Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Jeg er ikke så ofte innom her, så jeg veit ikke om dette er ett tema som til stadig tas opp;) hehe men jeg prøver meg med ett spørsmål ang vann alikvel: Jeg får ikke i jr.på 6 mndr vann. Og nå som det begynner å bli mindre amming og melk, så vil jeg introdusere annen drikke for han. Har prøvd å putte sviskesaft i vannet, men det hjalp ikke. Noen andre gode råd på å introdusere vann? Han bare spytter det ut igjen liksom.
Babyønske �� Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Min har heller ikke vært interessert i flaske og det som kommer ut av den samme hva det har vært. Men når jeg begynte å skulle venne han til vann, lot jeg han rett og slett ligge å leke med flaska, suge og tygge på smokken. Da tror jeg det ble mer interessant. Det var godt og varmt ute når jeg begynte med det, så han låg som oftest i vogna eller på terrassen, da gjorde det ikke så mye at han ble litt våt. Nå går det mye bedre å få i han vann, han får fortsatt leke med flaska, særlig når han spiser. Det blir ikke akkurat stordrikking, men litt kommer det da ut, og han svelger unna.
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2009 takk for tips, det skal prøves. Jr, tar jo egentlig flaska som bare det når det gjelder mat. Og derfor har jeg kjøpt tutekopp i stedet som skal være til andre drikker. For jeg tror han forbinder flasken med melk.. men jeg skal la han få ligge og leke med den. Så får vi se!
mettemor :) Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Gir du kaldt eller lunka vann? Eldste vår kunne til nød svelge en munnfull med kaldt vann, ellers rant det bare ut. Virket ikke som hun registrerte at det var noe som kunne svelges. Hun skjønte seg ikke på tutkopp før ca. 8-9 mnd heller. Vi øvde og øvde, ga litt tynn saft en periode. Da drakk hun, blandet tynnere og tynnere og tilslutt drakk hun vannet :-) Mini på 6 mnd vil bare ha lunka vann, skjønte tutkopp med en gang og drikker vann som bare det. Stor forskjell på ungene.
Squirrel79 Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Mini her er seks måneder og liker best vannet når det er lunka. I varme perioder har han drukket det litt kjøligere også, men til vanlig er han ikke spesielt interessert når det ikke er litt temperatur på det. Det går også an å "jukse" å ha bittelitt sukker i vannet slik at det minner mer om melk. Jeg gjorde det helt i begynnelsen, og det var populært. Bare 1/2 ts pr. 1 dl vann, men det hjalp. Ellers går de tjo and å bruke maltekstrakt i vannet også. Vi lar også mini leke med tutekoppen sin, og på den måten får han i seg litt mer. Han drikker ikke enorme mengder nå, men spytter det ikke ut heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå