surremor80 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Trenger råd... vi (min samboer, jeg og sønn på to år)har bestilt kypros-tur for en god stund siden, og planen er å reise om et par uker....men må si jeg er skremt av alt jeg hører om denne influensaen..Litt surt å avbestille siden det virker som om vi ikke får igjen penger på reiseforsikringen...nå som vi endelig hadde klart å skrape sammen noen penger til sydentur:-(men skremmende hvis vi blir syke der nede, har hørt at gravide er ekstra utsatt:-(
x-pat Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Kanskje ikke svaret du håpet på, men hadde nok blitt hjemme, spesiellt med tanke på at du er gravid. Leste et sted at gravide blir hardere rammet. Kjedelig å bli syk i et fremmed land..
lillevennen0709 Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Må si meg enig med ovenforstående innlegg. Tror ikke jeg hadde reist. Vet ikke hvor langt du er på vei heller, men de siste 3-4 mnd har jeg vært ekstremt varm av meg, og Kypros er svært varmt på denne tiden. Du har lettere for å bli overopphetet. Nok et tankekors (for meg, ihvertfall). Skulle dere bestemme dere for å reise, må dere være spesielt forsiktige med håndhygienen ifht. mat, toalett og omgang med andre, og ikke minst penger! Mynter og sedler er smittebomber, og du vet aldri hvor de hendene har vært før du overtok pengene :-/ Ta med dere godt med Antibac håndsprit + våtservietter. Ikke meningen å skremme, men svært unødvendig å utsette seg for unødig fare når du er gravid, samt at du har en 2åring... Ifht. å få pengene igjen; mener å ha hørt at dersom man bestilte turen FØR det ble kjent at svineinfluensaen var så omfattende og farlig, kunne man få pengene igjen på slikt grunnlag. At du er gravid og dermed er mer utsatt, tror jeg også kan tale i deres favør. Jeg ville hørt med legen din om vedk. kan skrive en "sykemelding"/e.l. som du kan bruke i din kontakt med forsikringsselskapet. Ønsker deg uansett lykke til med det du velger! )
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har en venninne som er gravid som skulle til kypros nå. Hun ble frarådet å reise av legen, og har bestilt ferie på et mindre utsatt sted istedet. Jeg hadde ikke reist. Husk at helsemyndighetene advarer oss i risikogruppen mot å reise til Kypros, Spania og storbritannia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå