togutter Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Noen her som har blitt igangsatt? Er det værre enn en fødsel som kommer av seg selv? Skal bli igangsatt tirsdag om ingenting skjer.. og gruer meg litt.. Har hørt at disse fødslene ofte varer mye lengre og er verre.
På'n igjen:)!! Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Hei. Jeg ble igangsatt med 1 mann (venter nr to nå). De sier at det er vondere og mer intenst, det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har opplevd noe annet. Har aldri hørt at de fødslene varer mye lenger. Det gikk veldig fint for meg. Fra riene startet til gutten min var ute tok det litt over 12 timer, hadde riktignok rier med maks ett minutt mellomrom fra det startet til det var over, så det var jo temmelig slitsomt, men gikk jo greit. Men ja det er nok litt mer intenst, men vet jo om de hvor det starter av seg selv og som går med rier i to- tre døgn (riktignok ikke med like korte mellomrom, men er nok temmelig slitsomt det også). Jeg er en uke over termin nå og begynner å innse at jeg nok må bli satt igang denne gangen også. Ville jo gjerne oppleve at det starter av seg selv, men jeg gruer meg ikke for å bli satt igang hvis jeg evt må det. Gikk som sagt veldig greit sist. Lenge til du evt blir sattigang? Du må hvertfall ha masse lykke til! Det går sikkert veldig bra!!
togutter Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2009 blir igangsatt tirsdag morgen, og kjenner jeg begynner å gruve meg forferdelig mye! Men som du sier så kan jo en fødsel som starter av seg selv vare enda lengre og være enda verre.. Skulle også ønske at det kunne starte av seg selv.. er jo mer naturlig det.. Takk for det! Håper det starter av seg selv til deg!
Endelig mamma til 2 ( Skrevet 26. juli 2009 #4 Skrevet 26. juli 2009 Jeg ble igangsatt med første mann..venter nå nr 2...Hadde en kjempefødsel og skulle sånn sett gjerne bli satt igang igjen da gikk så fort!!! Ble satt igang med gele her, etter 5-6 t kom riene, 3 1/1 time senere kom pressrier og et kvarter etter var hun ute!! Kort fødsel mao, smertene sinnsyke ettersom varte så korte, men synes det er bedre enn å dra det ut..tok ikke noe smertestillende, så fullt overkommelig:) ' lykke til, når først gått så lenge over, så vil iallfall jeg gjerne vente en dag el to til for å bli satt igang (hvis blir som sist
På'n igjen:)!! Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Mye kan skje før tirsdag! Skjønner veldig godt at du ikke har lyst å bli igangsatt, men som sagt så gikk det veldig fint for meg. En venninne av meg brukte 6 timer etter å ha bli satt igang (1.gangsfødende), så kan gå ganske raskt også. Håper det skjer noe i natt eller imorgen, så slipper du igangsettingen! Masse lykke til hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå