Gå til innhold

Hvor lang tid ca tar en 40 graders vask av vanlige klær med deres maskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår har to program og bruker 1 time på ene og godt over 2 timer på andre. Lurer derfor på hva som er "vanlig" og hva som er nok for at vanlige klær skal bli rene.

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har flere tids lengeder på de forskjellige gradene. går på hvor møkkete klærna er.

men hvis klærna ikke er noe særlig møkkete bruker jeg det som er på en time:)

Skrevet

1 time og 10 minutter. Og på 30 grader går det 1 time og 3 minutter.

Skrevet

1 time og 22 min. på 40 grader (vanlig vask).

1 time og 24 min. på 60 grader (samme vask)

Og dette er uten forvask. Med forvask blir det litt lengre tid.

Skrevet

Jeg også har to programmer; dagligvask på ca 1 time og ordinær vask på 2 t 10 min.

Dagligvasken er vel den jeg bruker mest, har ikke barn så klærne våre er bare brukt og ikke møkkete. Dagligvasken kan også stilles på 60 grader og da tar den 1 t 10 min.

Skrevet

Vi har et program som bruker 2,20. Dette er økonomiprogram. Ellers tar det vanlige 1,40, eller vi kan bruke hurtigtast og da tar det bare en time. Klærne blir like rene uansett, det handler bare om hvor mye energi maskinen skal bruke på de ulike fasene.

Annonse

Skrevet

Kort program tar 1 time og langt progam tar nesten 2 1/2 time.

Tror det er flere skyllinger og sentrufigeringer på langt program. Bruker sjelden langprogrammet da. Det er helst på veldig veldig skittne klær.

Skrevet

har nok samme som deg..

jeg kan sette den på over 2 timer hvis det er møkkete klær, men hvis det bare er normalt bruk så tar det 1,5 time

Skrevet

Har et program som bruker 45 minutter og et som bruker 1 time.

Skrevet

Tusen takk for mange svar. :)

HI

Skrevet

Er det bare jeg som stort sett må bruke vanlig program som tar 2 timer? Mine klær blir jo rene på "daglig vask" som tar 1 time, men barnas klær kan jeg bare glemme. Dynker de i biotex før de går på 60 grader. Er det mulig å bli så skitten???

Må legge til at mine er myyye ute, og elsker å herje da. Var en typisk "uteunge" selv, så jeg kan ikke klage til min mor heller. ;-)

Skrevet

59 min. og jeg trykker på knappen som det står " kort" på og 1 time og 49 min. på vanlig vaskeprogram. Bruker stort sett det korte, er mer enn nok til vanlige gensere og bukser.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...