Gjest Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Vi har ett vennepar med 2 barn, den eldste er 2 år og den yngste er 5 mnd. Begge barna har vært eksemplariske fra dag 1. Sover hele natta, legger seg klokken 20 og står opp klokken 10 begge to. Den yngste sover godt og mye på dagen, noe den eldste også gjorde da hun var mindre. Er bare å legge i vogna så sover de, ikke sånn som for meg - trille, trille, trille.... Aldri har de hatt ammeproblemer, aldri hatt våkenetter, aldri flere timer skriking. Jeg blir missunnelig, jeg! Hos oss har det vært motsatt...ammeproblemer, søvnproblemer både på dag og natt som ikke ser ut til å gi seg med det første og da snuppa var mindre 0-3 mnd var det gråting flere timer i døgnet pga magevondt. Så selv om jeg koser meg med snuppa mi, så blir jeg litt missunnelig på folk som har det så enkelt! De er også veldig flinke å "gni det inn" hvor enkelt de har det. Hvis jeg f.eks ser ut som ett dass pga minmalt med søvn en natt, så kan de si sånn "uffda, stakkar deg som ser så jævli ut. Det slipper vi heldigvis siden vi får sove leeeenge og godt hver natt!" Altså, jeg unner dem selfølgelig det - det er jo flott at ting er enklet for dem! Men skulle bare ønske avogtil at jeg fikk pittelitt av det de har... Spesielt på dager som idag når jeg er stuuuuuptrøtt allerede og klokka er bare halv elleve. Phu, bare en liten utblåsning fra meg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 JA- klart det er lov å bli misunnelig! Også så kjipt gjort av dem da, å gni det inn på den måten der!! Hadde nok blitt en SMULE irritert på dem jeg da tror jeg;)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Jeg hadde "drømmebaby" i begynnelsen. Hun sov 8 timer i strekk om natten, men kunne ikke falt meg inn å gnidd den inn til venninna mi som var oppe hele natten med kolikkbaby.. Det er bare dårlig gjort syns jeg.. Og ja, det er lov å bli misunnelig:)
MintCondition Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Det er lov å være misunnelig å ønske sånne folk dit peppern gror, når de sier ting som "det slipper helddigvis vi"! Når man selv sliter med det meste er det få ting som er så helvetes irriterende enn å høre om hvor UTROLIG godt og lenge andres unger sover, hvor mye de spiser, og hvor veloppdragne de er
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Det heter så fint at "man får ikke mer enn man tåler". Velger man å tro på det, skal du heller tenke at det bør være omvendt, siden de da kanskje ikke er rustet til noe særlig motgang. ;-) Ha en fin lørdag, sterking! :-)
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 25. juli 2009 #7 Skrevet 25. juli 2009 Når jeg leste dette tenkte jeg: Særlig! For min del høres det ut til å være litt for godt til å være sant! Folk som skal hevde seg ved å stadig poengtere hvor fantastiske barn vi har for vi er så fantastiske foreldre. Som det stod i et annet innlegg her: De er nok ikke så godt rustet mot annen motgang. Tenk når det blir vannkopper eller annet - da skriker de i ettsett og kanskje er helt balubvas. Da møter de veggen da! Jeg for min del hadde sagt i fra. Fint at dere har det så bra, men jeg er helt gåen, så fint om vi kunne brukte kvelden på å snakke om noe annet for jeg blir rett og slett i dårlig humør av dette..! Det burde de tåle å høre. Blir de snurt eller furt for det, ja da får de bruke noen dager på å komme over det da!!
Lemonia Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Det er nok dårlig gjort av dem å gni det inn, men samtidig er det ikke så sikkert at de vet at det er nettopp det de gjør. Vi har vært like heldige med gutten vår som ditt vennepar har. Han er også desemberbarn og har aldri hatt en eneste våkenatt, sover 13 timer om natten (fra 21 til 10), aldri vært noe problem å legge, aldri masse skriking, kan fint leke alene lenge mens jeg får gjort andre ting osv osv. Dette er den barneverdenen jeg kjenner. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å ha barn som har kolikk, som ikke vil sove, som våkner grytidlig, som ikke vil være alene osv osv. Når jeg snakker om sønnen vår, barseltid o.l. er jo det basert på den virkeligheten jeg kjenner. Kanskje vil andre tolke det som at jeg "gnir inn" hvor heldige vi er, men det er i såfall ikke gjort med vilje. Jeg kan like godt tenke at de som har det som deg bare sitter og syter og klager, men det er jo ikke nødvendigvis slik det var ment fra din side, for du, som meg, forholder deg også til det du kjenner. Vi har ulike barn og snakker om det som opptar oss enten det er noe som får andre til å føle misunnelse eller får dem til å føle seg heldige. Uansett så kan du trøste deg med at det vil bli bedre etterhvert. Slitsomt akkurat nå, men ta det dag for dag så vil forandringen komme. :-)
AO3 Skrevet 25. juli 2009 #9 Skrevet 25. juli 2009 Det er lov å være misunnelig, men samtidig går det i lengden bare ut over deg selv... Jeg prøver å unngå misunnelse pga barn etc, for den gjør det bare verre for meg selv, har jeg funnet ut. Da fokuserer jeg bare enda mer på mine problemer - dvs problemer jeg ikke kan gjøre noe med. Dessuten - alle har et eller annet, på et eller annet tidspunkt. Store eller små problemer, det er ingen som er "perfekte", selv om de kanskje gir det uttrykket utad... Men jeg er enig i at kommentarene til deg, f.eks. at du ser "jævlig" ut, kunne de gjerne spart seg! De grenser nesten til frekkhet!
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Lemonia: Nei, jeg tror egentlig ikke de MENER å gni det inn. Det er jo som du sier: det er den virkeligheten de kjenner til Ikke noe galt i det... Kan godt hende at jeg blir oppfattet som en syter og klager av dem..., men jeg tror ikke det. Det er somregel kun her inne jeg "blåser av meg" denne typen syt og klag Den typen kommentaren fra dem jeg nevnte kommer "uoppfordret", men de sier det i en spøkefull tone liksom. Men når man faktsik SER jævli ut, blir det ikke spesielt morsomt for meg da. Å til Meg80: Det er ikke sånn at jeg alltid er misunnelig på dem, altså Jeg er godt fornøyd med livet mitt, koser meg max med jenta mi! Men innimellom, når jeg har sovet ekstremt lite osv, så tenker jeg at det hadde vært fint med en baby som kunne sove LITT bedre
Studine mevik Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes absolutt det er lov å være misunnelig. Jeg har ingenting å klage på siden jeg har en baby som generelt er veldig snill. Har noen dager innimellom som han sutrer store deler av dagen, men det er ikke på langt nær så ille som mange andre har det. Synes faktisk at du burde si ifra at du ikke synes noe om sånne komentarer. Jeg har en venninne som har hatt det veldig vanskelig. Mannen ble syk mens hun gikk gravid og er først på bedringens vei nå, 3 år etterpå. Hun hadde ansvaret for dem alle tre en laaaaang periode, så jeg klager aldri på "dårlige" dager ovenfor henne, for jeg vet at det ikke er på langt nær så ille som hun har hatt det til tider. Vi snakker mye om den tida som var vanskelig for henne så derfor vet jeg at jeg ikke skal klage, så ville tro at hvis du tar det opp med venneparet deres så vil de nok forstå det bare det blir forklart på en ordentlig måte
Mage Mi Sa Jo Skrevet 26. juli 2009 #12 Skrevet 26. juli 2009 ja altid lov åvære missunnelig og ønske at manvar likeheldigsom andre. men ikke fokusere for mye på det for da blir man ikke fornøyd med det man har til slutt( tror ikke at du gjør det altså) skulle gjerne hatt det litt slik jeg og serlig i dag etter to netter ednattevåke på minsten. og mellomste kunne lært seg og sove hvertfall til sånn sekstiden. hehe men vi jobber jo med saken og mer kan vi ikke gjøre. mitt første barn var en slik super lett å legge og sovtil rundt ni til hun var 3. og sov godt på dagen osv. jeg forstorett og slett ikke hva det var folk snakket om nårde var trøtte og slitne etter nattevåkenetter. detvar da bare å ha faste leggerutiner og ikke gi for mye oppmerksomhetom de våknet om natten. vel nå harjeg fått to ti som ikke det fungerer på. men jo jeg gjør jo dette likevel men... men jeg sa aldritil folk slik somdinevenner gjør det gjør man da bare ikke. ga ikke råd om jeg ikke ble dirrekte spurt om hvordan jeg gjorde. det skjer jo sjeldent. jeg ville nok sakt fra til de vennene at det ikke varnoe koslig åfå slike bemerkninger også fortelledematdeerenormt heldige og at de ferrste får ett slikt barn og de har faktisk fått to lette barn.
FrøkenJ Skrevet 27. juli 2009 #13 Skrevet 27. juli 2009 Det er lov å være misunnelig og jeg skjønner deg veldig godt!. Det jeg føler veldig på er hvorfor jeg ikke det til. Hva har jeg gjort "galt" siden hun er vanskelig å legge? Tenker mer på det liksom enn på at jeg aldri har hatt problem med amming og mat feks. Rart hvor det nagative alltid blir veldig fremtredende!. Så jeg er VELDIG misunnelig på alle som får til sovinga"!!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. juli 2009 #14 Skrevet 27. juli 2009 D e lov å bli misunnelig ja ;-) Men fyfan kor dårlig gjort av dem andre å gni sånnt inn!!! Ikke at æ trur du ser ut som "et dass", ung å livlig som du e ;-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. juli 2009 #15 Skrevet 27. juli 2009 Trøkka litt raskt dær ja :-P Ville bare si at æ syns du e fantastisk tøff som har slitt endel, å fortsatt e med godt mot og kose dæ masse :-) Håpe alt snart blir så mye bedre for dokker! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå