Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er så nervøs for å sende vesla på snart 2,5 år i barnehagen etter ferien, pga svineinfluensaen!!! Jeg har da ikke store valget men tenker, hvilke forholdsregler skal de ta i barnehagen? Det er vel mange som har vært utenlands og kan være smittet, jeg er sikker overhysterisk men må bare høre om det er andre som også har tanker rundt dette....
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Støtter din bekymring der. Skal også sende vesla mi i barnehagen nå i august. Hun er også 2,5 år. Jeg har mulighet til å ha henne hjemme litt lenger, men er redd jeg overbekymrer meg litt ved å gjøre det...
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 31. juli 2009 #3 Skrevet 31. juli 2009 Huff, dette tenker jeg også på. Han skal egentlig begynne mandag, har hatt fri i 5 og en halv uke. Jeg kan ha han hjemme litt til, selv om jeg burde ha han der fra neste uke. Tenker å influensaen, men selv vil han i banehagen å leke med barn. vært lite med unger i ferien. Er litt over 2 år.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #4 Skrevet 31. juli 2009 Hvis du leser om svineinfluensaen andre steder enn på vg.no, så vil du se at den egentlig ikke er noe skumlere enn andre influensaer, så det er bare å ta det helt med ro. God håndhygiene med vasking av hendene når dere kommer hjem fra barnehagen + før måltider, etter doturer ol, er aldri skadelig, så det kan dere jo passe på. Hvis hun får feber og virker dårlig, så er det bare å ta henne med til lege for å undersøke om det er influensa og da vil hun i tilfelle få medisiner som gjør at hun blir raskt frisk. Leste et sted i dag at man forventer ca700 døde i Norge av svineinfluensa, mot ca1000 døde under en vanlig influensa. De som dør er stort sett bare de med nedsatt imunforsvar eller kroniske sykdommer i tillegg.
tuppen og lillemor Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Mitt barn går ikke i barnehage, men eg og beskymrer meg veldig, en kan jo få det kor som helst.. men kanskje vi skalhaet litt mer avslappet forhold til det... det skal jovære en mildere utgave... men fysj liker ikke dette herre.. eg føler med alle som er redde...
lillegull:) Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Min går i barnehage og har gått der i 1 år nå.. Barn som er i barnehage har jo ofte et bedre immunnforsvar enn de som ikke gjør det.. Min lille gutt var veldig mye syk det første halvåret, og legen sa til oss at det er bra å få herdet imunnforsvaret så de er godt rustet mot det som eventuellt skulle komme, men såklart skjønner jo at noen blir veldig redde.. er forøvrig enigmed hun som skriver over her. tror vi er litt for hysteriske.. Norge kan jo ikke stoppe opp pga dette. de aller færreste har vel også mulighet til å ta barna ut av barnehagen bare fori de er redde. er vel heller ingen bra ting ovenfor barnet heller. barn skal føle seg trygge. hvis mitt barn derimot hadde hatt en kronisk sykdom eller var i faresonen, hadde det vært noe helt annet men for de fleste av oss er det ikke såå farlig. men såklart tanken har jo streifet meg også, man er jo redd for det kjæreste man har:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 mitt barn begynner i bhg i slutten av denne mnd, og er akkurat fylt 1 år. altså har hun ikke bra immunforsvar siden hun ikke har gått i bhg før. jeg beskymrer meg spess for svineingluensaen ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå