Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, jeg er så lei meg - jeg og mannen greier ikke å bli enige om navn på lillesøster. Jeg har helt forelsket meg i et navn, som jeg også synes passer godt sammen med storebror sitt. Men mannen vil nok ikke. Trodde han var litt på gli, men nå frykter jeg at han ikke kommer til å gi seg... Kan jo ikke mase for mye, men han har heller ikke noen skikkelige motforslag. Så nå sitter vi og lager liste for syns skyld, og jeg kjenner egentlig at jeg ikke vil gi meg. Ga meg på yndlingsnavnet sist, og har ikke lyst til å gi meg denne gang. Noen tips til å få mannen til å snu??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk viljen min forrige gang på nr.1, men vi var vel enige. Siden han kunne ikke si han ikke syntes noe særlig om navnet,siden han har det som mellomnavn selv,og jeg har alltid syntes det er fint, lenge før jeg traff han!!!

Hadde egentlig bestemt oss for et navn denne gangen også, som var alternativ til nr.1, men han kom hjem fra jobben og sier han har tenkt på et nytt navn og det hadde jeg også den dagen faktis...

Det som virklig var spesielt med detta var at vi hadde tenkt på samme navn, helt uten å skulle ha noe annet navn egentlig!!!! Veldig spesielt å være så enige,men det går..

Prøv å få mannen din med på navnet eller be om et motforslag!! Synes du burde få det navnet du ønsker denne gangen siden du ga det på navnet forrige gang, hvis jeg forsto deg rett!?

Skrevet

Vi har samme problemet. Mannen min er ikke norsk, og mine yndlingsnavn blir dermed uttalt litt annerledes på hans morsmål. Vi er veldig enige om at vi skal ha et navn som blir uttalt likt. I tillegg assosierer vi ulikt med mange navn av samme grunn. Veldig frustrende! Sist fant vi navnet like rundt termin og begge er fortsatt vedlig fornøyd med det vaget. Krysser fingrene for at det samme skjer nå også!

Skrevet

Samme her!! Mannen min er heller ikke norsk, og vi har heeeelt vidt forskjellige navn og vi blir ikke enige. Så det ender vel opp med 2 navn så kan vi bruke det vi vil... Haha!

Skrevet

jeg har samme problemet. Jeg er egentlig fra ex-yugoslavia,men har bodd liksom hele mitt liv her. 16 år :) og min mann er norsk. Når vi skulle få første man så ble vi ikke enig ,og dermed ble det 2 navn på gutten vår. Men nr. 2 fikk jo han velge og det ble en amerikansk navn på jenta vår. Nå kommer det en gutt til denne gangen.og jeg har så lyst på dette Navnet,Adem ,er ikke så forskjell fra Adam,men så synest ham at det er ikke så fint og dermed blir han helt uenig med meg. Jeg synest at det er helt tåpelig. Har jo hatt 2 haste keisersnitt med disse 2 barna våre,og skal under kniv igjen. Og sist gang sa jo ham ,at blir det en til så kan jeg velge men nå er det ingeting av det han har lovet med,plutselig vil ham bestemme. Er så lei meg ,snufs snufs, ka gjør jeg ?

Skrevet

Adem har også vært ett av mine forslag :) Min mann er fra Tyrkia!! Men det var ikke så populært. Vi har blitt enig om å ha et tyrkisk navn - som fungerer i Norge og Tyrkia!

Synes du skal sette ned foten og si at han fikk bestemme forrige gang, så nå er det din tur. Dere kan evt. skrive en liste med navn dere begge synes er ok, så kan du velge hvilket som helst av disse navnene. Eller?

Skrevet

vet ikke jeg. Jeg har så mange fine navn. Men det skal liksom passe både i Bosnia og Norge. Akkurat nå liker jeg denne navnet.men har mange jeg kunne tenke meg og,men det synest ikke han er noe pent. som f.eks: Adem,Adam,Edvin, Amar,Omar,Eldar,Benjamin alle disse navnene fins jo i NOrge men han liker ikke noen av dem. Han vil heller gi Adrian, Haavard,Edvard hallo liksom.

Skrevet

fra før har vi dette navnet på vår gutt og jeg synest at det var helt ok. Eirik-Emin , både norsk og bosnisk.og på jenta har vi Sheila. så vet ikke jeg ka det blir nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...