KAS.81 har født:-) Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 må jo bare le men min ellers så harmoniske 4 åring har blitt så dramatisk om dagen. hun blir 5 i oktober og har nå ei 13 mnd gammel lillesøster å dele leker og oppmerksomhet med og det er ikke bare enkelt. noen dager går alt på skinner er ei smart og oppegående jente som vet hva hun vil men noen ganger så låser det seg fullstendig for henne stakkar. skjønner at det er kjempe frustrerende med en lillesøster som skal pelle på alt hun leker med og ikke kan ha noe i fred lenger noe som har resultert i en skikkelig min min min sirkel. hvis lillesøster kommer bærende på en leke som hun kanskje ikke har leket med på mange mnd blir akkurat den leken plutselig veldig interessant selv om hun holder på med noe helt annet og river den ut av hendene på lillesøster som naturlig nok begynner å gråte. jeg sier den hadde lillesøster først får til svar med furteleppe den er min. jeg svarer men du lekte jo ikke med den og dere må dele på lekene vi har du leker jo masse med lillesøster sine leker. da hiver hun leken tilbake til lillesøster og tramper ut av rommet at hun vil finne en ny mamma og bytte lillesøster. så er det selvfølgelig smelling i dører og furte på rommet før hun kommer ned kysser lillesøster på kinnet og gir henne en bamse men så går det en liten stund så skjer det samme igjen. samme gjelder med det å bære rundt på lillesøster hun skal bære på henne hele tiden særlig når vi har besøk og det kan bli ganske hard medfart til tider og hun må få tilsnakk. da er det furting og dere er ikke glad i meg og mer glad i lillesøster enn meg. og den setningen stikker i hjertet på en mamma. skal liksom ingenting til om dagen før det låser seg. skal tilsies at hun nå har ferie fra barnehagen så hun savner nok vennene sine endel og den vante hverdag og jo større lillesøster blir og mer aktiv hun blir så blir jo hun mer krevende og sover mindre på dagtid og det merkes. men storesøster får masse oppmerksomhet. så mangler ikke noe på det men nå merker jeg for første gang sjalusien og det er så uvant. hun lager dramatiske historier som ikke er sanne som feks når jeg sier at de må dele leker så kan hun enkelte ganger bli kjempe fortvilet og si ting som jeg får ikke ha noen leker jeg dere vil at lillesøster skal ha alt selv om den reelle situasjonen er at hun har gjemt alle lekene til lillesøster i en boks eller lignende som lillesøster ikke får opp. jeg blir frustert når hun hlder på sånn. og når lillesøster en sjelden gang sitter rolig og fredelig på gulvet å leker med seg selv skal hun bort å løfte og herje med henne noe lillesøster syns er gøy en stund men så tar det helt av og hun stopper ikke. når vi er med andre babyer er hun verdens mest omsorgsfulle og hjelpende og koseprater og deler og ordner opp akkurat som barnehagen beskriver henne. jeg gjør masse ting bare med henne hvor kun jeg ig hun drar på kafe, kino, teater, hopper på tra
3-SmåSøteTroll Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Hehe er omtrent som jeg kunne skrevet det selv Jeg har en jente på 3 1/2 med en lillebror på snart 2. Til vanlig leker de fint og er verdens beste venner, men nå i ferien har det vært et mareritt. Hylskriking og slamring med dører, tramping inn på rommet er blitt daglig kost :/ Hvis hun ikke får diktere lillebrors dag til minste detalje er det i gang igjen. Vesla får og mye oppmerksomhet og får gjøre mye på egenhånd, men tror rett og slett det bare er forandringen i hverdagen, og det at de ikke har sine faste vante rutiner som i barnehagen som gjør det. (håper i allefall det ) Imorgen skal de igjen i barnehagen så jeg krysser fingrene for at alt går tilbake til det vanlige når rutinene kommer igang igjen Trodde aldri jeg skulle si jeg er glad ferien er over Håper dramaet gir seg etter ferien for dere og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå