Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Jeg gikk ned ca 5 kg de første par mnd pga kvlame, også la jeg på meg et par kg da jeg begynte å spise mer igjen.. Nå er jeg i uke 30 og den siste mnd har jeg ikke lagt på meg noe og gangen før det kun 0,5 kg.. Bør jeg ikke legge på meg litt mer snart? Er så og si ikke i fysisk aktivitet pga min "tilstand i sv.skapet så jeg skjønner ikke hvorfor. Legen sa at det ikke var noe å tenke på, men hvis jeg var redd for at jeg spiste for lite så kunne jeg prøve å legge inn et måltid til. Jeg spiser jo 4 ganger om dagen, så jeg tror ikke det er grunnen. Uff, stoler ikke helt på legen for det er veldig tydelig at hun har LITE erfaring med sv.skaps kontroller. Har ikke time hos jordmor før om 2 uker.
julius06 Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Babyen tar det den vil ha så det er ikke noe stor fare, verre om du tar av. Jeg har tatt av de siste ukene, jm sa det gjorde ingenting.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Jeg vet at babyen tar det den trenger Sist gang gikk jeg ned over 15 kg i første delen av sv.skapet og jeg fikk en stor og frisk gutt, men jeg gikk jo opp på denne tiden her. gikk jo da opp 23 kg (inkl de jeg mistet) Er ikke bekymret for babyen for den har det nok helt fint, men jeg er i veldig dårlig form og føler at det begynner å bli enda verre. Det er jo meg det går utover hvis babyen tar av mine reserver, og pga 2 åringen så vil jeg helst ikke bli enda dårligere nå. Mener å ha lest at man bør gå opp ca 10 kg, og hvis jeg skal gjøre det så må jeg legge på meg ganske mye nå den siste tiden.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hør med legen om han/hun kan ta blodprøve og sjekke opp stoffskiftet (Fritt T4 og TSH). Noen får forstyrrelser under eller etter svangerskapet. Mest normalt er det å legge på seg enormt mye, men man kan også la være å legge på seg! Ikke at det trenger å være noe, men kanskje greit å få sjekka opp! I allefall om du har litt andre symptomer som null energi osv...
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 Har allerede vært på sykehuset for utredning for lavt stoffskifte. Ble frskemeldt for et par mnd siden.. Men takk for råd uansett Legen sier at det er noen som bare er sånn når man er gravid(svimmel og totalt tappet for krefter) uten at det er noe galt, men det er så utrolig frustrerende når jeg ikke har krefter til gutten min engang
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Full forståelse, har det sånn selv. Er på grensa, så tar prøver ofte. Ikke alle er like flinke til å være gravide.... Heldigvis går det over:)
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2009 Er det en ting jeg absolutt ikke er god på så er det å være gravid!!!! En av mine svakeste sider.. Hadde det ikke vært for de herlige sparkene og resultatet man ender opp med så hadde jeg ikke vært i denne situasjonen igjen hvertfall Lykke til Trulte, håper du holder deg innenfor grensa tiden ut
Gjest Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til jeg da... legen sier det ikke er noen fare, og jordmor sier det ikke er noen fare.. du har tatt alle prøver, og det er "bare" formen som er dårlig.. Formen kan være dårlig generelt fordi du er gravid da, og behøver ikke være pga vekten din. Jeg har født to barn før, og har gått ned 21 og 13 kg med dem i svangerskapet uten at det har hatt NOE å si.. Denne gangen ser det ut til å bli rundt 13 om jeg ikke bråsnur og går opp nå de ukene som kommer noe jeg tviler på. Noen bare ER sånn, og det er like normalt for oss som det er for noen å gå opp 10-12 kg. Trenger ikke sykelig gjøre det... det er bare sånn det er. Så lenge du får til svar av lege at alt er ok, så forstår ikke jeg hva du er ute etter...?
mamma 06&09 Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Jeg har bare gått opp 1,5 kilo til nå (er 37+5).. Er bare storfornøyd jeg, og legen ser ikke noe galt i det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå