lilliz84 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Det er jo mye fokus på at damer ikke skal velge keisersnitt uten at det er behov. Skal liksom være en siste utvei. Men så kommer jeg over denne linken,å etter å ha lest har jeg ikke særlig lyst å føde vaginalt! ødelagt underliv osv.... http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article478191.ece
septbaby09 Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Jeg tror det er en svært liten % som ender med ødelagte underliv altså, selv om det er syyykt skremmende. Men alt i alt er keisersnitt forbundet med større fare enn vanlig fødsel, er jo faktisk en operasjon.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 vel, jeg fødte vaginalt sist, og må ta ks denne gangen av medisinske årsaker(kronisk sykdom)...men jeg ville ikke nølt et sekund på å heller føde vaginalt igjen, dersom det var et alternativ;-)gruer meg myyye mer til såret etter operasjonen og evt komplikasjoner etter ks...
tutlemor Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hei! Jeg har bare en komentar.. Det er ikke helt smertefritt i etterkant av ett keisersnitt. Får av og til følelsen av at man tenker "glidelås" når man ser for seg hvor genialt behagelig det skal være.. Er en operasjon, med alle risikoer det innebærer. Og det er faktisk tre lag som skal sys i etterkant.. midt i magemusklene;) Mener ikke hause det opp, for det er fullt levelig, men blir litt provosert av komentarer som kan dukke opp i en slik debatt.. får stadig høre; så heldig du er som får ta ks, og ikke føde.. Ser ikke helt slik på det. Ville ungått det, om det var medisink forsvarlig. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå