Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 så nå er jeg spendt på hvordan det har gått med dere damene her?? her er det ikke skjedd så mye...har ikm på onsdag, men har nok mistet helt troen....mannen har jo avlagt to sædprøver ..en etter jul og en da etter vi mistet i påsken... han fikk da vite at alt var ok og har ikke hørt noen mer.nå har det seg slik at jeg har en veninne som har jobbet på gyn. og som har laget mange slike prøvesvar som tok en kikk på disse...hun så at mannen har 0 morfologiske spermier og masse hodefeil ( disse to hører sammen) på begge prøvene med 3 mnd mellomrom...morfologiske spermier vil si idelle spermier...denne skal ligge på over 2 , og mannen har 0...veldig triste nyheter , så her blir det og gå til dr ken purvis i august...så der har vi nok svaret på at gutten vi mistet hadde misdannelser...ble jo også gravid med han da jeg tok hostesaft, noe som gjør slimet tynnere og antageligvis derfor en spermie som ikke skulle kommet frem kom frem....nå har vi prøvd ett år i august, og nå vet vi jo grunnen for hvorfor det tar så lang tid... inmari toskete at vi ikke kunne fått beskjed om dette tidligere...blir irritert for at vi fikk beskjed om at alt var bra, og det ikke er det...han får heldigvis utredning nå , så da håper jeg det er noe og gjøre med dette....
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Velkommen hjem!! Men va ikkje så kjekke nyheter du kom hjem med da :-| Endelig godt at dåkker har fått satt i gang nå!!! Og eg må sei det, etter din historie, ska eg aldri prøve hostesaft for å bli gravid...! Folk må jo gjøre som de vil da, men..nei..tar ikkje den sjangsen... Men sitte nå her ennå eg. Meg og dei milelange syklusene mine..hehe... Kan godt få el snart... Gubben komme hjem i mårra!! istedenfor fredag!! Wheee!! Forloveden min, hette det vel nå forresten Hehe..fekk litt panikk her når eg skjønte eg må begynne å planlegge bryllup...off...har egentlig nok med dette babystyret eg altså! Krysse fingrene for at det e ein rask og enkel løsning for dåkker!! Godt dåkker endelig fekk rette svar på prøven...!!
Molait Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Velkommen hjem:) Kjedlige nyheter, men samtidig ikke. Er jo mye bedre å få svar, så kan man jobbe ut fra det. Sykt dere har fått svar om at alt er bra når det viser seg at det ikke er det. Tror man ikke skal klusse for mye jeg. Sånn som med hostesaft. Naturen er nå en gang slik at den gjerne rydder opp selv, eller ikke lar det bli noe av noe som ikke kan vokse opp. Greit nok med vitaminer og slikt, men det kan man egentlig få om man spiser riktig og. Sitter nå her jeg og. Ikm på fredag. Begynte vel allerede før el å planlegge neste pp. Så stor er troa. Nei men har hatt sex til rett tid, så i prinsippet skulle det da bli baby (haha) Samme ikm-uke vi da:) Tenker du teste, eller bare vente å se om tr kommer?
Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2009 har vi det ja hehe.... neida, jeg har ikke klart og vente og tok en test i dag...men den var som forventa ikke gravid:( får krysse fingrene videre for deg om du har klart og holde deg hehe
Going strong Skrevet 27. juli 2009 #5 Skrevet 27. juli 2009 Velkommen hjem:) Ser dere har funnet at av saker og ting.Og ser du har mange spennede spmål ang spermie.(noe jeg også lurer på) Vi har ikke fått konstantert det,men tenkte vi skulle begynne å tenke den veien om ting ikke skjer snart.(Vet liksom ikke om vi egentlig vil vite eller ikke).Men om det er noe å få gjort med det er det jo greit,men det å få vite at det ikke er noe å få gjort blir verre.Men da har man noe å forholde seg til,men godt å ha det lille håpet og være uviten enda. Jeg har jo mistet tre ganger men har en frisk sønn,så jeg vet jeg kan. Godt å ha deg hjemme igjen i allfall:)
Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2009 så koselig du syns jeg er tilbake grublende:) jah...var vel ikke de beste tingene å finne ut av...ble veldig trist og tenker det verste...men nå har vi funnet ut av det og mannen skal til ken purvis neste uke....håper han kan gi oss noen beroligende svar har hørt at han er veldig flink... hvor lenge har dere prøvd? jeg har også ett barn fra før, så jeg vet jeg også kan...
Going strong Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Ja,håper dere kan få et beroligende og "trøstende" svar:)) Vi var prøvere i tre år med første man.(da sa legene at alt var i orden,blabla)Har vært prøvere i over ett år nå,og da fant gyn at at jeg ikke hadde EL av meg selv(så ofte).Så begynte på pergo.Før pergo`n mistet jeg en gang da sønnen vær bare var tre mnd(ikke planlagt graviditet,men var selvsagt velkommen)og en gang nå i mars eller noe i uke 8. Begynner å bli en smule fortvilet nå.Tror alt er i orden med mannen min(uten at vi har sjekket det enda),og jeg blir jo gravid men mister:( Er kjempe redd for at det er noe i veien med gener eller noe sånt. Tenkte når jeg får mens neste gang å bestille legetime og be om utredelse(eller hva det så fint kalles,hehe). Prøvde dere lenge med førstemann også?
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2009 #8 Skrevet 27. juli 2009 håper du har hatt en fin ferie så kjipt å høre om mannen din sine sædceller... jeg så et programm på tvn her en kveøld om menn med dårlig spermkvalitet.. de hadde en slags oppskrift for å forbedre svømmedyktigheten og få færre hodefeil... unngå alkohol, nikoting og kofein .. spis mye proteinholdig mat mannen skulle også ta tran spise sink og B vitaminer... ja man deler det kunskap man har er det ikke slik? det var iallefall en dokumentar om barnløse par der mannen var i sentrum.. så jeg håper det har noen effekt de sa at de forbedret hodefeilene med ca 50% og svømmedyktigheten med 75 %
Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2009 Grublende: oi, 3 år ja, det er jo ganske lenge det da...mistet du noen i den tiden der også?? forferdelig og miste...har opplevd det 2 ganger selv...en gang i MA før jeg fikk datteren min...(det var med min forrige mann) så måtte vi velge bort gutten vår i påsken da han hadde dødelige misdannelser...forferdelig:( vi prøvde siden august...og jeg ble gravid på hostesaft, så min teori er at hostesaften gjorde el slimet tynnere og derfor lettere for en sædcelle som i utgangspungtet ikke skulle komme frem...derfor aldri mer hostesaft.... sikkert lurt og bestille en time hos legen ja:) håper du kan få noen svar og litt hjelp:)
Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. juli 2009 Grysom: jada, vi har hatt en fin ferie, men forferdelig vær:( usj...ikke det beste ferieværet akkurat....,men det kommer vel når jobben kaller igjen det hehe... jasså?? så intresant...på tvnorge?? kanskje det går an å se det programmet på pcen?? tusen takk for at du deler kunnskapen din:) setter så pris på det... mannen spiser sink, folat, og skal begynne med omega 3 i dag faktisk hehe...han røyker ikke og heller ikke snus, og har holdt seg unna kaffe fra mensen til el, men det er vel kanskje ikke nok???
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2009 #11 Skrevet 27. juli 2009 det var ikke på tv norge.. bare en slang = tvn:P programmet var på discovery tror jeg...? de holdt seg unna i 3 måneder i strekk... å hadde sykt høyt protein inntak via mat altså mye magert kjøtt.. egg... linser, bønner ja egentlig et VELDIG sunt kosthold men vist det er d som skal til så er d vell verdt d? vi har foresten akkurat kommet fra ferie i også mye drit vær å så var vi forfulgt av uhell... men vi kosa oss likevell:)
Tingeling27 Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2009 hehe skjønner, trodde det var tvnorge du mente jeg...discovery har faktisk en del bra dokumentarer shit, det var jo veldig sundt da hehe...men alt er verdt ett forsøk:) tuuusen takk for info:) skulle likt og sett det programmet , sikkert intresant.... gleder meg til vi skal til purvis iallefall... hvordan går det med deg foresten?? jah..det været har ikke akkurat vært noe å skryte av,men håper du har fått slappet godt av og koset deg masse alikevel:)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 joda d går ... den siste uka fikk jeg en skyggestrek å det ble sykt mye pes om den å sinnsykt mye dritkasting om bloggen og piczo siden min.... jeg syntes d var forferdelig kjipt men fikk masse god støtte av jentene her inne så jeg prøver og ikke bry meg så mye om d... eller så er det ingen tegn til mensen som forventet da jeg ikke fikk el av trippel pergo for noem månter siden... så om ca 3 uker så blir det vell igangsetting av mens å så skal jeg ta sånne lav hormon injeksjons sprøyter hver dag å se om vi klarer og modne noen egg... går ikke d så blir d prøverør på oss...
Tingeling27 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 28. juli 2009 neei, uff da...trodde det var voksne mennesker som var på disse sidene jeg?? ikke bry deg om det du snuppa, det er uansett folk du ikke kjenner og som ikke kjenner deg:) uansett veldig bra at dere får hjelp nå da:) du skal nok se at det går bra til slutt:)
Going strong Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 Jeg så det peset som var her grysom & <3Knut-Elias<3. Hellandussen.Tok jo virkelig helt av! Du har ett barn fra før? Jeg også har det og lurer på hvorfor det skal være så vanskelig å få nr 2??huff.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 jeg har et barn fra før ja:) gikk på dobbelpergo og masse vitaminer når vi klarte å få han... men nå funker ikke trippel pergo en gang.. så jeg skal begynne på lav dose injeksjoner nå om ca 3 uker... hvor lenge har du prøvd på nr 2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå