endelig mamma:) Skrevet 27. juli 2009 #1 Skrevet 27. juli 2009 Hvor mye melk bør en ukes baby få i seg ved hvert måltid? Ca hvor lang tid tar det å suge ut? Tror jeg har mer enn nok melk, hun gir seg alltid etter et bryst, og det er mulig å presse ut mer når hun er ferdig. Bare redd hun ikke får i seg nok, gikk ned over 10% etter fødselen..
Studine mevik Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Vi fikk beskjed om at de som regel drakk like mange ml som antall dager gammel ganger 10. Altså skal en 7dager gammel baby ha ca 70ml ved hvert måltid, men det varierer jo en del. Det stabiliserer seg en ofte etter første uka tror jeg. Gutten vår spiste mer enn hva de regnet med og la på seg mye den første uka, så jeg har aldri vært redd for at han ikke skulle få i seg nok. Han ville også bare ha en pupp til hvert måltid. Det var først når han var nærmere to uker at han ville ha mer etter å tømt den ene puppen. Du kan jo f.eks pumpe ut et måltid og gi det på flaske, da ser du hvor mye hun spiser. Så lenge hun er fornøyd etter den ene puppen så er hun garantert mett
endelig mamma:) Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2009 Takk for svar. Bare redd hun gir seg etter et fordi hun er utmattet av å suge..for vet hun ikke tømmer d helt, og drikker ikke så mye som antall dager ganger ti...Spesielt siden hun må suge ut av et skjold i tillegg. Skal veies igjen på onsdag, krysser fingrene for at hun har lagt på seg masse, blir nok mer beroliget da om det er tilfelle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå