Filifjonka* Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Har fått vondere og vondere for å sitte utover svangerskapet. Gjør så utrolig vondt under ribbeina på begge sider, mest på venstre. Begynner å bli plagsomt nå da jeg ikke orker å sitter mer enn 15 min av gangen ca. Det går over når jeg legger meg flatt. Er nå i uke 32. Vet jo at babyen presser på, men visste ikke at man ikke kan sitte engang, får ikke gjort noe av det jeg skal. Noen som kjenner igjen dette?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Å ja da Du er nok ikke alene De siste ukene var det ikke mye jeg satt oppe. Lå stort sett på sofaen når jeg var hjemme. Jobbet jo 50% fram til termin, men på jobb var det mest ståing så det gikk bra. Slett ikke behagelig å sitte nei. Og så var jo tassen min 56 cm og 4,6 kg ved fødsel Ikke rart det var trangt der inne da nei
MiMa09 Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har hatt samme problemet en stund nå, men på høyre side. Begynte å merke det i overgangen fra 2. til 3. trimester. Jeg kjente det nok tidlig fordi magen hele tiden har vært veldig høyt oppe. Men hadde en periode det var litt bedre (uke 30-32), nå siste ukene (er i uke 36 nå) har det bare blitt verre og verre. Snakket med jordmor om det på forrige kontroll, og det er visst helt normalt, bare et tegn på at baby vokser og har det bra sa hun. Så nå bor jeg i stresslessen som kan legges laaangt bakover og banner litt innimellom. Det kan bli bedre når hodet fester seg og magen synker iflg venninner som har hatt samme problemet. Så jeg håper det stemmer og at det skjer nå snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå