Gå til innhold

Amme"skjuler"

Prinsesse09 & gull i magen <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var i Thailand i mars, satt vi ved siden av et par med en liten baby, på flyet hjem. Hun ammet og da brukte hun et type sjal som hun hadde rundt halsen og over barnet slik at ikke alle så rett på da hun ammet. Sjalet hadde et hull på toppen slik at hun selv kunne se alt og hadde kontakt med barnet.

Jeg syns dette var veldig smart dersom man ikke liker å amme offentlig eller dersom man er steder det ikke "passer seg".

Er det noen her som har erfaring med dette, evt hvor man får kjøpt det?

Er nok mulig å lage selv også, men jeg er ikke så veldig flink til sånt, så skulle gjerne hatt ferdiglaget... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hva du mener, men du kan feks amme med barnet i en ringslynge, uten at andre ser det. Se og spør på tettinntil.no er mitt tips! :)

Skrevet

Jeg har hørt at man i USA bruker noen slags sånne amme"telt" som skjuler alt. Er det noe sånn det kan være?

Evt søke på amerikanske forum eller nettbutikker?

Skrevet

På kvinneverden.no selger de disse for rett i overkant av 300 kroner..

Noen som har noe erfaring med disse?? Klarte ikke helt å bestemme meg for hva jeg syns om dem, jeg:/

Skrevet

hmm.. de der så jo ut som gode, gamle kjærring-forklær

Skrevet

Ja det jeg så ligner veldig på det på kvinneverden.no og mothercare.com, de på mothercare.com ser best ut ihht mønster :)

Er jo ikke sikkert man får bruk for det, men jeg ser at enkelte steder er det greit for både omgivelsene og barnet å kunne dekke til litt... Noen som bruker dette og syns at det er nødvendig??

Skrevet

Det ekleste og kanskje billigste er rett og slett å bruke et vanlig babyteppe som du henger litt over skulderen og som dekker babyen (og magen hvis du vil). Har gjort det masse da jeg bodde i utlandet der det var "uvanlig" å amme ute blandt folk, og det funket kjempe bra:)

Skrevet

ei i barselgruppa mi hadde sånn med førstemann.

hun syns det var kjempepraktisk på forelesninger og sånt, men de gangene jeg har følt behov for en "babyburka" har jeg heller hatt en gasklut over skulderen eller noe.. (det trenger du jo til raping og gulp etterpå likevel.. hehe)

Skrevet

Sist brukte jeg singleter jeg dro nedenfor brystet med en tynn genser oppå som jeg dro opp! Kommer til å kjøre samme patenten denne gangen også:) Singleten skjuler magen og genseren puppen!

Skrevet

Det du beskriver høres litt ut som det elastiske "sjalet" som jeg har kjøpt meg.Se bilde under " Babies cry less" og "Ergonomically sound" her: http://www.babylonia.be/product.php?main_id=29〈=ENG

Det er rett og slett bare to elatiske band som man bare trer hodet og armen (en arm i hvert band) i gjennom. Når babyen er nyfødt, trenger man bare bruke det ene bandet. Det virker genialt og man kan ha barnet tett inntil seg hele tiden og amme når det trengs uten å måtte dekke seg til på andre måter når man føler behov for det. Mitt er i svart, og det vil dermed syns lite dersom jeg har svart topp på meg.

Kjøpte det til 549,- på "Mamma og meg" i Larvik. Kan brukes fra 0-18mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...