Gå til innhold

Vannbasert maling?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig i gang med å male et rom da jeg fant ut at jeg er gravid:) Så jeg har lagt planene på hylla, men går det egentlig an å male så lenge det er vannbasert og evt bruker maske og masse lufting? Noen som har erfaring?

Vet at man skal holde seg unna oljemaling, og spesielt i de 3 første mnd.

Tenkte jeg fikk høre om noen vet noe konkret??? Å male med vannbasert bør vel i alle fall gå greit etter 12 uke?

Takker for svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannbasert, sens og green room er helt ok å male med. Lufter du når du maler med vanlig vannbasert, er det tilstrekkelig. Lukk døra til rommet når du er ferdig, og la vinduet stå på gløtt, så får det luftet seg mellom strøkene også.

Selv har jeg malt tre rom og to stk. møbel i løpet av svangerskapet, og lillen i magen har det helt fint.

Skrevet

Tusen takk for svar - så da trenger jeg nødvendigvis ikke vente til det har gått 12 uker da:) Gøy å pusle litt med maling!!!!

Skrevet

Har malt ett helt hus med oljemaling detta svangerskapet. Har brukt maske og har luftet godt mens jeg holdt på..

Skal sies at vi ikke bodde i huset under malingen..

Malte med sens malingen uten maske, men den blei jeg extremt kvalm av.. Så endte med maske på den oxo..

Kan ikke tro det er så farlig.. Barna før i tiden tok da ingen skade, var da værre stoffer i malingen da.. Og ikke brukte de maske.

Skrevet

Jeg har malt med vannbasert maling i 3 uker nå. Er med på det meste som blir gjort under oppussing - river, rydder, vasker og maler. Den lille i magen sparker som bare det på kveldene, så tror alt er i orden:) Kun litt problemer med rygg, bekken og beina. Men det er mest når jeg setter meg etter en lang dag. Jeg bruker ikke maske. Men må nevne at vi ikke bor i dette huset da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...