Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 oki blir litt forvirra her,trur jeg er i 8+0 men når jeg regner ut trmin på libero sine sider sier den at jeg er i uke 9 men fosteret 8+0.Men regner jeg ut termin her å går inn på uke for uke så får jeg uke8 men barnet uke 6??? Nå er jeg noe forvirra...hva er riktig her??!!! hadde siste mens 1juni og skal liksom ha termin 8mars...
Cupcake! Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Heisann! Barnet i magen ligger alltid to uker etter deg. Det er fordi graviditeten telles fra første dag siste mens. Og det er jo (gjennomsnittlig) to uker før el. Og det er jo rundt el du blir gravid. Så fostret telles fra el. 8+0 er jo åtte fullgåtte uker. Så når du er 8+1 så er du altså inne i din niende uke. Så 9 uker og 8+0 er så og si det samme. Forvirrende - jepp!
Cupcake! Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Og ifølge terminkalkulatoren så har du termin 10 mars. Men det er jo hvis du har en syklus på 28 dager. Hvis syklusen din er kortere eller lengere så vil jo også termindatoen variere.
jente08&jente2010<3 Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 på www.babyverden.no er det en bra terminkalkulator:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå