garota80 Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei jenter. Lurer på hvor lenge man kan gå med 3cm åpning?? Søndag hadde jeg vonde rier,dro til jm på mandag fikk da vite at det var mondent og 3cm åpning... tirsdag kjente jeg ingenting:( Onsdag kvelden kom det vonde riene gjen.. Dro på sykehuset i 3 tiden på natten. Og jo da,stoppet opp alt gjen,BOM tur det lux!! torsdag kjente jeg bare litt sterke kynnere.. men det ga seg til slutt det også. Idag er det fredag og jeg er så lei av de av og på greiene. Var på ul i uke 38 og fikk vite at gutten min veide 3900g!! Er nå i uke 39+1, han er sikkert 4100g nå ca. siden de legger på seg ca 200g i uken. vVenter barn nr 2. Min 1 fød. ble satt igang. Lite liv i magen,så gutten min kom i uke 34... han veide 3210g. Gruer meg litt til lillebror kommer han er veier tross alt nesten 1000g mer en storebror. god helg jenter.
VinterSol+2 Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 barna vokser faktisk ikke så mye på slutten, viser det seg. Jeg ville iallefall ikke tenkt så mye på det, -jeg har født en god klump på 4kg og 48cm (tett unge, ja) og det gikk finfint. Husk at denne gangen er fødselskanalene mer åpne, enn de var ved første fødsel! Det er visst sånn at andre- og flergangsfødende kan gå med åpning i opptil to mnd før fødsel (mistenker selv at jeg går med åpning nå, kjenner igjen følelsen, lissom, og jeg er bare i 32. uke) så du kan faktisk gå med åpning en stund. Fordelen er jo at de første 4 cm jo ofte er de som tar lengst tid, så du gjør rett i å kontakte føden når du får rier igjen, ettersom det kan gå relativt fort derfra. lykke til:-)
ormeynglet Skrevet 25. juli 2009 #3 Skrevet 25. juli 2009 Heisan. Vil bare si at det er ikke nødvendigvis riktig den estimeringen de gjør på ul. På begge mine to siste har jeg fått beskjed om at de var ca 4000g i uke 38. Hun ene kom 4 dager over termin og var 3140 og hun andre kom 1 dag over termin og var 3430. Stemte altså ikke i hele tatt her noen av gangene. Skjønner at du blir lei av at riene starter og stopper opp hele tiden, men trøst deg med at nå er du snart ferdig uansett. Masse lykke til og sov når du kan:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå