PogT med septemberprins :o) Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er 29+3 i dag og har i det siste gått opp omkring en kilo i uka de siste 5 ukene. Jeg har til nå gått opp 8 kilo, og lurer da på hva som er normalt å gå opp de neste ukene. Jeg vet det er veldig individuelt hvor mye man går opp og når man går opp i svangerskapet, men er likevel nysgjerrig. Har nettopp vært gjennom en vokseperiode, men framover skal også babyen opp omkring 2 - 3 kilo i vekt i tillegg. Er fornøyd med vektoppgangen så langt, og håper på å lande på gjennomsnittet på 12 kilo, men er jo over 10 uker igjen, så vi får se på det.... Har noen forresten linken til gjennomsnittelig vektoppgang i forhold til hvor langt man er i svangerskapet? Den hvor man tar utgangspunkt i under- normal- og overvektig før svangerskapet?
Gjest Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Er i uke 39, men svarer likevel. Har gått opp overraskende lite på slutten denne gangen, faktisk bare 7 kg sånn ca fra uke 30 av til nå. Jeg er sånn som legger på meg masse som gravid, ikke minst fordi jeg får veldig lett vann i kroppen. Denne gangen kom vannet tidlig, så jeg er 19,5 kg i + totalt nå, men det meste kom rundt uke 26-32, etter det stagnerte det litt. Med min eldste gikk jeg fra ca 12 kg i + i uke 35/36 til 27 kg i + i uke 40, gikk opp 15 kg de siste 4-5 ukene! Heldigvis har det gått fort vekk igjen også på meg, kun tatt 1,5-4 uker å få normalvekt igjen. Minus sist gang når jeg gikk opp 32 kg, men da spiste jeg altfor mye mat, så 10 av koloene var bare selvforskyldt fett og måtte trenes bort ;-) Uff, nå maser jeg her, hehe... De fleste går ikke opp så mye på slutten visst nok med mindre man samler mye vann i kroppen, så 8 kg i uke 30 er jo ikke akkurat noe å bekymre seg for da! :-)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 27. juli 2009 #3 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er bare i slutten av uke 37 men svarer deg fra det jeg har opplevd til nå. Frem til uke 34 gikk jeg opp over 1 kilo i uka(fra uke 17 til uke 33)!!! Mye er nok vann da. Fra uke 34 og nå når jeg snart går inn i uke 38 har jeg ikke gått opp noenting(muligens gått ned 0,5 kg). Har spist normalt(+en del godis...hehe) Og det er helt utrolig, for har ikke vært en eneste uke uten vektoppgang på meg siden uke 17! Håper det ikke blir så mye mer fremover heller:)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. juli 2009 #4 Skrevet 27. juli 2009 Hei! :-) Begynner på uke 39 i morgen, og var 68 kilo på kontroll sist uke så da har jeg lagt på meg ca 11 kilo totalt! Nokså gjennomsnittlig tror jeg! :-)
PogT med septemberprins :o) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2009 Ja, da er det ikke akkurat noen fasitsvar. Tar gjerne imot flere svar også!
MiMa09 Skrevet 27. juli 2009 #7 Skrevet 27. juli 2009 Jeg er ikke lenger enn uke 36 nå, men som deg hadde jeg ikke gått opp særlig mer enn 7 kg da jeg var 29 uker. Sto stille flere uker, men vips la jeg på meg 5 kg rundt uke 33/34, mye pga vann. Til nå har jeg totalt gåt opp totalt ca 13 kg, men varierer veldig fra dag til dag pga at mye av vektoppgangen er vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå