Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så store sår på ene brystvorten, så er nødt å pumpe meg på dette brystet.

Lurte på om pumpen må kokes hver gang, eller om det holder å vaske den med kokende vann?

Angående melken som blir pumpet ut, kan jeg ta melk jeg har pumpet oppi et glass med melk som er pumpet før på dagen som er frøset? eller som har stått i kjøleskapet, eller skal alt tas i egne glass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg steriliserte ikke mellom hver gang. Vasket godt med såpevann og steriliserte en gang om dagen. Du kan fint blande ny melk med gammel melk, men husk at all den melken må nå følge holdbarheten til den eldste melken.

Skrevet

Takk for svar:) Hvor lan er holdbarheten på melken egentlig?Og hvordan er det når en tar ut melk som har vært fryst? må alt brukes på en gang, eller kan d stå i kjøleskap noen timer eller en dag? og kan jeg helle den melken jeg pumpet nå, over den som jeg pumpet i tolv tiden, og som jeg fryste med en gang?

Skrevet

Fersk melk er holdbar i kjøleskap i ca 3 dager. Noen sier lenger, men det kommer an på, den tidligste melken har mindre holdbarhet enn den som kommer etter noen mnd.

I dypfryser har den tidligste melken holdbarhet på ca 3mnd, etterhvert opptil 4-6 mnd.

Tint melk er holdbar i kjøleskap i ca et døgn.

Du kan helle nypumpet melk oppi fryst melk, ja.

Skrevet

alt står her: www.ammehjelpen.no

Skrevet

Den lille tiden jeg ammet og pumpet for å gi på flaske så vasket jeg pumpen i glovarmt vann etter bruk og kokte den et par ganger daglig. Jeg satte melken i egne kopper og blandet ikke, men det er ikke farlig å blande.

Melken holder 5dager i kjøleskap når den er fersk og 1dag når den har vært fryst. Jeg kjøpte sånne oppbevaringskopper fra avent. De kan festes direkte på pumpen fra avent og da slipper man å pumpe melken i en flaske for så å helle den over på noe annet. Mindre vasking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...