Not me, not now, maybe later.. Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Det startet i går kveld en gang mellom 22 og 23 med at jeg fikk kraftige og svært ubehagelige kynnere (?) som kom med ca 6 minutters mellomrom og hver sammentrekning varte i ca 40 sekunder. Jeg fikk menslignende smerter/ubehag nederst i magen og den ble steinhard. Det var mye mer ubehagelig enn kynnere jeg har hatt før (man likevel ikke så vonde at jeg følte det kunne være rier), og de gav seg ikke samme om jeg lå, satt, gikk eller stod. Sammentrekningene holdt på i timesvis, noen ganger var det kortere intervall mellom dem (nede i 4 minutter) men de holdt seg stort sett på 6 minutter. Først når klokka var blitt litt over 05 i natt roet det seg ned og jeg fikk sove. Nå er sammentrekningene helt borte. Hva kan dette ha vært? Er det flere som har opplevd noe lignende? Kan ikke huske at jeg hadde noen sånne perioder sist svangerskap..
Gjest Skrevet 25. juli 2009 #2 Skrevet 25. juli 2009 Jepp, det er vel de vi kaller maserier. Slitsomt, frustrerende og plagsomt, men ganske vanlig, spesielt blandt fleregangsfødsene.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2009 Ok. Takk for svar. Må kanskje regne med flere slike episoder framover mot fødselen da?!? Kan ikke si jeg ser fram til det, men greit å vite at det er vanlig og at det ikke betyr at noe er på gang..ikke helt klar for fødsel enda nei!!
bamaly Skrevet 25. juli 2009 #4 Skrevet 25. juli 2009 Jeg har hatt det saann i nesten 10 dager naa... Er i dag 8 dager overtidig. Har egentlig bare slaatt meg til ro med at babyen aldri kommer og at det skal vaere vondt og ubehagelig til dommedag:P Nei... Jeg skal til jordmor paa sjekk paa mandag, og saa blir man jo satt i gang til slutt. Synes egentlig det er toffest psykisk, man vil jo saa gjerne fode...
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2009 Huff da..hvis jeg får 10 netter framover med dette kommer jeg til å gå på veggen..bare ei natt til høres utrolig slitsomt ut. =S Går helt i svime her i dag etter kun få timer søvn én natt. Prøvde å legge meg noen timer på dagen i dag, men det er som om kropopen ikke klarer å slappe av. Har ikke hatt noen sammentrekninger siden 5-tida i natt så håper det ikke blir noe mer før fødselen er i gang, helst ikke før om et par-tre uker i alle fall. Håper det skjer noe hos deg snart da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå