stor tv til passe stor stue. Så lenge jeg har noe å se på når jeg kjeder meg om kvelden, så gir jeg søren blaffen i om tv'n er stor eller liten, harry eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #25 Skrevet 28. juli 2009 Vi har 42" tv i stua, men den står ganske langt unna sittegruppen så den ser ikke så stor ut uansett. Men likevel; vi har stor tv og store (fordi de er gode) høytalere, to subwoofere og skikkelig forsterker i stua. Og dette er fordi vi setter pris på god lyd og godt bilde til vår hovedinteresse på fritiden, nemlig film. Jeg vet jo at høytalere ikke er pyntegjenstander til stua, men jeg prioriterer hobbyen vår dersom jeg må velge. Vi er litt mot strømmen når de andre sunnmøringene enten går på fotballkamp eller går på fjellet, da smiler vi til hverandre og setter på en god film og nyter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå