Gå til innhold

Dere som legger barna i vogna på dagtid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bruker sportsvogn, opplever dere at ungen blir svett på ryggen og bakhodet?

Jeg har Emmaljunga City Cross i skinn, og tulla blir kliss våt av å sove i den. Og det er uansett om det er varmt eller kaldt ute..

Har prøvd med helseteppe under, det hjalp ikke. Så da kjøpte jeg sånn underlag som egentlig hører til Simovogn, men hjalp heller ikke.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, men kan jo ikke legge henne i vogna for å sove når hun blir kliss våt hver gang..

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har akkurat gått over til sportsdelen på Lillemann siden han legger hælene på bagkanten ;-) Har TFK Joggster Twist og der er underlaget ganske greit (paddet mesh), men jeg prøvde med lammeskinn under siden jeg ikke helt visste hvordan temperaturen ble siden det nå er mye mer åpent. Det skulle jo være så fint året rundt, har jeg hørt ;-) Ikke så her. Ordentlig svett, ble han når gradestokken krøp over 13 grader. Her ligger han på et bomullsteppe for å padde litt opp inder rompa (ligger ikke helt flatt), men jeg har ikke så veldig mye klær på ham. Han ligger nå ute og sover. Det regner, er 14 grader og han ligger i dongreibukse og sokker, og langermet body. Ikke lue. Over seg har han et fleecpledd (koseteppet) og et tovet ullteppe. Jeg tenker i alle fall som så at dersom de svetter, så er de for varme og har for mye på seg. Jeg kler heller på ham litt lite klær, og legger tepper over for å holde det lunt.

Skrevet

Hun kan ligge i bare bleie og være kjølig på magen, men kliss våt i bakhodet og på ryggen... Går jo ikke ann å ha mindre klær på henne enn det..

Mistenker at det rett og slett er vogna som ikke puster godt nok da..

Skrevet

Vi har OTH, og har et sånt seat insert oppi der. Det har en side med fleece til vinter/høstbruk, og en side med frotté-stoff, som vi bruker nå. Har aldri opplevd at han har svettet nei :)

Skrevet

Vi har easywalker sky vogna, og jeg har brukt lammeskinn i vogna hele tiden. Han er av og til litt varm/klam på ryggen, men ikke på langt nær så ille som han er om han bare ligger rett i vogna. Vi er fornøyde med lammeskinn, og har brukt det helt siden han var født i januar.

Skrevet

jeg har emmaljunga mondial i lær, vet at sportsvognsdelen er make til citycrossen sin, så jeg er redd for at jeg får samme problemet so mdeg når jeg må gå over til sportsvogn. men, har har quadroliften (tror det er sånn det skrives), og i den er det en bunn som har skinn på ene siden og fleece på andre siden som går ann å ta ut og feste i sportsdelen. blir som en sittepute. jeg har tenkt å bruke den på fleecesiden, håper det hjelper... hvis du har quadroliften er det jo verdt et forsøk! det er i allefall en sittepute som hører til vognen.

uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...