Gå til innhold

Aah, for en natt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla hadde jo feber i går, i tolv tiden i går kveld tippet det 40 grader. Jenta sov heldigvis da, men stakkarsen skrek mens hun sov. Ble ikke mye søvn på meg da gitt!

Men er det slik at man ikke skal gi paracet med mindre man merker at barnet har det ubehagelig?

Eks, at barnet sover fint, men har høy feber. Gir man febernedsettende da?

Alt man skal lure på, hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja- det blir mye skrik og skrål om natta når de er skikkelig syke...Jeg ville så definitivt ha gitt en Paracet for å få ned den høye feberen, slik at hun kanskje fikk sovet litt bedre! Men vet ikke hva de "offisielle" anbefalingene er på akkurat dette punktet altså..

Skrevet

Huff, stakkar jenta di...

Håper hun blir frisk snart! :)

Da snuppa mi var syk så sa legen til meg at det var bare å gi paracet for å få ned feberen når den var på rundt 39 grader.

Å hvis jenta di gråt i søvne, så hadde hun det nok ubehagelig selv om hun sov... Jeg ville gitt paracet.

Skrevet

Ja, jeg ga selvfølgelig paracet. Men ble så usikker etterpå. Det er jo sagt at de ikke skal ha med mindre de virkelig trenger det, noe som da jeg tenker at hun gjorde da..

Vanskelig det der, vil jo ikke at hun skal ha det vondt, men heller ikke at hun skal få for mye smertestillende - for det er jo ikke bra det heller.

Skrevet

Jeg har alltid gitt paracet til ungene mine når de har hatt veldig høy feber, spesielt før de skal legge seg og sove, så jeg har aldrig opplevd at de har sovit seg gjennom høy feber på natta, det er først på morgenkvisten som den har gått oppover igjen da paraceten slutter å virke.

Hvis du er usikker ville jeg ringt til legevakten å spurt. Men som sagt, jeg ville sikkert gitt paracet, ihvertfall dersom hun lå og skrek mens hun sov...

God bedring til jenten din=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...