Gå til innhold

Angående Avent frysebeger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en pakning med slike idag, og da jeg leste i pakningsvedlegget stod det at man aldri skal helle ny morsmelk over allerede frossen morsmelk. Ble litt forvirra av dette, siden jeg har lest andre plasser, blant annet på nettet, at dette skulle være helt greit. Hva stemmer egentlig? Kan man gjøre det eller ikke?

En annen ting jeg lurte på angående disse begrene; må man vaske dem før bruk?

Håper noen kan svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Ammehjelpen.no:

Morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

Skrevet

Jeg tror Avent skriver det de gjør for å skikkelig helgardere seg. Dessuten er det sikkert andre "regler" i England der de produseres. Jeg ville stolt på det Ammehjelpen sier! Hvis ikke må man jo fryse en masse halve porsjoner... og hva er vitsen i det?

Skrevet

Takk for svar begge to :) Da satser jeg på det som ammehjelpen skriver :) Men noen som vet svar på mitt siste spørsmål, om man må vaske disse begrene før første gangs bruk?

HI

Skrevet

Synes å huske at det står på pakken at de er "presterilisert" (eller noe i den duren), så da trenger man vel ikke vaske dem. Jeg har hvertfall ikke vasket de jeg har brukt og småen har ikke tatt skade av det :o)

Skrevet

De er pre-sterilisert. Veldig praktisk i grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...