rosa76 Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Kasta opp de første 18 ukene og var tilogmed lagt inn pga dehydrering. Da fikk jeg to uker med akupunktur som tok knekken på kvelmen. Har vært helt kvalmfri siden..frem til for et par dager siden. Nå blir jeg sååååå kvalm når jeg har spist. Er tredjegangs, og ikke vært så kvalm tidligere. Flere?
Kråke-bolla Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Hei, jeg har nesten ikke vært kvalm i det hele tatt, men nå de siste 3 ukene (er i uke 30 nå) har jeg plutselig begynt å kaste opp hver gang jeg har spist. Var hos legen, og fikk beskjed om at det er fordi babyen presser mot magesekken, dette gjør at magesyren presses opp spiserøret, og det gjør at man kaster opp. Får kjempevond smak i munnen også hver gang jeg har spist. Jeg fikk resept på Gaviscon, som legger lokk på magesyren, og hindrer den i å komme opp. Det har fungert veldig bra.
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Jeg har det også sånn, var kvalm de første 18 ukene, også har det kommet tilbake igjen nå. Er i uke 35 nå og har vel vært kvalm etter at jeg har spist i 3 uker nå. Kommer veldig an på hva jeg spiser, så jeg prøver å spise lite, men ofte:) Knekkebrød er det som duger nå om dagen. Jeg var heller ikke kvalm med førstemann, så dette kom som et sjokk på meg kan du si..
Johan Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Siste innlegg var som jeg skulle skrevet det selv. Matlysten er elendig, kvalmen veldig tilstedeværende og jeg kaster ofte opp på morgenen igjen. Trodde det skulle være over nå, etter 4 mnd med oppkast i begynnelsen. Var heller ikke kvalm en dag sist...
Tøssa Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 er så mulig atte...jeg hadde en hel spyfri måned før det satte igang igjen, jeg er heldigvis så heldig at jeg ikke kaster opp hver dag nå, men er endel kvalm...har spydd mer i dette svangerskapet enn resten av mitt 34 år gamle liv til sammen... rart jeg blir en smule irritert når alle forklarer meg hvor fantastisk jeg har det som gravid??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå