*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei, er det noen her som er student og som har tenkt å ha med spedbarnet i forelesningene? Jeg får snart min nr 2 og denne gangen har jeg ikke tenkt å ta permisjon fra utdannelsen. Noen som har erfaringer fra å ta med spedbarn på forelesning? Jeg vil jo ikke forstyrre alle andre, men jeg vil samtidig ikke gå glipp av forelesninger i 6 uker....
V.A.B Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Så lenge du fjerner deg hvis den begynner å gråte osv(helst før) så bør det jo gå greit. Men du vet jo ikke på forhånd hvordan barnet blir, kanskje gråter det veldig mye, da må du nesten droppe det.
*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2009 ja...det er jo ikke noe vits for meg å være der om ungen er veldig urolig. Da får jo ikke jeg med meg noe uansett.... Men hvis nr 2 er som nr 1 så er det nok å amme for å roe ned ungen... er uansett bare snakk om 6 uker til min mann tar ut permisjon!
bamaly Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Spedbarn er noe man nesten maa tolerere i ett samfunn der det skal vaere plass til karriaerekvinner. Du maa jo selvsagt se det ann litt, men jeg kommer nok til aa gjore det samme. Bare passe paa at man sitter i naerheten av dora, og at man har planlagt i forhold til mat og saann. Det skal vaere plass til smaabarnsmodre paa den offentlige arenaen:)
Oktober-barn Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har ikke erfaring med å ta me egne barn på forelesning, men når jeg var student selv var det noen som tok med sine babyer på forelsesninger. Av og til gikk det greit, mens andre ganger måtte læreren si ifra til moren at hun måtte gå fordi barnet skrek sånn og forstyrret oss andre. Så lenge du er flink med å gå ut med barnet når det begynner å gråte (eller helst litt før), går det nok greit! Men husk å ta hensyn til de andre studentene som også er der for å lære!
bamaly Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Mannen min skal forresten ogsaa ta ut permisjon, men har sine egne prosjekter, kurs og saant som han skal ta. Saa vi deler nok tiden litt mellom oss, ogsaa etter de 6 ukene. De forste 6 ukene skal vi nok bare slappe av, men de er jo ogsaa for studiestart... Er 8 dager paa overtid naa...
*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2009 takk for svar:) jo det er jo et lite dilemma da...på den ene siden vil jeg ta hensyn til de andre(selv om veeldig mange sitter og styrer med noe heelt annet enn skole på pcn sin) men på den andre siden synes jeg ikke at man må stenges ute av samfunnet bare fordi man får barn. Jeg kommer så klart til å sitte rett ved døra og gå hvis det ikke er noe vits, men folk bør jo tåle litt babylyder da...og jeg kommer til å amme i timen om det er det trengs der og da. Så da gjør som jeg hadde tenkt: prøver og ser an situasjonen:)
*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. juli 2009 ja jeg får ikke før i oktober og da er 6 uker VELDIg mye rett før eksamen. Derfor må jeg, hvis det lar seg gjøre, dra på skolen så fort som mulig etter fødsel;) hvis det ikke går så får jeg ta igjen dette halvåret, men jeg håper det går bra!!
snuffe Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er student og har sett en del tilfeller av medbragt barn. Med veldig varierende hell, egentlig. Selv kunne jeg ikke tenke meg å ta med ungen, og tar heller permisjon ut skoleåret. Har opplevd både forelesere som nekter å ha barn til stede, de som må begrense den dikkende mor etter hvert og de som ikke sier noe på det uansett om ungen uler. Ville i hvert fall avklart det med hver enkelt foreleser i forkant av undervisningen. Generelt sett synes jeg ikke det skal mye lyd til fra en baby før det er forstyrrende for undervisningen, for ikke å snakke om hvor slitsomt det er med de ti som sitter like i nærheten av mor og barn og bare måååå si "ååååh" og lage gurglelyder hver gang ungen gir fra seg en grimase. =) Men det kan jo tenkes å fungere så lenge ungen er nyfødt og ikke har f.eks kolikk.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes helt klart det går ann så lenge man tar litt hensyn. Amming i timen får de bare tåle (!). Bare avklar det med læreren på begynnelsen av timen og sitt nærme døra så går det helt sikkert fint
*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2009 takk for svar:) det er en selvfølge at jeg avklarer det med foreleser:)
Mamsemums Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Så lenge barnet er helt stille og man sitter nært utgangen slik at man kan gå ut med en gang det blir lyd så kan det vel gå an, men jeg synes babyer på forelesning er en skikkelig uting. At mange er opptatt med andre ting som pc'en sin rettferdiggjør ikke at du og ditt barn forstyrrer de som faktisk sitter og følger med. Skjønner at du ikke vil gå glipp av forelesninger, men forstyrrer barnet ditt de andre studentene så går faktisk de glipp av forelesningen til tross for at de er tilstede.
meg & to små vampyrer Skrevet 25. juli 2009 #13 Skrevet 25. juli 2009 Må si som de andre at så lenge du sitter nær utgangen og går ut når babyen lager lyd og forstyrrer, så ville jeg synes det var ok. Men om babyen forstyrrer syns jeg ikke det er noe de andre studentene og forleser skal måtte tåle. Skjønner godt at du vil få med deg undervisningen, men det er ikke greit om det går på bekostning av alle andre (uavhengig av hva de evt gjør på pcene sine).
cakes Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 hei:) jeg gjorde det når jeg fikk forrige barn, skal gjøre det denne gangen også. jeg opplevde det som helt greit, satte meg bakerst i klasserommet, hadde med vogna inn og melkeflaska klar. jeg hadde snakket med skolen på forhånd, og spurt om det var toleranse for det, og det var det.. de var godt vant med studenter som hadde med seg barn. jeg går på høyskolen i østfold, avd. kråkerøy. det eneste er at man må planlegge litt bedre, og være ute i god tid så man får den plassen man vil ha, rekker å kanskje skifte en bleie før timen begynner og lignende.. men det må man jo uansett hva man skal når man har fått barn da:) det skjedde 2-3 ganger at jeg måtte gå ut fordi sønnen min ikke roet seg. han var med meg på skolen helt til han var 1,5 år, da fikk vi barnehageplass
V.A.B Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 jeg må også si det at jeg ikke hadde tolerert noe forstyrring i form av babylyder, gråting osv. Det er dyrt å gå på skole, og da vil jeg ikke ha timene mine ødelagt av barnegråt. Om folk ammer driter jeg i, det er forstyrrende bråk jeg ikke vil ha.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 25. juli 2009 #16 Skrevet 25. juli 2009 Jeg hadde med sønnen min da han var spedbarn (første gang da han var 9 dager gammel), og kommer også denne gangen til å studere mens knøttet er rimelig nyfødt. Jeg var så heldig å ha mulighet til å ha med meg noen (studiet var samlingsbasert), mannen min og mamma fikk til å være med annenhver gang for å avlaste, og det fungerte bra. Møtte også stor forståelse fra mine medstudenter, og ei jeg kjente fra før hjalp gjerne til hvis jeg trengte det. Denne gangen skal mannen min og jeg ta et studium sammen, og vi kommer da til å ha lillejenta sammen med oss så lenge hun er stille - og så får en av oss gå ut med henne mens den andre blir igjen og tar notater hvis det blir leven. Min oppfatning er at folk ER tolerante på dette feltet - noe jeg mener at de også BØR være; det må være plass for at kvinner både føder barn og vil studere/satse på karriere. Men: man må alltid vise hensyn for de rundt seg, så plasser deg nært utgangsdøra....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå