molly83 Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 jeg har termin 10 okt. Vi skal ha 100 % dekningsgrad. jeg skal ha full permisjon frem til mars, fra da skal jeg og pappaen dele permisjonen 50% hver med å jobbe 2 1/2 dag hver i uka hver. Vi skal ha en ukes ferie i april for å reise til syden og tre uker ferie sammen i juli. Permisjonen varer da til begynnelsen av sept. Håper på å få barnehageplass i august, 3 dager i uken. Vi vil ta ulønnet permisjon to dager i uken for at barnet skal slippe full plass i barnehagen når det er så lite. Fra etter jul satser vi på full plass. Høres det ok ut? hva skal dere gjøre?
Fallerifallera Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Vi tar 80 prosent (ja jeg vet det kan være mer lønnsomt å ta 100 prosent + ulønnet perm, men vi synes det er greiest sånn). Jeg blir hjemme til ungen er ca 8 mnd, og så er pappan hjemme i nesten 5 mnd. Jeg tar ut litt "ferie" i min permisjon og da, slik at den blir litt lengre. Vi gjorde det sånn sist og, fungerte veldig godt for oss. Eneste som er kjipt er at pappan får de absolutt fineste mnd sånn værmessig (april-august - skal planlegge akkurat den bedre neste gang, hehe.. Høres jo veldig greit ut slik dere gjør det da. Jeg har dessverre en jobb hvor det blir veldig problematisk å jobbe bare to-tre dager i uka, så vi får ikke delt sånn, selv om det hadde vært fristende!
snuffe Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 100% og jeg skal ha hele permisjonen. Siden jeg både har jobb og er student, er det enklest å gjøre det slik. Kona jobber en turnus som uansett gjør at hun er mye hjemme. Begge sparer opp en del ferie til neste høst, så vi kan gjøre barnehagedagene rolige. Er heldigvis ganske sikret barnehageplass selv om vi bor i Oslo og har termin i oktober.
*1+1=2 små* Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 her det det mannen som skal ta all permisjon men med gradert uttak...altså jobbe 2 dager i uka og være hjemme 2 dager....jeg er student og har uansett muligheten til å være hjemme hvis det trengs. Jeg skal altså ta mine 6 uker også er det gubben sin tur;)
25 år gammel mamma Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Far skal ha sine 10 uker da jeg har hatt resterende, vi har tatt 56 uker og 80 % lønn,men hvis han skulle ønske og ha mer ser vi ann situasjon, spesielt i forhold til amming for det vil da bli vansklig å gjøre for han Ammet ikke forrige pga. at jeg ikke hadde melk og alt ble borte tidlig pga. psykiskstress reaksjon, siden det skjedde en del ting som endret mye på diverse
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 25. juli 2009 #6 Skrevet 25. juli 2009 Her får jeg alle 56 ukene med 80% siden gubben går på attføring og ikke har rett på pappapermisjon, + at han syns det er reit at jeg får all permisjon, så her gleder jeg meg veldig til over 1 år hjemme med lille )
Lilli med småtrolla Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Jeg skal ha 56 uker med 80 % Samboeren min kunne tenkt seg de 10 ukene, men siden jeg er student og bare har 40 % fast stilling har han ikkje rett på dem synd i grunn
3_mann_på_vei Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Vi har valgt 80% i 56 uker. Pappaen tar 6 uker neste sommer og de 4 resterende ut i fredager. Siden dette er siste barnet ønsker jeg å gå hjemme 1 år ekstra med kontantstøtte og muligens ta sos.ped nettbasert dette året... Dette passer også fint i og med at eldste jenta begynner på skolen andre året mitt i permisjon-håper bare vi får det til økonomisk;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg og mannen har vært studenter, så vi har ikke noe valg egentlig. Jeg må ta all permisjonen. Mannen starter i ny jobb 24.august. Jeg har permisjon med lånekassens velsignelse til den første uke i mai ca. Og så går jeg hjemme uten noenting resten av mai, juni og juli og søker jobber. Håper vi får barnehageplass i samme bhg som storebroren og at jenta kan starte der fra august. Når jeg søker jobber så er det med utgangspunkt i at jeg kan begynne fra august av. Pappaen får dessverre ikke noe permisjon denne gangen.
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Skal ha perm frem til 1. juli neste år med en måned ulønnet i juni når ferien kommer. Så skal pappaen ha permisjon frem til januar, sine 10 uker + 4 uker av fellesen + 5 uker ferie og halvannen mnd ulønnet. Så baby blir 1 år og 3 mnd før bhg, akkurat som storesøsteren var. Forskjellen er at nå har vi tatt 100% dekning og heller sparer enn 80% som sist. Får en del mer penger da. Sist var jeg hjemme til 1. august og pappen hjemme til 1. januar. Vi får jo samtidig som sist, så det blir samme opplegget i grunn, pappen får 1 mnd ekstra. Så er vi heldigvis offentlig ansatt begge to, så vi får lønn fra arbeidsgiver og fullt ut med feriepenger, og pappen får to uker betalt permisjon etter fødsel! Så vi har det veeeldig veldig fint!
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 mente når feriepengene kommer.. så kan jeg jo nevne at jeg er lærer, og dermed har ferie i juli og avspasering helt frem til midten av august, så vi får veeeldig masse tid sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå