Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Susa. Denne meldingen har gått meg hus forbi den gitt:-)

Det går overraskende bra med spray må jeg si. Frykter at jeg ikke pumpet opp flaska bra nok første gangene, slik at jeg ikke får nok, men det finner vi ut på fredag. Jeg venter nå bare på at klokka skal bli 11 slik at jeg kan ringe inn til Ullevål å avtale ul på fredag 7 august. Er alt i rute skal jeg begynne på sprøyter da, og inn til Stckh 24 august.

Som sagt, ikke mye tegn til bivirkninger her (noe som sagt som gjør meg bekymret om jeg får nok)

Er nok litt mer irritabel, men ikke noe nevnbart, er ganske hissig i utgangspunktet:-)

Har du vært noe mer i kontakt med sverige du eller?

Så bra at alt går bra! :)

Hvordan gikk det på ul i dag? Er du i gang med sprøyter nå?

Jeg har prøvd å ringe Sverige 1000 ganger nå, men de er så stressa der at det er håpløst å finne ut noe som helst. Jeg hadde håpa å starte på en ny runde denne syklusen jeg, men det ser ut til at jeg må vente enda lengre :(

Er så baby-syk nå at jeg tror jeg sprekker snart. Bare synet av barnevogn gjør at jeg blir litt smårar :)

Jeg var å bekymra for at jeg ikke fikk i meg nok da jeg ikke hadde bivirkninger, men det var ikke noe problem. Tror bare vi får være glade for at vi slipper bivirkningene :)

Lykke til!

Heisann. Har fått roet meg litt ned etter noe som endte opp med å bli et svare strev....

Ul i dag var kjempefin, så de fakset over til stockholm i dag med beskjed om at etter at de i stockholm mottok faksen, ringte de nesten umiddelbart. Vi var inne 10.30. Jeg fikk også legen på ivf avd om ¨sjekke mine svenske resepter, og hun sa alt så greit ut.

Jeg hadde gjort en avtale med en kamerat at vi skulle møtes til lunsj og gjorde så.

Etterhvert skulle vi vende nesen hjemover. Jeg hadde enda ikke hørt fra Sth da kl var 1430, så fant ut at jeg skulle ringe dem. De hadde da selvf stengt for dagen.

Jeg fant også ut at jeg kanskje skulle sjekke ut apotekene på gjøvik om de hadde sprøytemedisinen. Alle hadde den, så det var ikke noe problem - det de ikke hadde, var den puregonpennen.

Vi fant ut at vi like så gjerne kunne stikke innom ullevål sykehusapoteket å få med alt på en gang.

Ikke der heller hadde de hørt om den pennen som man MÅ bruke for puregongreiene. Jeg fant ut at det kanskje var greiest å løpe opp til ivf avd for å høre, men der var de også STENGT.

Jeg regner med at de kommer til å ringe fra sth på mandag, da jeg hadde alt 7 eller 10ende som frist for ul fra dem.

De på ullevålapoteket ga oss nummeret til produsenten av den pennen som vi kunne ringe. De kan sende oss en, men da får vi den ikke før på tirsdag, da ingen var på kontoret før mand...

Da vi kom til Nittedal, ringte jeg Rikshospapoteket, og der fortalte damen (tyskgebrokken) at de hadde 4 stk liggende. De stengte 1630. Da var det å snu og kjøre tilbake igjen. Vel inne på apoteket kommer damen med MEDISINEN. Jeg spør etter pennen, men den har hun ikke!!!!!!! Det hun forteller meg- er at den pennen har de på ivf avd. Jeg løper opp dit, men der har de jo også selvf stengt!!!

Jeg har slått meg til ro med at når/om de ringer oss fra sth på mandag, får vi mest sannsynligvis ikke startet før på tirsdag.

Det er mulig dette er noe vi burde visst selv, men jeg synes det er rart at de hverken på ullevål eller i sverige ikke har gitt oss denne pennen...

Når vi kom hjem en del timer senere enn planlagt, hadde jeg så vondt i hodet og var så trett at jeg bare gråt.

Det er nok mulig synarelaen har hatt en liten virkning uansett:-) Man blkir så sliten av alt dette altså! Tankene surrer og går.

Merker at denne uka har jeg ikke vært mye mentalt til stede,

Jeg vet at det sikkert ikke har så mye å si at vi starter senere, men når det er første gang, vet man ikke hvor strengt det er med dette - og ikke minst, man er så mentalt innstilt på disse dagene....

Så de er stresset i sth?

Sikkert samme sit som på ullevål etter sommeren tenker jeg.

Man må bare stå på selv, ingenting kommer hvis man ikke maser og maser og maser selv i dette ivf-sirkuset. Ikke rart man blir sliten. Jeg tenkte på det i bilen hjem i dag, at det er jo alt det rundt:all ringingen og det å snirkle seg fram i systemet som suger ut all energi i denne prosessen...

Håper virkelig dere kommer inn snart dere også...

Synes egentlig det er litt rart, fordi hun barnmorskan sa det da vi var der første gang, at de prioriterte å få gjennom de som allerede er i gang. Det stemmer ikke helt i deres tilfelle ihvertfall.

Dette ble veldig langt ser jeg nå:-)

Merkelige greier. Jeg hadde ikke noe problm med å få tak i medisinen min, men jeg kan ikke huske å ha brukt puregon heller da...

Jeg hadde Suprecur nesespray, så Gonal F sprøyter, Otrivelle eggløsningssprøyte, og så Progesteron Vagiotorer i etterkant av innsettet. De finnes forresten ikke i Norge, så om du skal bruke det, så kan du kjøpe det på apoteket på Karolinska når du skal inn til "høsting" :)

Det er jo litt merkelig at det skal være sååå vanskelig å få tak i det da. Gonal F var genialt sånn sett, for det er ferdigfyllte engangspenner. Rask og enkel å bruke.

Tror nok ikke det er noen krise om du begynner en dag senere. Man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer på medisinene, så datoen for plukking av egg kan jo forandres underveis. Søskenbarnet mitt måtte bruke sprøyter i 2 mnd. for å få eggene sine store nok (!) Jeg brukte bare 10 dager. Så det ordner seg det der. En dag fra eller til er ikke mye i den store sammenhengen.

Jeg husker selv at jeg ikke fikk noen særlige bivirkninger, men man kan jo få vondt i hodet av alle tankene. Jeg sov dårlig mang en natt mens hjernen jobbet hardt med sitt.

Det er mye å tenke på underveis.

De var superstressa i Sverige ja. Er nok derfor de ikke ringte deg på fredag å. De pleier egentlig å ringe kjempefort ;)

Jeg skal ringe de å mase igjen på mandag da. Nå har jeg venta i 6 mnd. siden forrige forsøk, og jeg vil kjøre på igjen NÅ! :)

Langt er fint :)

Da ringte jeg sth i dag, og begynner m sprøyter i morgen. Fikk litt angst da barnmorskan sa jeg skulle halvere spraydosen min. Jeg sa: "Ja, da er det kun en sprut om dagen da?Nei, to om dagen sa hun. Det er jo det jeg har sprayet hele tiden sa jeg". Det viser seg at jeg har sprayet halvparten av det jeg egentlig har skulle gjort, men ul viste nå at jeg var nedregulert, og stoler på at det er riktig. Jeg fikk beskjed om å spraye dobbelt 2 ganger i dag og en gang i morgen før jeg begynte med sprøytene.

Jeg snakket også med ullevål i dag, og de beklaget alt ekstra styret på fredag. De har aldri før opplevd at pgdère har fått resept fra sverige, som i mitt tilfelle.

Fikk dere resept fra ullevål?

Annonse

Er du nedregulert på halv dose så er jo det bare fint :)

Jeg gikk ned til en sprut tre ganger om dagen. Merkelig hvor forskjellig det skal gjøres da. Lykke til med sprøytene! Det var ekkelt de første dagene, men vips så var det vane :)

Vi hadde resept fra Sverige vi å, men jeg bestillte og kjøpte medisinene mine på apoteket i Drammen. Så Ullevål vet ikke noe om reseptene mine :) Var ikke noe problem å få tak i de på apoteket her, men de trengte to dager på å bestille det, og det er jo greit nok.

Bare et kjapt spørsmål angående sprøytene. Kjente du noe allerede etter første sprøyte. Jeg har nå litt eggløsningssmerter og det bobler litt i magen. Er ikke det litt kjapt?

Har du kommet gjennom til Sth du da?

Jeg ringte dem på mandag og kom gjennom på første forsøk. De ringer meg opp igjen og jeg får oppgitt tidspunkt de vil ringe

En ting til: Er så spent på morgendagen. Har time med fastlegen min, hvor jeg skal fortelle hva vi driver på med (har kun vært hos ham 2 ganger i løpet av 3 år, så han er nok ikke så oppdatert).

Håper å få godkjenning fra ham om sykemelding i rugetiden.

Jeg kjente ingenting av sprøytene jeg. Men jeg pleier ikke å kjenne noe til vanlig heller da :)

Ringte Sverige på mandag, men fikk beskjed om at hun ikke hadde oversikt over mappa vår, så vi skal ringe tilbake i morgen. Får håpe det ordner seg da...

Sykmeldig pleier å ordne seg. Om han ikke har peiling, så kan du jo bare si at Sverige sa at du måtte få det. Tror ikke han gidder å ringe Karolinska å sjekke om det stemmer :)

Det ser sånn ut ja.

Var på ul på Ullevål på mandag etter 6 dager på sprøyte (75 puregon).

Hadde ca 6 egg på venstre og 6 på høyre. De største eggene var ca 11 mm. Økte dosen på mandag til 116 og skal inn til ny sjekk på fredag. Har fått reiseplan på mail i dag. Vi reiser på søndag kveld, og skal ligge på rica hotell i sentrum.

Begynner å grue meg til uttak. Gjør det veldig vondt (si sannheten:-)

Er også veldig spent på hvor mange egg som faktisk finnes i eggposene, og hvor mange som er friske. Det er jammen mye som skal klaffe.

Du da? Noe fremgang?

Sannheten er at jeg fikk så mye smertestillende at jeg sovna :) Våkna når sykepleieren tok på meg trusa etter alt var ferdig. Gikk fra ett rom til ett annet, så sov jeg i 20 min, våkna skikkelig uthvilt og alt var fint. Kjente ikke noe mer til det.

Det er sikkert veldig individulet, men jeg hadde altså ingen smerter i det hele tatt.

Stadig ingen fremgang på meg. Prøver stadig å ringe Sverige, og de lover å ringe opp, men gjør det aldri :(

Annonse

Håper jeg får så mye også:-)

Har hatt min siste tur på ul i dag. Hun telte mellom 12-13 eggposer som var 14 mm i dag (og kommer til å vokse litt til før mandag:-)pluss noen andre mindre som hun mente de ikke kom til å bry seg med å ta ut.

Hun gikk litt i detalj igjen på sjanser og sånt, og kjenner at motet ikke akkurat økte med beskjeden. Hun sa at ca 10% lyktes med pgd beh. at mye skulle klaffe etc. Jeg skjønner jo det, men samtididg synes jeg 10% var lite i forhold til det jeg har hørt fra andre før (20-25%)...

Vi skal inn mandag morgen kl.08.00....

Har fått sykmelding 3 uker fra og med førstkommende mandag. Andre uka når vi kommer hjem, har vi tenkt å dra på sommerstedet vårt uten bilvei (båt) å bare kose oss..

Det jeg ikke har tenkt på, er om vi kanskje må til ullevål etterpå eller noe sånt???

Jeg må si jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke om stockholm akkurat nå. Jeg var så fornøyd første gangen, de var så hyggelige og hadde så kontroll. men etter noen litt merkelige greier m medisiner og det med deg vet jeg sannelig ikke....

Hei sprø prøver!

Jeg er også på spray for tiden. Inne i min 3. dag. Tror ikke jeg merker noen bivirkninger, men muligens litt mer irritabel? Måtte tenke igjennom når jeg leste at du også trodde det mulig kunne være en bivirkning.

Tror ikke akkurat de er gjerrige på dopen nei :) Og du kan jo alltids be om mer om du syns det ikke blir nok.

Nei, oddsen man får på Ullevål er ikke akkurat god. Men de er mer optimistiske i Sverige da, så jeg velger å stole på de :) Det er jo tross alt de som kan mest om PGD... Men det er jo ikke til å komme unna at oddsen ikke er sånn kjempegod, men jeg tror det er viktig å holde motet oppe. Gode tanker hjelper i min verden iallefall.

Blir spennende på mandag da! Håper de får ut gullegget, og at alt går fint! Du får holde kontakten.

Jeg tenker mye på deg enda jeg ikke vet noe annet om deg enn at du driver med PGD :)

Du trenger ikke dra til Ullevål med det første etter Sverigeturen nei. Dit trenger du ikke dra før 7 dager etter positiv prøve. Da er det ultralyd for å se etter hjertelyd og om det er er flere der inne :)

Det blir nok koselig å komme seg unna litt. Deilig å bare slappe av alene og (prøve) å tenke på noe annet...

Sverige er fine de. De kan være litt korte og rare på telefonen, men når man kommer dit, er de kjempekoselige! Det er iallefall mitt inntrykk.

Lykke til! :)

Da er jeg ferdig. Uttaket gikk bedre enn forventet. Det jeg ikke var helt forberedt på, er smertene etterpå. Går rundt som ei gammel dame. Mye luft og ømt i magen...

De sleit litt med å få satt inn sprøyta i armen, men etter mye frem og tilbake og flere barnmorskar, kom den til slutt på plass. Jeg ga beskjed om at de måtte gi så mye smertestillende som var forsvarlig, og tror de gjorde det<:-)

Vi fikk ut 15 egg, men det sier ikke meg så altfor mye, da mye enda må klaffe, men håper at noen erklare til å settes inn på fredg:-)

Må si at jeg følte det litt som samlebåndsktig greie i dag: der lå vi på rekke og rad og ble kjørt inn en etter en. De tok vel inn ca 7-8 stk i dag. Det er jo bare bra da, at de får gjort unna mange på en gang.

Ble litt bekymret for at mannen min ikke klarte å levere "varene"sine, da det tok sinnsykt lang tid, og sykesøstrene og legen sto og trippet fordi jeg egentlig skulle inn. Jeg hadde jo ikke så veldig lyst på å gjøre det uten mannen min. Til slutt kom han. Det viste seg at en før ham hadde hatt skikkelig problemer, så det ble kø.

Ikke lett for dem heller:-)

Nå skal vi bare nyte stockholm. har gjort flere avtaler med tidligere studievenner fra år tilbake som bor her. Kaffe og fika:-)

Når kan jeg ev. ringe å sjekke ut mer om eggene?

Så bra at uttaket gikk bra. Og 15 egg er jo kjempebra! Jeg fikk ut 'bare' 8 jeg. (eller var det 9. Ble med ett litt usikker nå:) Men 3 av de var iallefall flotte, friske og perfekt delt, så med 15 så burde jo du ha enda bedre odds enn meg! :)

Kjenner igjen det samlebåndsprinsippet ja :) Men det er iallefall effektivt.

Skjønner at menn også kan slite ja. Det er sikkert ikke så gøy å gjøre sakene sine når det står 5 menn i kø utenfor døra og vet veldig godt hva man driver med. Det er ikke akkurat en romantisk setting :)

Husker faktisk ikke om det er 1 eller 2 dager etter uttak man kan ringe å høre jeg, me du kan jo bare ringe i morgen uansett. De blir ikke gretten av slikt :)

Lykke til videre, og kos dere masse i Stockholm! (og dere MÅ bare tasse rundt i Gamla Stan og være romantisk:)

Hei Susa.

Nå er de verste smertene over, og vi har kost oss i byen i dag:-)

Jeg greide ikke å vente, så jeg ringte karolinska i dag. 11 egg er befruktet!!! Det må vel være bra?

Det er vel fortsatt en vei å gå, men positivt så langt.

Er innsettingen vond? Og er det sånn at man må være nødt på do ved innsetting?

Hvis det eventuelt går galt denne gangen, og si at vi har noen egg på frys - hvordan blir prosessen da? Man behøver vel ikke å gå på spray og sprøyter etc da vil jeg tro??...

Mange spørsmål her nå:-)

11 befrukta egg er jo flott! Får håpe der fortsetter å deler seg fint og at de er friske da.

Innettingen er ikke vond i det hele tatt. Du kjenner ingenting, men det er spennende å se på da :) Du ser at de 'skyter' opp egget (egga) i livmora, et pent lite fyrverkeri det der.

Du skal ha full blære så ultralyden funker best, så jeg var så tissatrengt at jeg trodde jeg skulle sprekke! :) Men må inrømme at jeg grudde meg litt for å gå på do rett etter innsett uansett... Du blir liksom bare sendt ned fra benken med en gang. Og når jeg gikk på do vare jeg bekymra for at jeg tissa ut egga :) Vet det er en håpløs tanke, men jeg klarte ikke å slutte å tenke på det.

Hvordan de setter inn fryseegg er jeg ikke sikker på. Tror det er forskjellig fra sted og leger jeg. Men det er helt sikkert andre her inne som kan svare deg bedre på akkurat det.

Kos dere videre!

Da er vi hjemme igjen. 2 egg var friske. Ble litt paff, hadde kanskje håpet på litt flere...menmen. De sa det ene var helt perfekt mht utvikling, og det andre var godt på vei (kanskje noe de sier til alle)

Da er det bare å leve som normalt fremover LOL:-)

Har jo allerede hatt gravidsmerter i nedre rygg siden i går pga progesterongreiene.

2 egg er bedre enn ingen, men det føles selvfølgelig surt ettersom du fikk ut så mange. Men du skal se at det er ett av disse (eller begge) som sitter!

Gratulerer som ruger!

Vi har endelig fått starttid fra Svrige nå da. Starter på spray igjen 19. sept. Grugleder meg :)

Heisann.

Etter at vi kom hjem fra Stockholm dro vi til vårt lille sted uten tv, radio eller internett. Derfor har jeg ikke svart deg.

Så bra at dere er i gang igjen da! Krysser fingrene for deg....

Her er det veldig spente dager skal jeg si deg.

Har klart å forholde meg ganske rolig hele forrige uke. På lørdag hadde jeg skikkelig vondt i ryggen. I går tidlig kom det brunt. Jeg gråt og fortvilte. Da vi la oss i går kveld, hadde jeg menssmerter, og sa til mannen min at nå kom det. Det er sånn det har pleid å være med meg. En dag med brunt før mensen kommer dagen etter.

I dag tidlig hadde jeg ikke smerter lenger, og fortsatt bare litt brunt. Jeg var så sikker på at det kom til å være kjemperødt når jeg gikk på do...

Jeg har hele tiden tenkt at denne gangen skal jeg ikke ta test før de anbefalte - altså på torsdag, men klarte ikke å dy meg. Den viser svak positiv.

Kjenner et ørlite håp nå, men vet vel egentlig at det bare er dumt. Det kommer sikkert i løpet av dagen.

Huff, at det skal være så vanskelig og vondt!!!!!!!!!!!!!

Hei!

Ha venta på å høre fra deg. Regna med at dere var dratt avgårde til det litt øde stedet deres ja :)

Skjønner det er i overkant spennende dager for dere nå. Får bare krysse fingre og tær for at det kommer til å gå bra, og at testen viste rett! Det er helt håpløst vanskelig å holde seg unna testinga, så jeg syns du er flink som har venta helt til nå jeg! :)

Ja, du har rett. Det er vanskelige og vonde ting vi driver med...

Håper å høre noe skikkelig positivt fra deg snart igjen!

Da ser det ut til at dette går til h....... Våknet i natt med kjempe menssmerter, og blør nå.

Vet ikke helt om jeg orker flere runder med dette kjøret her. Vurderer sterkt adopsjon, men samtidig er tanken på å få egne barn utrolig sterkt...

Jeg får følge med på deg fremover nå, å håpe det går bra for deg. Kanskje du kan tenne et nytt håp og ny vilje til å ta en ny runde:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...