Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Vi skal kjøre over fjellet i morgen og lurer på hvilken vei som er best å kjøre? I følge google.com/maps så kan man enten kjøre E16 over Aurland eller rute 7 via Granvin osv. Begge ruter ender opp sammen i Nesbyen. Hvilken rute ville dere valgt? Må legge til at sambo akkurat har fått lappen (jippi!) så dette blir første bilturen hans uten "ledsager" noensinne...
Strandnelliken Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Den raskeste veien er over Hemsedal. Da kjører du til Gol, svinger av mot Hemsedal og over Hemsedalsfjellet. Du kommer ned mot Lærdal og kjører gjennom Lærdalstunnellen (laaaang) og til Aurland, Videre mot Voss og så til Bergen. Jeg har svigerfamilie på Østlandet, og kjørt alle veiene mellom Oslo og Bergen mange manger (vært sammen i 11 år). Denne veien mener iallefall jeg at er den greieste.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Men er det finere å kjøre andre veien? Sånn i forhold til landskapet? Og hvordan er kvaliteten på veiene, og hvilken vei er lettest å finne fram på?
Tone 77,Bergen,fødte 190909 Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hei frøkna kom hjem fra oslo for en uke siden har kjørt alle veiene også. min annbefalning er over hardandervidda har kjørt lærdal - men er ikke den best om vinteren ( utsikts messig) kjørte med aurdal (er det ikke det det heter), men her synes jeg veiene var trege pga smale veier + at jeg overhode ikke er happy for høyder. nå kjørte vi gol-geilo-hardangervidda altså 7'ern den var kjempefin. på kartet er denne veien desidert kortest (men lærdal tar kortest tid) Kjempefin tur. jeg kjørte nesten hele veien og storkoste meg (oss) vi stoppet midt på vidda og nøt frisk luft og litt og spise. men så en reportasje på tv 2, om en ny måte å måle farten på, men vet ikke når denne målingen skulle starte. Vi var meg, min samboer, vår datter på 2,5 år og hunden, ja og magen kjempefornøyd hilsen tone
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2009 Takk Tone. Jeg tror vi heller mot rute 7 pga naturen, og så er det kanskje litt færre biler der ettersom den vanligste veien er via Hemsedal? Vi gleder oss masse til å dra på tur. Road trip med kjæreste og mage Skal kjøre Oslo-Ålesund-Bergen også.
Tone 77,Bergen,fødte 190909 Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Hei frøkna husk å ikke kjøre turistruten etter at fergen er ferdig. Vi gjorde det til oslo, og tregere og smalere vei skal man lete lenge etter. Å ikke minst så må man stanse hele tiden pga campingbiler og div store kjøretøy fordi veien er så smal at det ikke går med to biler samtidig. Kjør heller voss veien. Jeg har også kjørt ålesund veien. Trodde jeg skulle gjøre på meg når jeg skulle ned til geirander. Nei det gjør jeg ikke igjen. Men jeg er jo en pingle når det gjelder høyder da.... Heldigvis er det flere veier til ålesund... god tur hilsen tone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå