Mammatilsnart2:) Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 jeg er nå 11+4 og har time til 1. kontroll når jeg er 15 uker på vei. Andre barnet nå og 1, gangen var jeg på ul når jeg var 6+6.
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hei Jeg har vært til 1 kontroll rundt uke 12 ca. Ingen UL her før den ordinære.
Mammatilsnart2:) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 ok. Syntes det er så lenge å vente på å få vite at alt er bra der nede.
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Sal på kontroll nå på fredag,da er jeg 8+4...men trur det er litt forskjell fra lege til lege når dem tar den kontrollen...er så spent assa,liksom få det "ordentlig" bekreftet...
mamman til to gutter Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Generelt anbefaler de vel at man har første kontroll rundt uke 12 fordi de tar en del prøver da som ikke kan tas tidligere. Noen "bekreftelse" på at man er gravid får man sjeldent da fordi de færreste leger har ultralyd og få vil høre etter hjertelyd fordi det kan være vanskelig å finne den så tidlig og da vil de ikke bekymre noen ekstra ved å prøve uten å finne den. Jeg var hos legen første gang ca i uke 9 i første svangerskap, men det var fordi jeg kastet opp så mye og da var det greit å være der en gang, ikke bare ordne sykemeldinger/tabletter pr tlf. Nå er jeg bare ca 4+5 og har ikke ringt legen enda og spurt når de vil ha meg inn på kontroll.
Nikki 75 Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Jeg skal på første kontroll om en måneds tid, i slutten av uke 11, så vidt jeg skjønner. Synes også det er seint, men det er vel ikke så mye de kan gjøre før det...
ksl75 Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 Jeg er 9+4 i dag. Ringte legekontoret i går og fikk time tirsdag om en uke. Da skal de ta alle blodprøver etc. Har også vært på en tidlig ul for å få bekreftet at alt står bra til og det gjør det Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå