alenemed1. ♥ Skrevet 25. juli 2009 #1 Del Skrevet 25. juli 2009 Uff og huff!!! er ikke bare bare å skulle bli alene ( hadde heller ikke regnet med det) men nå er jeg bare mega frustrert for barnefar har nå hengt seg opp i navnet til lille gullet i magen. Vi er ikke enige og jeg har nå måttet si at det er ikke noe mer å snakke om. (føler meg litt slem) barnefar og jeg er ikke sammen og han ville i utgangspunktet at jeg skulle ta abort da han var forlovet og skulle gifte seg med en annen jente.Vi hadde ikke kontakt på over 4 mnd og jeg var godt over 6 mnd på vei før han kom og sa at han ville ta del i livet til barnet ( da etter at forloveden hadde gjort det slutt med han) I den tiden han ikke var involvert var det ganske mange valg jeg måtte ta for jeg kunne jo selfølgelig ikke vite at han ville still opp til slutt. jeg bestemte ganske tidlig hva lille tulla skulle hete også og nå da etter å ha kaldt henne for det i nesten 8 mnd klarer jeg ikke å se henne for meg med et annet navn. BF er kjempe sur for han synes det er gammeldags han er også sur fordi jeg har bestemt alt uten han. prøver da og fortelle han at vel det er jo på en måte konsekvensen av at han ikke var der så lenge og at jeg ikke kunne vite at han ville ta del av det til slutt. Det værste med det hele ar at nå sitter faktisk jeg og har dårlig samvittighet selvom jeg vet at jeg ikke burde ha det.. hadde han enda bare kommet med et navn jeg faktisk likte da men neida ( bf er tyrkisk så noen spesielle navn han kommer med) Jeg har valgt Leyla Synnøve som da er både tyrkisk og norsk så synes han på en måte burde være fornøyd med å få et navn som passer i begges kultur. Vi kommer godt overens med alt annet nå men denne navnekranglinga tar helt av og det er ikke måte på hvor egoistisk han synes jeg er... usj hater at han klarer å få meg til å føle meg sånn som dette over en sånn ( filleting) men jeg vil virkelig ikke gi meg på dette. sorry jenter måtte bare få det ut på et vis.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140422626-litt-frustrert-m%C3%A5-bare-bl%C3%A5se-ut-litt/
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2009 #2 Del Skrevet 26. juli 2009 huff jeg blir sint for deg de tror de kan bare stikke av og komme tilbake når det skulle passe de så skal hele verden forholde seg etter deres ønsker. som om vi kvinner som blir uplanlagt gravide kan legge det ifra oss en stund og tenke på om vi vil være gravide eller ikke.. kanskje forlove oss i noen måneder for så å gå tilbake til å være gravid!!! kan ikke skjønne meg på folk som har sympati med sånne menn og prøver å rettferdiggjøre at de stikker av ved å si at det er et sjokk og trenger tenke tid. du har gått gjennom det verste alene og likevel har du vært så sterk. ikke la deg manipuleres av ham. hvorfor ha dårlig samvittighet? han gjorde deg gravid, dumpet deg og babyen sin for en annen og eneste grunnen for at han er tilbake er fordi han selv er blitt dumpet. tror du han hadde komme tilbake om ikke forloveden hadde dumpet ham? hva om hun hadde nektet ham å stille opp for barnet, tror du han hadde valgt babyen da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140422626-litt-frustrert-m%C3%A5-bare-bl%C3%A5se-ut-litt/#findComment-140423113
alenemed1. ♥ Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 26. juli 2009 Takk for støtten er jo netopp sånn jeg har tenkt på det også da,men er ikke alltid så lett å tenke fornuftig når man sitter midt oppi det. jeg vet jo at jeg ikke burde få dårlig samvittighet men er ikke så lett å styre de følelsene når man sitter der alene da. Jeg vet jo også at jeg ikke er egoistisk, det er det jo han som er men alikevel sårer det når han sier sånne ting. Jeg kan jo på et vis forstå han også, det har ikke vært lett for han heller men er bare så lei at han ikke forstår meg. Jeg føler at jeg virkelig har lagt godviljen til for å inkludere han og har lagt alle mine følelser om saken tilside. Blir derfor så innmari skuffet når han ikke kan se min side av saken i hele tatt.. noen som har hatt lignende erfaringer og hva sa dere for å få frem poenget?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140422626-litt-frustrert-m%C3%A5-bare-bl%C3%A5se-ut-litt/#findComment-140423727
Sharlis Skrevet 2. august 2009 #4 Del Skrevet 2. august 2009 Hei:) Jeg synes ikke at du burde ha noen som helst forståelse for situasjonen hannes. Det er han som var forlovet og som skulle gifte seg, men alikavell VALGTE SELV å være utro å ikke bruke prevansjon. HAN som VALGTE å stikke av, å la deg være alene med graviditeten uten at han viste noen form for sympati, eller vilje til å være der for deg og din lille. Så situasjonen han er oppi, er SELVVALGT. Han har INGENTING han skulle ha sagt på noe som helst. Nå vil han stille opp og det er bra. MEN de valgene som er tatt når han var fraværende,MÅ forbli slik DU VALGTE. Så han må nokk akseptere valgene dine, og dette må du gjøre klinkende klart for han. Synes du gjør det bra jeg:) Stå på, og stå på ditt. Du har INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet eller noe som helst i den duren. HUSK : Situasjonen han er oppi, er 100% selvvalgt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140422626-litt-frustrert-m%C3%A5-bare-bl%C3%A5se-ut-litt/#findComment-140455921
HanseMo Skrevet 4. august 2009 #5 Del Skrevet 4. august 2009 Vær sterk og "egoistisk", drit i denne manneskiten Du skal ikke ha noe dårlig samvittighet for dette! Vi gravide er fulle av hormoner og derfor også litt sårbare for kritikker og slike dumme kommentarer og innspill fra samboere/ektemenn/barnefedre/familiemedlemmer etc.... Vær stolt av nurket i magen og tenk på deres framtid sammen Lykke til og bestem selv Navnet er veldig fint - og barnefaren trenger ikke være enig - han blir vant til det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140422626-litt-frustrert-m%C3%A5-bare-bl%C3%A5se-ut-litt/#findComment-140463884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå