Gå til innhold

Ammeslutt i helga - au! - noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg slutter å amme i helga. Ho har ikke fått pupp siden i går morges, og nå er puppene som harde baller, au. Jeg har ikke pumpa meg, men en del rant ut i natt, da bh-en var av...

Men er det lurt å håndmelke litt? Eller er det bedre å bare lilde seg gjennom brystsprengen, uten å få ut litt av og til? Da blir man kanskje fortere kvitt melka?

Vil helst bli fort ferdig med melka, for nå maser ho veldig iblant og vil ha.

Og hvor lang tid kan det ta å bli helt ferdig?

Håper noen har erfaringer eller gode råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la være å gjøre noe når du allerede har brystspreng. Da risikerer du å få brystbetennelse. Håndmelk så du får bort det verste presset. Og masser der det blir knuter i brystene når du dusjer (varmt vann hjelper.) Aner ikke hvor lang tid det tar, det er visstnok veldig individuelt. Men plages du veldig kan du få en kur på resept hos fastlegen for at melkeproduksjonen skal ta slutt.

Skrevet

Du må håndmelke ut den værste sprengen, hvis ikke kan du fort få brystbet som hun over her sier. For meg funket det veldig bra å binde opp/ stramme puppene meget godt, da produserer du ikke så mye melk. Jeg brukte ammebh innerst så stram sportsbh og tilslutt strammet jeg meget stramt med støttebandasje evnt. et skjerf du kan knyte rundt. hadde på dette både dag og natt og det tok ikke så veldig mange dagene før melka var bor, men så hadde ikke jeg så mye melk igjen heller. Håper det går bra med deg og lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...