Cruella De Vil Skrevet 26. juli 2009 #1 Skrevet 26. juli 2009 Hei, etter seks og en halv uke med forsøk, gir jeg opp ammingen, og innser at gutten min må få melken sin fra flaske. Så lenge det går, er planen å pumpe ut morsmelk og gi det til ham - det er strevsomt, men jeg synes det er verdt det mtp. at morsmelk er den beste næringen til ham. Inntil nå har jeg klart meg med maks 1 flaske mme i døgnet, og er fornøyd med innsatsen sålangt. Jeg har en elektrisk Avent pumpe fra tidligere, og den er grei, men jeg vil nå gå over til dobbeltpumpe for å øke produksjonen og bruke mindre tid totalt på pumpingen. Har leid en Medela Symphony nå, som jeg synes funker kjempefint, men siden jeg kommer til å måtte fortsette å pumpe, tenker jeg å investere i en dobbeltpumpe, siden det blir billigere i lengden. Jeg har sett litt på de forskjellige alternativene, og det ser ut til at valget står mellom Medela Pump In Style Advanced eller Medela Freestyle. Jeg heller litt mot Freestyle siden den ser nett og hendig ut, og muligheten for å få frie hender under pumping høres fantastisk ut. Er det noen her som har erfaring med Medela Pump In Style advanced eller Medela Freestyle? Lurer spesielt på hvor effektive de er, om de er greie i bruk, støynivå (bråker de f.eks. veldig mye), og om "handsfree"-varianten faktisk er brukandes? Blir veldig glad om noen her kan bidra med noen erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2009 #2 Skrevet 27. juli 2009 Har kjøpt meg Pump in style advanced en drøy uke siden, da de sa på apoteket at det var anbefalt til fullpumping. Den suger ihvertfall mye bedre enn symphony, jeg er ferdig i løpet av 10 minutter. Ulempen med det at du stiller inn styrken ved en skruknapp dvs det er vanskelig å stille inn hvis du ikke liker hard pumping. Men det passer meg fint. Den kommer med batteripakke handpumpe osv. Fikk ikke prøvd de ut enda. Angående handsfree: på ebay er det utrolig masse varianter av handsfree hjelpemidler både behå og annen type holdere som kan brukes med eller uten ammebehå. Søk på handsfree pumping. Jeg har bestilt meg en som kan brukes utenpå, ser fram til å få den. Men da kan du ikke gå rundt med pumpen rundt midjen, (som jeg skjønner freestyle tillater tom det og) bare kan taste lese osv.
Cruella De Vil Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2009 Hei, og takk for svar. Hvordan er Pump in style advance i forhold til lyd, da? Jeg regner med at den bråker mer enn symphony (er jo veldig stillegående), men det er kanskje ikke altfor ille? Jeg skjønte ikke helt hva du mente med handsfree-greie som kan brukes utenpå, jeg... Er dette noe man kan bruke til enhver type pumpe?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Jopp det bråker mer enn symphony (den e utrolig stillegående, jeg tror ikke det finnes makan til det ) men det er ikke så veldig høylytt da. Jeg pumper i stua, må kjøle ned melken etterpå uansett. ang. handsfree greia: Det virker sånn at i USA finnes det marked til slik og det finnes produsenter som lager behå og andre hjelpemidler som kan brukes utenpå. Det står at det kan brukes med de fleste pumpene bl.a. medela sine. Du kan f.eks. google på "pumpease" der finnes en variant, og kan se på bilder og lese beskrivelse. En slik har jeg bestilt meg Det finnes pumpebehå også på ebay men husker ikke produsenten. Håper d hjelper
Cruella De Vil Skrevet 31. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2009 Takk, da skjønner jeg hva du mener. Den så jo smartere ut enn patenten til Freestyle, egentlig, i hvert fall så den enklere ut å "montere". Tror jeg ender med å kjøpe en Freestyle pumpe - praktisk at den er så liten og enkel å frakte med seg. Men kanskje jeg må kjøpe meg en pumpease i tillegg - det er jaggu dyrt å ikke få til amming...
millymolly&mini Skrevet 31. juli 2009 #6 Skrevet 31. juli 2009 Hei! Jeg har tenkt til å selge min: Medela pump in style backpack, tror det er 2007 modell. Det er dobbel elektrisk pumpe, og den er veldig bra. Den er kun brukt i to mnd i 2008, og det følger med to ekstra myke "kopper for brystvorten" (husker ikke hva de heter) Gi en lyd om det er interesse enten her eller på personlig melding. Kom med forslag på pris. Kan ta mms bilde. Kan sendes i post, leveres i oslo i medio august eller bergen-haugesund...
Cruella De Vil Skrevet 2. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2009 Hei, takk for tilbudet, men jeg har allerede bestilt en Freestyle pumpe... Så får vi se om den er like bra som de lover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå