Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3 dager på overtid. Ingen tegn på fødsel enda. Ikke noe spesielt vondt i magen, slik som mensensmerter og lignende. Så fødselen er vel fortsatt laaangt unna da. Å denna slimproppen som alle snakker om har heller ikke gått, så da er det vel fortsatt lenge igjen til fødsel. For slimproppen pleier vel å gå litt før??

Håper noen har erfaringer å dele med meg. Er så sliten og frustrert om dagen, vil bare ha skatten ut. Men skjer jo ingenting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veeeeldig godt at du er lei. Jeg har 4 dager igjen til termin, og til og med jeg er lei.

Når det gjelder slimproppen så skal visst det være et tegn på at ting er i gang og at livmoren gjøre seg klar til å "levere varene". Men slimproppen gikk hos meg på fredag, men det har fremdeles ikke skjedd en drit her...venter i spenning.

Legen min mente, etter undersøkelse på torsdag, at ting ville skje i løpet av denne uken. Får virkelig håpe at han har rett, men foreløpig har ikke jeg merket noe til det :o)

Man blir litt rar i hodet av dette, går jo og kjenner etter på alt!!

Skrevet

min gikk for en uke siden! da hadde jeg 2cm åpning og m.munnen var så å si avflatet og jeg var kjempemoden,og jm sa på onsdag(modningsakupunkturtime) at i dag seter jeg kun riestimulerende nåler,for neste skritt på deg er fødsel.. nåja,jeg sitter nå her enda..

har litt murringer og sånt,men ikke noe å snakke om akkurat.

Skrevet

slimproppen kan dessverre gå både dager og uker før fødsel...så det er ikke nødvendigvis et sikkert tegn på at fødsel er igang,har jeg lest flere steder da.

Men om utfloden er blodblandet og blødningene er som mens el mer,da kan det hende det begynner å nærme seg for det betyr at livmorhalsen begynner å åpne seg.

Så det kan fortsatt gå en stund dessverre..sorry.

Skrevet

Kjærringråd/tips om dere vil få fart på sakenen her;

Hvis kroppen er klar for fødsel(dvs moden) skjer ting ved at man har sex (rundt termindatoen).

Det samme er det om man tar litt laksèrolje(med feks. 2ss l.olje + Biola). Hvis kroppen ikke er klar for fødsel ender det ut i diarè, om kroppen er klar ender det opp i at fødselen starter.

For meg startet det med fødsel etter at jeg hadde prøvd med laksèrolje + Biola.

Lykke til!

Skrevet

Slimproppen trenger ikke gå før fødsel starter eller du trenger hvertfall ikke se noe til den.. Såvidt jeg har forstått.

Har forhørt meg litt rundt fordi min har nemlig ikke gått, 3 dager til termin, hodet festet og masse kynnere/maserier...

Så håper liksom at fødslen kan starte selvom jeg ikke har sett denne proppen, og det sier de at den kan!

Så ikke sikkert du ser noe til den i det hele tatt;)

Skrevet

Og du trenger heller ikke ha noen tegn på at fødsel er like rundt hjørnet.

Mange som ikke har det! Det kan skje når som helst selvom du ikke har sterke kynnere eller maserier.

Jeg trodde fødsel var like rundt hjørnet når jeg begynte med maserier, men der tok jeg feil. Så du kan like godt føde før meg som har maserier,selvom du ikke har det;)

Skjønner veldig godt frustrasjonen din, skulle gjerne likt å visst det selv,når ting hadde tenkt å starte......

Skrevet

Som de andre her sier så kan slimproppen gå lenge før fødsel og det kan til og med dannes en ny propp om den går tidlig...

Min har gått i rykk og napp de siste ukene. Men er her enda jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...