Gå til innhold

Skal prøve på nr. 2, men er nervøs... vdr. permatur fødsel.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk premature rier i uke 26 med nr. 1. Det var en skremmende opplevelse, men vi var så heldig at han ventet med og komme til over termin. Likevell sitter de opplevelsene og den frykten jeg hadde da jeg var innlagt med premature rier i meg. Og jeg er nervøs for at jeg faktisk skal føde prematurt denne gangen.

Hva med dere andre som har født prematurt eller hatt premature rier? Hvordan gikk det med svangerskap etter dette?

Veldig takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

Ble lagt inn første gang i uke 24 med premature rier. Skjedde flere ganger i lpet av sv.skapet. Ble også operert for blindtarmsbetennelse.

Vannet gikk til slutt og jenta ble født i uke 35, frisk og fin.

Er nå gravid på ny, med termin 31 des. Har vært på flere kontroller på sykehuset, men de er ikke bekymret der. Alt ser fint ut og de sier at det er ikke noe som skal tilsi at en vil føde prematurt igjen selv om en har gjort det før.

Skal ha en bakterieprøve fra sjeden i min uke 26 for å sjekke om det er noe som kan sette igang en prematur fødsel.

Skjønner at du er redd, men var det ikke noe spes. som gjorde at du fikk premature rier, kan du sikkert ta det hele med ro. De vil nok ha et lite øye med deg ;o)

Lykke til med ny baby (når dere prøver)!!!!

Tusen takk for svar:)

Vet ikke hvorfor jeg fikk premature rier. Det fant de ikke ut av. Men de mente at stress kunne virke inn. Følte ikke at jeg stresset så mye der og da, men var midt i utdanning og praksis, så det var nok en del:) Hadde kynnere fra uke 14, og det er jo tidlig.

Men tror jeg kommer til og se etter tegn denne gang, slik at jeg kan roe ned dersom jeg får kynnere såpass tidlig igjen. Hadde også mange blødninger fra uke 6 til uke 13. Og har en mistanke om at det også kan ha vært et varsell om å ta det med ro:) Vanskelig og si:)

Håper det går bra med deg og lillebabyen din:) Det gjør det helt sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...