Gå til innhold

Drikker altfor mye cola light...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt hekta...vet man helst ikke skal drikke for mye pga koffein, men hvor mye er egentlig greit?? Hva kan for mye gjøre med babyen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales ikke mer enn 1 liter. (da hvis man ikke inntar noe annet med koffein) Koffein er jo en nervegift... Vet ikke hvor skadelig det er sent i svangerskapet, men tidlig kan det jo øke risiko for SA blant annet.

En annen ting å tenke på er jo de kunstige søtningsstoffene. Skal jo litt til før man får for mye da, men... Vet jo at barn under 3 ikke skal ha det, og da tenker jeg at det sikkert ikke er superbra for fosteret heller.

Men nå er det jo sånn at det er "farlige" stoffer i omtrent alt vi inntar, så man kan jo ikke gå rundt å tenke på alt heller. Om du klarer å bytte ut noen av glassene med noe annet, så du holder deg innenfor koffein-grensa, så er de neppe noe mer å tenke på :-)

Skrevet

1 liter ja...puh :) Drikker ikke så mye pr dag... Tredje gangen jeg er gravid, og jeg klarer ikke vann mens jeg er gravid...Drikker veldig mye vann til vanlig ellers, men synes det smaker ekkelt når jeg er gravid.

Skrevet

ok. tenkte av innlegget ditt at du var ekte cocakoliker... Som inntar minimum 1,5 l pr dag, hehe!

Men under 1 liter kan du nok bare fortsette å kose deg med :-)

Skrevet

Jeg er skikkelig cocacoliker. Droppa røyken den dagen testen var positiv, etter det klarer jeg ikke kutte cola, trøster meg litt med at jeg var jo tross alt flink å slutta med røyken da og at røyk er jo værre enn cola :)

Skrevet

Helt enig med deg Silje_vanilje :)

Jeg er en ekte cocacola-lightiker, og koser meg med colaen min hver dag. Jeg sluttet også å røyke rett etter jeg fikk positiv test.

Noen "laster" må man jo ha.. Noen dager blir det mer brus enn andre. Sånn går no dagan... :)

Skrevet

hi hi godt det ikke bare er meg. :D

Skrevet

Jeg har dilla på Pepsi Max jeg da.. har hatt det i begge svangerskapene mine... MÅ ha det, bare MÅ ha det:)

Jeg hørte meg legen ang koffeinen og søtningsstoffene. Han anbefalte kun å drikke en 1/2 l om dagen. Dette pga bl.a hormonforandringer ved aspertam og økt hjertefrekvens ved koffeininntak.

Så jeg nyter min halve liter om dagen jeg da. Gleder meg til hver slurk.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...