Gå til innhold

Når sluttet barnet deres med formiddagslur???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er nå snart 20 mnd, og har i det siste ikke ville lagt seg til formiddagsluren. så jeg har ikke stresset med det, og hun har klart seg fint uten. hun sover da lenger på morgenen, til ca sju-åtte (før 6...) og sovner mye fortere på kvelden.

egentlig synes jeg det er litt tidelig å slutte nå, er jo ikke to år enda. andre som sluttet tidlig?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har selv ikke kommet dit enda da gullet er 16 mnd. Men har 2 venninner med barn på 2 år og de sluttet begge med formiddagshvilen før de ble 2 år. Den ene 20 mnd og den andre 21 mnd. De nektet bare å sove lengre og klarte seg helt fint uten en lur. :)

Skrevet

Gutten min er 3 år og 10 mnd og har fortsatt en time out mitt på dagen, noen ganger sover han, noen ganger bare hviler han.. Men merker han blir i bedre humør etter hvilen. Har vært perioder hvor han ikke har sovet. ( søvn gir søvn har jeg hørt engang)

Jenta mi på 1 år og 8 mnd sover mellom 2-3 timer på dagen, og ca 12 timer på natten.

Skrevet

Eldste vår måtte slutte med luren då ha var 18 mnd, det blei umlulig å få han i seng om kvelden viss han sov meir enn 10 min på dagtid.

Lille på 21 mnd treng (heldigvis) luren sin enno.

Skrevet

Eldste tulla mi hadde lur på dagen til ho ble litt over 3 år.

Skrevet

Storesøster sov 3 timer på dagen frem til hun var 3 år. Hun sov også fra ca kl. 19-19.30 til 8-9 om morgenen.

Lillebror sluttet å sove på dagen hjemme når han var ca 20 mnd, og i bhg når han var 23 mnd.

Så det er stor variasjon =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...