Gå til innhold

Hva med Oslo-Ålesund. E6 over Dovre eller Rute 51 via Lom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber som selger og har kjørt Oslo-Ålesund mange ganger, jeg kjører alltid over Dovre. Har kjørt over Lom en gang, aldri mer. Mitt formål er jo å komme fortest mulig frem, og det vil jeg tro er over Dovre, men hvis du vil ha en fin naturopplevelse er det vel mer å se over Lom.

vi pleier å kjøre om otta og stryn, så Videre gjennom Hellesylt, Stranda og sykkylven... gudbrandsdalen er jo gudbrandsdalen, litt ensformig og kjedelig å kjøre gjennom, men mange fine hus å se på:) nåe en kommer ned fra strynefjellet begynnerr den vakre naturen! veiene her er helt greie, ikke som østlandet, men ikke noe å klage på..

en kjører videre til Kjøs bru og kjører mot Grodås, her er veiene ganske dårlig til en når grensen til møre og romsdal, etter det blir det bedre på vei mot Hellesylt, der en ser inn gjennom Geiirangerfjorden (mulighet for å ta ferge helt inn og kjøre videre til Ålesund, men dette tar LAAANG tid, men er verdt det for syns skyld.. en tar ferge til Linge og kjører da utgjennom Storfjorden til Ålesund)

eller en kjører videre til Stranda, (litt veiarbeid, men ikke stengt vei) videre til Sykkylven og ferge til Magerholm, derifra er det ca 15min til Ålesund sentrum:)

dette er "turist-veien" med mye natur å se på, men en må regne med litt typisk turist-trafikk...

det går raskere å kjøre fra Stryn til Ålesund via Ørsta... men ikke like mye å se:)

Så det er bedre å kjøre over Stryn enn via Norddal?

Men ville du kjørt over Fagernes eller Lillehammer?

Jeg er forresten helt elendig i norsk geografi, må sjekke alle disse navnene på kartet her, har jo ikke peiling på hvor noe er jeg.... *flaut*

Annonse

hmm.. sliter litt selv, hvor er fagernes?:P vi pleier å kjøre Lillehammer, men det er kanskje fordi jeg ikke vet om noe annet:p