Vikken Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Dere som har brukt/bruker Enfamil AR MME til deres barn: Hvilke type flasker bruker dere? Jeg bruker vanlig avent, men melken vil ikke renne gjennom størrelse 2 smokkene. Har kjøpt et par i størrelse 4, men melken renner så vidt gjennom her også. Frøkna må jobbe skikkelig for å få melka ut, og melka blir kald etter hun har spist bare 20 ml. Begynner bare og gråte og orker ikke spise mer av flaska. Tips?
Mor Løvehjerte Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Huff, stakkars! Avent har egne vellingsmokker med større åpning enn nr. 4. Jeg har ikke brukt Enfamil, så kanskje noen andre her inne har bedre peiling, men det kan jo være verdt å forsøke disse smokkene kanskje?
EinFrosk Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Vi bruker enfamil og det er kun mam som funker... Et tips er å ha i havlparten av pulveret og riste godt før dere tar i resten. Da går det til nøds med andre smokker.
Vikken Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2009 Takk for tips. Jeg fant et eldre innlegg hvor det stod at pulveret skulle blandes i kaldt vann. Da blir ikke melken så tykk, og frøkna ble mye mer fornøyd ) Nå har jeg en flaske kokt vann i kjøleskapet, blander i pulver, ruller og rister flasken godt, så varmer jeg den i mikroen i 20 sekunder.
Mor Løvehjerte Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 Så flott at du fant en løsning som fungerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå