SiljeP Skrevet 26. juli 2009 #1 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg blir også snart alenemor etter at bf ikke ville ha noe med barnet å gjøre, og ville at jeg skulle ta abort. For meg var ikke det et alternativ, så da ble det naturligvis slutt. Etter det ble slutt har vi snakket veldig lite sammen, men når vi har snakket er det hele tiden om hvordan vi skal dele ansvar og samvær når barnet er født. Han bor på østlandet og jeg på vestlandet, så blir jo ikke mye han får pga studie, men har hele tiden ønsket at han skal kjenne barnet sitt og at barnet skal kjenne sin far. MEN, sist jeg snakket med ham tok jeg opp hvordan vi skulle dele det økonomiske ansvaret med alle innkjøp av ting og utstyr som barnet trenger. Jeg har kjøpt inn det aller meste og har dermed brukt over 23.000 kr! Jeg mener at det er rett og rimelig at bf skal ta sin del siden vi skal dele ansvaret for barnet. Da satt han seg totalt på bakbeina og nektet å betale en krone! Han kom med urimelige argumenter som at vi på forhånd burde diskutere hva vi skulle bruke av penger på forskjellig utstyr. Han presterer også å si at en barnevogn til 8.000 kr var for dyrt og at det da var mitt problem! Jeg sendte ham da en mail med linker til forskjellige barnevogner for at han skulle se at barnevogn ikke er der man velger å spare penger. Den skal tross alt være sikker og god å kjøre. Men han vendte det andre kinnet til og stod på sitt. Jeg spurte om ikke han ville ta del i barnets liv likevel, en del av ansvar og støtte er faktisk økonomisk! Men fikk beskjed at han skulle betale bidrag etter barnet var født, men før den tid kunne jeg ikke forvente å se en krone fra ham! Jeg var ferdig utdannet i mai i år og har kun jobbet 40% ved siden av skolen, og får ikke noe mer før jeg er ferdig i permisjon. Får ikke noe støtte av NAV før etter fødsel og da er jo det overgangsstønad, men i forkant har jeg bare de små tusenlappene jeg får i lønn. Er det bare meg som syntes han er urimelig og nekter å betale? Flere som har/ har hatt dette problemet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140425318-bf-vil-ta-del-men-ikke-%C3%B8konomisk/
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #2 Del Skrevet 28. juli 2009 Til meg blir ikke bf aktiv i det hele tatt, verken på samvær eller penger. Jeg ønsker heller ikke at han skal ha særlig til kontakt med barnet når den tid kommer, siden han slo og dytta meg, kasta meg ut på gata, gravid, midt på natta uten noe som helst sted å gå og sa at jeg godt kan ta abort. Så jeg kommer til å skjerme barnet mot faren og ha minst mulig med han å gjøre. Vil ikke ha hans penger heller og han kommer ikke til å gi en krone. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140425318-bf-vil-ta-del-men-ikke-%C3%B8konomisk/#findComment-140433867
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2009 #3 Del Skrevet 28. juli 2009 Her i denne gården blir det hverken samvær eller noen økonomisk ansvar...han bor ikke i Norge engang, han vet at jeg er gravid med hans barn men har valgt å la vær å bry seg! Men jeg syns at fedrer som velger å ta del i barnets oppvekst også burde være med å ta del av det økonomiske som følger med det. Ikke bare med å betale barnebidrag hver mnd men også når det gjelder innkjøp av utstyr, er jo tross alt endel som trengs med en liten krabat i huset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140425318-bf-vil-ta-del-men-ikke-%C3%B8konomisk/#findComment-140435350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå