Fallerifallera Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Kjenner jeg blir litt irritert på jordmødre som absolutt må si noe om når fødselen vil sette i gang - tidlig i forrige uke sa TO ulike jordmødre til meg at nå skjer det når som helst, kanskje allerede i morgen, og vi ses nok ikke neste uke (og det bare pga hersens masrier over to uker - de har ikke sjekka åpning eller noe). Jeg sitter her ennå jeg, tre dager til termin, fortsatt masrier i ett sett og like stor kul på magen gitt! Er sikkert litt sårbar og hormonell nå, men jeg synes ikke det hjelper på ventetiden at de sier sånne ting! Og ja, det er jo bare dager om å gjøre, men dagene kan jo bli nokså lange i en ventetid...
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Hei! :-) Synes også at det er litt dumt av jordmødre å si slike ting! Jeg er ifølge jordmor moden og har ca 2 cm åpning og det er bare riene som mangler! Har blitt sjekket fordi jeg har hatt 2 styrtfødsler og langt til sykehus ( 2 1/2 times kjøring ) og jordmorvakt ( 1t 15 minutt kjøring ) For snart 3 uker siden sa jordmor at det gikk max 1 - 3 uker til fødsel, så da blir det spennende å se om det stemmer! Stemmer det så må det jo bli i løpet av denne uken!
Fallerifallera Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Jeg skjønner jo at de bare vil oppmuntre da, men synes det er litt unødvendig likevel - bedre om de fokuserer på det å gjøre ventetiden best mulig synes jeg. Jeg måtte le litt av hun ene, hun jeg går fast hos, hun er litt spesiell. Hun sa at jeg måtte hilse hver masrie velkommen for da ble det en rie mindre under fødsel - OG at alle disse modningstakene gjør at fødselen vil bli 4 timer kortere enn hvis jeg ikke hadde hatt dem. 4 timer - hvor får hun det fra liksom?
*Mamma09* Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Dette er jeg helt enig i, de burde holde munn.. jeg var på sykehuset i uke 32 med premtaure rier.. Da sa jordmora på sykehuset at vi skulle være glad om han holdt seg der i 2-4 uker til.. Jordmora mi og legen min mente at jeg ikke kom til å å gå til termin.. "Kom nok til å få før den tid ja"... Men her går jeg da, hadde mens termin 21 juli.. og ultralyd termin 26 juli.. (igår) Vi er egentlig enige om å bruke mensterminen, både lege, jordmor og sykehuset, så jeg er 1 uke over termin.. Her skjer det ingenting !!! Synes det er var dumt å dem å si slikt, har nesten gått å ventet i 2 mnd er førstegangs så både jeg og samboer trodde jo det var noe i dette legen og jordmødrene sa.. men neida.. bare tull..
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har vært i risiko for å føde for tidlig siden jeg gjorde det sist. I uke 33 sa legen på sykehuset at jeg kom til å føde i uke 35 som sist. Jeg er nå to dager på overtid og føler at jeg har vært 5 uker på overtid. Det har vært 5 veeeeeeeldig laaaaaange uker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå