Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver dere å duppe/hvile litt midt på dagen nå? Tenker sånn i tilfelle fødselen skulle starte sent på kvelden/tidlig/midt på natten (som de jo veldig ofte gjør), så er det greit å ha hvilt seg litt på dagtid.

Jeg vil egentlig, men klarer ikke. Har sovet knallgodt om natten fram til for en god uke siden. Nå sover jeg dårlig og er egentlig kronisk stuptrøtt, men har ikke lyst til å sove på dagen likevel. Blir bare helt kake av det, og så sover jeg enda dårligere om natten igjen. I helgene går det jo ikke uansett siden barna er hjemme, men jeg burde vel kanskje prøve oftere på dagtid... :-/ Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det også sånn at jeg sover dårlig på nettene og blir stuptrøtt på dagene.Men om jeg hviler litt på dagen så blir bare den påfølgende natten ennå verre så det har jeg sluttet med..

har begge barna hjemme siden det er ferie så det er ikke alltid like lett å få slappet av,men mannen er heldigvis flink til å aktivisere de så det hjelper jo veldig:)

Inatt hadde jeg maserier til kl 3,var helt klar for å bare få ut lillegutt.Hadde energi og det mentale var på plass:)Men det ble med det så idag er jeg lei,trøtt og sur..

Heldigvis har resten av gjengen her rømt i badeland så jeg kan sutre ifred..hehe

Skrevet

det er helt umulig her også. Her har mannen og sønnen min ferie og da skal man jo helst finne på ting og vi har hatt masse besøk ol.

Passer på å sende de litt ut på forskjellige oppdrag innimellom, men da er det lett å ta fram støvsugeren osv....:)

Det er jo min feil, burde jo passe på og bare kreve den hvilestunden.

Skrevet

Hei! :-)

Har dei 2 siste dagene lagt meg noen minutter på dagen da mannen min har ferie, men har ikke fått sovet noe da, men litt godt og avslappende har det vært likevel! :-)

Sover ikke noe særlig om natta så kan være nokså trøtt om dagen, og om kvelden er jeg bare stuptrøtt men det hjelper lite og være trøtt når man ikke finner noen god liggestilling og må opp maange ganger på do hver natt! ;-)

Gleder meg til fødsel nå ja! :-)

Skrevet

Bra det er flere som er litt ufornuftige og ikke sove rpå dagen selv om en burde ;-)

Ja, jeg er også kjempetrøtt på kvelden og forsøker å legge meg tidlig, men det hjlper jo lite om vesla plutselig skal lage sirkus, eller jeg må på do ørtentusen ganger, eller det verker i bekkenet, eller...elller... osv

Jeg er fortsatt ikke helt mentalt klar til å føde heller egentlig, endelig har noe inni meg tatt til fornuft og slått på en "grue seg litt" alarm, så er egentlig helt greit å være gravid litt til, hehe...

Skrevet

Har alltid vært flink til å ta meg en hvil på dagtid.. blir så opplagt og glad av det..

Tre uker til jeg kan gjøre det igjen, da begynner tuppa i barnehage! Ser frem til det.

Sover bedre de nettene jeg har hvilt på dagen, egentlig.

For øyeblikket har jeg mine fire barn og feriegjeste barn (to stykk) her. Kjenner det er litt nok, men må vel holde ut denne uken.

Alle synes jeg er SÅ utrolig flott og oppegående et par uker før termin.. Så her er det bare å renne ned dørene.

Hjelpe til med å rydde etter se selv, hva er det??? Elsker familien, men ikke å oppvarte dem i disse dager. FURT :(

Kunne tenkt meg barnevakt og en deilig hvil på dagen... sukk..

Skrevet

Jeg har sovet veldig godt hver natt, helt frem til nå i natt. Da ble det minimalt med søvn pga korsryggsmerter (eget innlegg...). Tror nok det blir en liten blund i løpet av dagen / ettermiddagen for å ta igjen det tapte, merker at øynene prøver å snike seg til litt søvn her jeg sitter... Jeg er førstegangs og har derfor ingen andre barn å passe på, så er heldig og kan slappe av når jeg vil...

Skrevet

Huff, jeg sover egentlig aller best om morgenen og formiddagen - etter at guttungen og samboeren har dratt på jobb - så i dag sov jeg feks til 12! Da blir det lite igjen av dagen! Men synes det er litt sånn at uansett når jeg legger meg så greier jeg ikke sovne før etter et par timer. Vrir meg, vondt her og der, halsbrann - og så kan man vedde ganske mange hundrelapper på at hvis jeg først holder på å sovne så våkner toåringen for et eller annet... ;)

"Trøster meg med" at døgnrytmen blir vel helt fortullet om noen dager uansett... :D

Skrevet

Nei, gjør jeg det så får jeg hvertfall ikke sove om natta.

Så jeg prøver heller å gå en tur hver dag om jeg orker slik at jeg er skikkelig fysisk sliten på kvelden (eller litt fysisk sliten da, ikke utslitt) og sovner lettere....

Skrevet

Her gjelder det å sove når jeg kan... Har både rastløse ben og armer som slår til for fullt om natta (men har også begynt å slite med det om dagen). Dette innebærer at jeg har alt fra 2 til 5 timers søvn om natta. Da snakker vi ikke sammenhengende, siden jeg sover max 1,5 time om gangen fordi jeg må på do. Sier seg selv at jeg må legge meg nedpå litt om dagen.

Helt utrolig at jeg fungerer under sånne forhold - har holdt på sånn i rundt 5 uker nå og det blir bare værre. Men ser ut som jeg klarer meg med mindre søvn enn ellers. Hjelper jo godt at jeg har hatt mulighet til å legge opp dagene som det passer meg.

Er førstegangsfødende og innbiller meg at nattevåk neppe kan bli værre enn dette...

Skrevet

Joda, fordi du da kan plusse på fortvilelsen av at du ikke klarer å hjelpe babyen din som tydelig har det vondt... ;-)

Heldigvis sover de fleste nyfødte bra de første 1-2-3 ukene i hvertfall slik at man får hentet seg inn igjen, er etter dette man mer ser om man får en rolig baby eller ikke.

Skjønner godt du er sliten da, jeg slet også veldig med urolige ben i første svangerskap, men heldigvis ikke i de andre.

Skrevet

Tusen takk ;-) Heldigvis så klarer man det meste..

Også oppmuntrende å høre at urolige ben i et svangerskap nødvendigvis ikke gir utslag i et nytt.. Foreløpig lite sannsynlig at det blir ett til på meg, men man vet aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...