Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En god vennine fikk ei jente i helgen, og vi skal på besøk i dag!

Er litt usikker på om vi bør fikse barnevakt til jenta vår på 8 mnd. Hun er ikke veldig bråkete og slitsom, men kanskje de nybakte vil sette pris på det? Hva ville dere satt pris på?

De har en gutt på tre år fra før, så det er kanskje ikke slik at de forventer å ha det lungt og rolig hele tida... hm... Vi er masse sammen med dem, og kjenner dem godt, men akkurat på dette punktet er jeg litt usikker...

Ellers - bør jeg kjøpe en liten gave til treåringen, han er nok litt sjalu på lillesøster i utgangspunktet, og vil sikkert bli anda mer sjalu på alle gavene hun får. Eller blir det bare rart å gjøre det? Gratulerer som storebror?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt med barnet mitt. Og jeg hadde kjøpt en liten ting til storebror også.

Skrevet

Du har deffinitivt god taktsans. Jeg hadde gjort det som du allerede har lurt på selv. Latt ungen min være hjemme og kjøpt noe til 3åringen. Barselbesøk er veldig koselig men også slitsomt, det husker du kanskje selv. Jo mindre oppstyr jo bedre. I hvertfall så hadde jeg satt pris på det.

Skrevet

Hehe, ikke ofte jeg blir rost for taktsans - den skal jeg ta vare på;)

Men jo, det er jo akkurat det - at jeg husker at et par venner tok med seg ungene sine på besøk til oss de første ukene etter at vi selv kom hjem med vesla, og det var litt slitsomt å skulle prøve å se noenlunde opplagt ut, skjenke kaffe, amme OG ha en venninnes ettåring krabbende bak ryggen sin i sofaen - samtidig! Greit å slippe den siste faktoren, kanskje? :-)

Skrevet

Har de en treåring fra før, er de nok godt vant med litt liv i heimen;) Hadde de vært førstegangs hadde jeg nok vurdert barnevakt litt sterkere, men siden hun ikke er helt fersk i "amme-gamet" og slikt, hadde jeg nok ikke stresset så mye med det! Hun blir nok uansett veldig glad for å se dere tenker jeg=) Og gave til storebror hørtes veldig lurt ut- HAN vil nok få mer glede av en gave enn lillesøster for å si det sånn;)

Skrevet

Nå er det jo veldig forskjellig hvor sliten man er så kort tid etterpå. Jeg selv var veldig oppegående allerede dagen etter fødsel, tatt i betraktning hvor ødelagt jeg var den første natta. Vi hadde besøk på sykehuset to dager etter fødsel av en venninne og hennes sønn på 6mnd. Det gjorde ikke meg noenting å ha en liten turbo på 6mnd der. Jeg er førstegangs så er heller ikke vant til barn som herjer rundt meg fra før av.

Det er jo selvsagt veldig individuelt, så du må nesten avgjøre selv i forhold til hva du tror de vil foretrekke.

Jeg ville nok tatt med en liten ting til storebror. Det er fort gjort at den nyfødte får masse oppmerksomhet, så han setter nok pris på å få litt oppmerksomhet han også.

Skrevet

Hvis du lett kan skaffe barnevakt ville jeg gjort det. Jeg vet hvor mye balluba min 8 mnd gamle jente kan lage;)

Og da får dere tid til å prate litt, hilse på babyen og gi storebror masse oppmerksomhet. Det tror jeg jeg hadde absolutt ikke ventet, men satt veldig stor pris på om det var meg;)

Og en liten ting til storebror er kjempeflott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...