Gå til innhold

Gravid i USA

bebspus

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.....

Jeg faar veldig god oppfolging. Det forste du gjor er aa finne det sykehuset nermest der du bor, de vil hjelpe deg til aa finne lege. Eller saa kan du bare ringe til nermeste Health Clinic, der har de alt: Leger, sykepleiere, laboratorie og ultralyd rom. Der kan du ogsaa soke paa Medic Aid, som dekker alle lege besok og fodsel, i tilfelle du ikke har forsikring.

Foer de 2 siste mnd gaar du til legen 1 gang i mnd, hvor de lytter paa hjertelyden til babyen, undersoker deg osv. De siste 2 mnd gaar det over til legebesok annen hver uke og deretter hver uke helt paa slutten.

Husk alle legepapirer fra Norge, de tar du med til din nye lege. Hvis ikke du har noe, maa du gaa igjennom blodprover og div tester, som er grunnleggende her.

Onsker deg alt godt. Det er helt flott behandling her, alle jeg har mott er veldig hyggelige og flinke. Du trenger ikke aa bekymre deg.

Hakkespett80

• 4 uker senere...

Oppfølgingen her i USA er helt fin - men om du har spesielle ønsker om fødemåte etc må du antagelig bruke litt tid på å finne ut av hvem som kan hjelpe etc. For min egen del venter jeg barn nr fire, de tre andre er alle født i Norge, og tredjemann fødte jeg i badekar på sykehuset i Kongsberg. Derfor ønsker jeg meg vannfødsel her også. For å få det måtte jeg finne en jordmor som har erfaring med det, noe jeg fant etter litt research. Jeg ønsket også å gå til svangerskapskontroller hos jordmor, noe som i utgangspunktet ikke dekkes av NAV Utland/folketrygden, så sant de ikke har praksis sammen med leger. Det vanlige her er å gå til kontroll hos en OB physician (fødselslege). Men etter noen telefoner til forsikringsselskapet og NAV Utland så ordnet det seg også. Nå ser jeg fram til å føde i vann en gang til - på et sykehus inne i New Orleans.

USAmamma: Dersom du har spesielle ønsker for fødselen bør du jobbe litt med å finne ut av hvor du kan få oppfylt dine ønsker så fort som mulig, siden du ikke har så lang tid igjen før du skal føde. Det sies at de er langt mer ivrig med smertestillende behandling, og epidural brukes i enda større grad enn hjemme. Om du er komfortabel med det så spiller det jo ingen rolle, men om du ønsker en fødsel med minst mulig bruk av smertestillende må du antagelig bruke litt tid og ressurser på å få det som du vil.

Ellers er amerikansk helsepersonell stort sett minst like hyggelige og dyktige som i Norge, så det blir nok en bra opplevelse! Lykke til!

• 4 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Heisann!

Er det noen fra California her ? og som planlegger en hjemtur i 2010?

Vi er to oppdrettere som gjerne vil komme i kontakt med noen som vil få spleiset litt på flybilletten, mot at man kan ta med en kattunge begge veier :) En pixie bob til norge, og en Ragdoll tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...