*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Det er kanskje ikke bare meg som syntes disse eggløsningstestene og graviditetstestene fra apoteket blir dyre i lengden. Nå er de verdt det (for all del), men jeg tror allikevel ikke alltid at dyrt = "must have", så om dere har dere noen gode råd for andre typer man kan kjøpe på nettet OG som dere har hatt god erfaring med, så hører jeg veldig gjerne fra dere. Jeg har hittil kun prøvd ClearBlue (som jeg stoler veldig på, men som også er det dyreste merket). Håper dere som har gode erfaringer har lyst til å dele de med meg:)
Trolleliten Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har kjøpt inn et stort lass fra billigtester, men da jeg er i min første pp vet jeg ikke om de er til å stole på enda...hehe har en cb liggende og. men de er ganske dyre, ja
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Eg syns desse billigstrimlene funke heilt ok eg. Klare aldri tissa på ein pinne likavel (bare bomme.....hehe) så må samle opp uansett...så då bruke eg desse strimlene like godt. Både el og gr tester. Men det e meg da. Må kanskje legga te at eg e iherdig testoman da..så no cb testing hadde ruinert meg fullstendig! Haha!
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2009 Takk for svar Ja det er akkurat det jeg også er blitt (testoman). De siste to månedene har EL vært 17 og 19 dag, så denne måneden satset jeg på at det måtte være en disse dagene sålenge vi var på ferie de dagene og jeg ikke kjøpte nye (enda dyrere) tester. Lei av å betale så masse penger ut av vinduet så nå sjekker jeg utvalget på internett :-)
Sommerfugl82 Skrevet 25. juli 2009 #5 Skrevet 25. juli 2009 Hei, jeg sier go` til clearblue, da jeg fikk full klaff, og ble gravid da jeg brukte den:) Først symbolet med egget som slipper, og deretter stod det " gravid " på clearblue digital, to uker senere:) Det jeg merket meg, de to månedene da jeg brukte billigtestene, eller stripsene, var at de var klare og røde i ei uke i strekk, noe som bare ble forstyrrende. Da gubben og jeg jobber til forskjellige tider i døgnet, var det greit og få et konkret svar, på at nå og mest sannsynlig innen samme døgn vil det skje, og hipp hipp hurra, så var det vært å bruke 370 kr. på clear blue:) - Hadde sex samme dagen el - testen ble positiv;) Lykke til:D
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2009 Hva mener du med klare og røde? Viste de positivt eller negativt den perioden? EL er jo bare 24 timer, så om den viser positivt en uke, blir man jo helt tullete. Vi fikk det faktisk til vi også på ett forsøk for to måneder siden da jeg brukte EL test fra Clear Blue så det er ikke noe tvil om at den funker veldig bra ;-) Er derfor litt skeptisk til disse testene på internett om de ikke viser tydelig nok når EL er, men om vi ikke får det til snart igjen (mistet frøet) så tror jeg nesten jeg må kjøpe noe billigere - for det blir så dyrt i lengden. Vil gjerne vite AKKURAT dagen for EL og ikke bare sånn ca når det er.
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2009 Si fra hvordan det går da CB kan du i hvertfall stole på!
Sommerfugl82 Skrevet 25. juli 2009 #8 Skrevet 25. juli 2009 Hei igjen. Trist at dere mistet lite frø...var det veldig tidlig? Uansett når det gjelder de billigtestene / stripsene , så ble de positive i sikkert 5 dager hos meg, så jeg fant jo aldri ut når som var det riktige tidspunktet, og det ble bare kaos. Derfor sverger jeg til clearblue, som det prosentvis ikke går an og ta feil av når alt kommer til alt:) ikke alltid like lett og bedømme ut ifra el - slimet heller;) - og det ble med det ene samleiet akkurat den dagen der:) Kvaliteten er nok helt annerledes på clearbluetestene etter min erfaring:)
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2009 Jeg hadde testet positivt fredagen, det var i uke 5 og på tirsdagen fikk jeg menssmerter og så kom mensen. Der og da regnet jeg med at alt hadde gått bra, men uka etter viste blodprøve at det ikke var det allikevel. Det var veldig trist, men heldigvis hadde jeg ikke hatt mange dagene hvor jeg var 100% sikker på at jeg var gravid. Uken før (uke 4) var jeg hos legen og da viste urinprøven negativt resultat,og da var jeg også trist fordi jeg var så sikker på at jeg var gravid. Så det gikk litt opp og ned den måneden. Men nå prøver vi igjen. Sålenge jeg vet vi kan få det til på ett forsøk, så går det sikkert snart igjen Hvor langt er du på vei?
Sommerfugl82 Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Uff så leit...det er jo marerittet når man ønsker seg barn. Det blir så mye mer med det når man er innstilt på å bli gravid. Håper spiren sitter neste gang / denne måneden:) - Det tar sikkert ikke lange tiden nå skal du se:) I dag er jeg i følge babyverden 12 + 2 uker på vei, og i følge en privat ul i uke 8, er jeg 12 + 6 idag. Benytter helst min egen utregning jegda, da den virker mer logisk. Jeg hadde så lite symptomer at jeg nesten ble litt usikker på at dette var normalt... - selv om magefølelsen sa at alt var ok. Jeg er plaget med ekstremt tett nese, og har vært slik i litt over to måneder nå, så det blir ikke mye nattesøvn
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2009 Det håper jeg/vi også:-) Alltid spennende etter man har prøvd, og ventetiden til neste mens/eller ikke mens blir da veldig lang. Men har det ikke blitt noe denne gangen så har jeg stor tro på neste måned! Får gå i spenning noen uker til. Så fantastisk, da er dere over den verste tiden, og kan begynne ¨å planlegge veien videre. Det må være veldig morsomt, men kanskje også litt skremmende?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Tenkte bare eg sko slenga med at, når testen blir neg. så har eggløsning skjedd. Om du går med pos. test i 5 dager så betyr det jo bare at eggløsning skjer snart.. E det ikkje det som e klarsignalet vårt da?? ...har overhodet ikkje råd te å bruke cb tester så då får eg bare tyde streker så godt eg kan
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2009 Om man tester positivt èn dag så trenger man ikke teste mer (står det på CB pakkene) . Hvilket merke bruker du? Jeg sjekket internett og fant et merke som het "Chemtrue", dansk forhandler, har du erfaring med det?
KnertiMagen Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 CB fertilitetsmonitoren min<3 Første mnd med den, så da får vi se:)
*Lille Vesle 2010* Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 25. juli 2009 Fant akkurat ut at man sparer 500kr på å kjøpe CB fertilitetsmonitor med 20 testpinner om man kjøper gjennom www.clearblueshop.se. Der koster det (med frakt) 1184,- mens i Norge betaler man fort 1650-1700 kr såvidt jeg kan se. Må vurdere om jeg skal kjøpe det i stedet, da den er evigvarende - den kan i hvertfall også brukes om igjen ved en eventuell ny graviditet men dyrt er det fortsatt, så må tenke litt mer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå