Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. juli 2009 #1 Del Skrevet 27. juli 2009 Det er noen mnd siden jeg fødte men legger inn min fødsel her å jeg:) På tirsdag 19.05.09 klokka 14.37 kom min lille gutt 3815g og 36.5 rundt hode. De har ikke målt lengde ennå siden han kom med rompa først, men han er 31 cm fra hodet til rompa:) På tirsdag klokka 6 våknet jeg med noen sterke murringer og det km blod på dopapiret så da tenkte jeg att det endelig var i gang.Har gått å¨murra så lenge att jeg ikke tørte å håpe:).. Gikk hjemme å venta på noe mere, men det dabba egentlig av så gikk og la meg igjen, fikk sove i noen timer..Glad for det!.. Våkna i 9-10 tia med noe som minnet om rier, men tenkte att dette tar jo tid så jeg og min mann gikk ut for å handle oss noe mat, ville ha han hjemme siden jeg hadde beg å blø litt. Så klokka 10 da vi kom hjem far butikken kom det ett par skikkelige rier, og da sa jeg til mannen min att nå må vi dra.. Og godt var det for når vi kom på føden klokka 10.45 hadde jeg full åpning, og en fryktelig trang til å gå på do-.. Jeg trodde egentlig vi hadde kjempe god tid siden jeg ikke hadde hatt noen jevne rier eller noe..Men det hadde jeg tydeligvis ikke... Men da ble det hektisk på føden ja, ble hevet inn på en fødestue og plutselig var det 8 stykker der inne..hehe.. Alt ble gjort klart i hu og hast, og det var ikke tid til smertelindring utenom lystgass, deilige lystgass.. Men siden gutten satt i sete hadde han ikke tenkt og komme lenger ned i bekkenet, så fødselen stoppet egentlig litt opp det, så da fikk jeg fødespinal, helt fantastisk var det..( og masse drypp for å få fortgang) Lå der i ett par time ca, og ingenting skjedde så da ble det bestemt haste snitt siden jeg hadde ligget for lenge med full åpning uten framgamg.. Det eneste som hadde skjedd var att vannet hadde gått.. Så jeg ble gjort klar på fødestuen til å bli trillet av gårde, da jeg kjente ett forferdelig press.. Jeg skrek til jm att om det skal bli ks så må vi gå NÅ, for han kommer nå,,hehe.. Jm sjekket meg og så stompen hans, da ble det kaos igjen og alle kom løpende, legen sto å klødde seg i huet og sa ja men vi skal jo opperere..hehe, men jm sa nei det blir fødsel nå.. Alle heiv seg rundt og 7 min og tre deilige pressrier senere var han ute.. Det var så deilig å presse att det er helt ubeskrivelig, en lettelse for hele kroppen min som jeg ikke styrte lenger måtte bare følge etter.. Legen var å helt fantastisk, der ho bare vrei ut skuldrene og hodet mens jeg presset.. Han var litt medtatt men kom seg etter noen minutter og har det helt fint nå. Jeg revnet ingenting, ikke ett skrubbsår en gang.. Ble heller ikke klipt. 2 timer etterpå hadde jeg dusjet og var oppe og gikk:) (fikk ikke lov å reise meg før det) Jeg syntes faktisk det var bedre å føde sete en hode fødsel.. Så i dag kom vi hjem og bare koser oss:) Håper dette hjalp litt til dere som har bebi i sete og gruer dere veldig, for det kan gå så veldig bra!! (beklager alle skrivefeilene,,hehe) Og en ting til er att jeg har brukt jordnøttolje siden uke 35 i underlivet, og jm sa att det hadde vært en bra innvestering for jeg hadde veldig bra vev, og var nok derfor jeg ikke hadde revnet noe) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140427700-min-setef%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juli 2009 #2 Del Skrevet 29. juli 2009 GRatulerer! Så moro med alle setefødler som går bra. Og det er jo mange flere enn de som ender opp med komplikasjoner. jeg fødte også i sete og han ingenting skummelt å komme med. Har ingen barn fra før, så jeg vet ikke hvordan det er å føde med hodeleie, men hvis min neste ligger i sete, så føder jeg igjen. Jeg ble desverre klipt, for det gjør de rutinemessig på alle setefødsler på mitt sykehus. dette i tilfelle det blir tangbruk, sånn for å spare tid. set grodde jo vint og fort, så det er greit nok. neste gang skal jeg og prøve jordnøttolje. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140427700-min-setef%C3%B8dsel/#findComment-140437083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå