siwro Skrevet 25. juli 2009 #1 Skrevet 25. juli 2009 Hei!! Jeg er helt ny her, håper å bli kjent med noen her:-) Jeg er 25 år, typen er 30 og vi har vært prøvere i over 2 år, har så og si gått på pergokurer i 2 år også, har enda ikke klaffet:'( Alt er fint med sambos svømmere, men jeg har pcos. Hadde kikkhullsopperasjon i mai i år, der fant di ikke noe galt, hadde en tett eggstokk, men det sa di hadde ingenting og si, så.... Jeg skal til samtale/undersøkels 18 august, da blir det sikket snakk om prøverørs...Vet ikke hvorfor, men jeg har så liten tru på prøverør, vet ikke hvofor, men kanskje pga jeg kjenner veldig mange det har klaffet for, men seff er det mange det har klaffet for også. Tenker bare at går det ikke er ikke pengene verd det, men sammtidig går det så er millioner verd det..Lurer på på hva som skal til for at man skal få det til, føler meg misslykket, når jeg sitter aleine om kvedlene går ofte tankene på at det ikke går og hvorfor.kan sitte å gråte og gråte.. synes det er tungt. Har liksom ingen å snakke med i samme situasjon. Slutt å tenke på det sier alle... DET GÅR FAKTISK IKKE ANN, NÅR MAN SLITER OG ØNSKET ER DET STERKESTE SOM FINS. Men enkelte som ikke fortjener barn får i vilden sky å klarer så vidt ta vare på seg selv, ja di får flere uten problem. og enkelte som bare "ser" på en mann blir gravide... Ble litt langt det her(beklager), måtte jo bare fortelle alt, er ikke så mange å snakke med om dette:-)
Solisolden Skrevet 26. juli 2009 #2 Skrevet 26. juli 2009 Heisann! Er forholdsvis ny her jeg også. Jeg har "bare" prøvd ett år da. Er 26 år. Det er slitsomt å være sliter. Jeg tenker på det å få barn hver dag, nå i det siste nesten hele tiden. sukk. Jeg har heller ingen i samme situasjon som jeg kan snakke med. Vi var 4 venninner som starta prøvinga på likt og de er alle gravide. Fikk du el når du gikk på pergo? og var syklusene normale? Jeg har startet på min første pergokur nå å lurer veldig på om jeg kommer til å få el når jeg skal (pleier å få det på dag 21 eller senere + kort lutealfase)
siwro Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2009 Jeg har bare testa første gang jeg fikk pergo om jeg har el, og den gav utslag at jeg hadde det, vil gjærne teste igjen om jeg virkelig har el, tror jo ikke det siden ingenting skjer..men husker ikke hvilken mens dag jeg skulle sjekke dette på(hos legen med blodprøve). Tja tror da syklusene er normale, så fremst så jeg tar metformin så har jeg mens hver mnd, men di 2 siste gnangene har mensen kommet 1 uke etter den skulle, av en eller annen grunn, har ikke skjedd før, men di 2 siste så har det vært akkurat en uke på overtid, oxo hatt endel bivirklinger mer en jeg har pleid, av en eller annen grunn:-) kjekt å kanskje blir kjent med noen andre her, selv om jeg ikke har fått så mye svar her da:-) Takker jeg deg for du svarer:-) ja jeg har ingen rundt meg som ikke hr barn, er "bare" meg igjen.
Solisolden Skrevet 29. juli 2009 #4 Skrevet 29. juli 2009 Ja for det er vel bortkasta å ta pergo hvis det alikevel ikke gir el? Jeg tester positivt på el testene nesten hver mnd, men tror ikke jeg har hatt el alle gangene for det. Noen ganger tester jeg positivt 2-3 dager på rad og det kan bety at kroppen har problemer med å slippe egget.... Så jeg kunne også godt tenke meg å teste om el faktisk har funnet sted. Gyn tror at dårlig el e grunnen til at jeg ikke klarer å bli gravid så nå førsøker jeg med pergoen.
siwro Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2009 tja vet ikke helt om det er bortkasta..jeg testa positiv el på blodprøven jeg tok første gang jeg fikk pergo, men det betyr jo ikke at jeg har el hver mnd fordet om.. noe jeg ikke tror jeg har, så skal til undersøkels i aug, da skal jeg spørre og grave om dette..el-tester, vises jo ikke rett når man har pco,elr når man tar pergo,
siwro Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2009 har fått positive el tester, men det har ikke skjedd noe fordet..og hatt sex annen hver dag helt mnd, men neida, klaffer ikke...
skalskalikke Skrevet 31. juli 2009 #7 Skrevet 31. juli 2009 Leste om det du skrev om at EL-testen ikke viser riktig når man går på Pergo. Det er ikke meningen å kverrulere altså, men jeg trodde det var sånn at Pergoen IKKE tuller med utslaget på EL-testen. Leste på EL-pakka at det var noen typer stoffer som kunne gi feil utslag på testen. Det står nevnt hvilke stoffer det gjelder i der, og det gjelder visst IKKE de stoffene som er i Pergotime. Leste innholdet i Pergo i pakingsvedlegget, og fant ikke de stoffene som kan gi feil utslag på EL-tester. Eller har jeg misforstått fullstendig her? Jeg har tenkt å ta EL-test både morgen og ettermiddag denne syklusen, men hvis Pergoen tuller med utslaget, så er det jo ikke noe poeng å ta alle disse testene.... Hm...... Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette her inne ???
Storepus - gir ikke opp Skrevet 31. juli 2009 #8 Skrevet 31. juli 2009 Pergo tuller ikke med utslag av EL-tester.
Solisolden Skrevet 31. juli 2009 #9 Skrevet 31. juli 2009 Ikke vet jeg.... Jeg har lest at en kan ha LH stigning (pos el test) uten at egget slippes, er dette feil? Håper det er feil
titinn Skrevet 31. juli 2009 #10 Skrevet 31. juli 2009 føler det samme, er veldig vamskelig å snakke om dette og en føler seg veldig alene. Alle mine venninner har barn eller er gravid og føler at jeg er den eneste som ikke har barn blant venner og familie... Er så urettferdig at noen bare setter igang og full klaff med en gang Er "bare" i 12pp men det har vært et langt år...... Er henvist til IVF men gudene vet når jeg kommer inn der...Det som også er trist er at jeg skyver venner/kjente fra meg som er gravide og orker ikke ha kontakt, det er bare for tøft.....
Storepus - gir ikke opp Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 Det stemmer at en kan ha LH stigning uten at egget slippes, men det har forsåvidt lite med Pergo å gjøre. For de aller fleste så slippes egget når LH stigning er påvist, men av og til så skjer det at egget slippes litt senere. I denne prøvetiden skulle jeg av og til ønsket at jeg var gjennomsiktig og kunne sett om og hvor egget løsner og i tillegg om det blir befruktet :-)
skalskalikke Skrevet 2. august 2009 #12 Skrevet 2. august 2009 Storepus gir ikke opp: Takk for at du bekreftet dette med Pergo og utslag på EL-tester! Har lurt litt på det der i helga skjønner du. Og er HELT enig med deg om at ønsket om å være gjennomsiktig når en prøver å få barn er rimelig stort ja!!! Hvordan ligger du ann nå da med tanke på prøving, Pergo og alt som hører med? Ikke meningen å være frekk altså, du trenger ikke å svare hvis du ikke føler for det:)
skalskalikke Skrevet 2. august 2009 #13 Skrevet 2. august 2009 titinn: Skjønner godt hvordan du har det, og skulle ønske at jeg hadde noen gode råd til deg, men det er ikke så lett. At det kan være veldig ensomt å slite med å få barn er noe alle av oss her inne kjenner mye på. Men hvor mye man klarer å la vær å tenke på det og "få en pause" fra det, er jo så individuelt. Noen klarer å legge det fra seg i korte perioder, enten det er på jobb, ferie, med en hobby eller andre ting som man interesserer seg for. Og andre klarer bare ikke å unngå å tenke på det, og det styrer hele tilværelsen, og man skyver venner og familie bort. Jeg klarer heldigvis å ta disse pausene og lade batteriene ved å holde på med noe som jeg brenner for. Tror det er nettopp det som gjør at jeg klarer å stå i alt dette med Pergo-kurer, mens-matte og den evige ventingen. Og derfor var min første tanke da jeg leste innlegget ditt at -denne jenta trenger å finne noe hun liker å holde på med sånn at hun får ladet batteriene sine litt, og får en tenke-pause som IKKE omhandler det å få barn. Det er jo fryktelig synd at man skal miste vennene sine fordi at man sliter med å få barn. Vet ikke om det er ett godt råd, men et råd er det uansett:) Prøv å sette deg ned i fred og ro, og tenk litt på hva det kunne være som du tror du kunne klart å interessere deg for, og som IKKE handler om det å få et barn. Det kan være hva som helst. Hva som helst som får deg til å slappe av og kople baby-tankene helt ut en liten stund. Selv har jeg feks en hobby som gir meg det mest verdifulle pusterommet jeg har i hverdagen min. Jeg har også en hund sammen med samboeren min, og den hunden bruker jeg mye tid på med turer, lydighetstrening, leke-treff med andre hunder og sånne ting. Det er en befrielse å gjøre noe sammen med hunden vår, for da handler det ikke om meg og prøvingen på å få barn. Det å kunne stille opp for andre og hjelpe litt til er også noe som er som en befrielse, for da handler det heller ikke om meg. Jeg klarer fint å være sammen med min høygravide venninne og være glad på hennes vegne, istedet for å tenke at det er urettferdig. Og jeg er glad på andre kjente`s vegne som har fått barn. Og når jeg leser her inne at noen ENDELIG har klart å få en liten spire, så blir jeg kanskje aller mest glad. For det er så velfortjent, og jeg vet at den lille spiren er så inderlig ønsket etter lang tid med prøving og feiling. Sånn har det desverre ikke alltid vært.......... Det er ikke mange venninnene jeg har igjen ettersom årene som barnløs har gått. Tok liksom litt avstand når de begynte å få barn, for da slapp jeg å føle meg så mislykket. Det var da jeg bestemte meg for nå måtte jeg finne noe å gjøre som ga meg et puste-rom fra "elendigheten". Og det gjorde underverker! Anbefales på det aller varmeste:) Ønsker deg MASSE lykke til med prøvingen, og håper at det snart er din tur til å få din egen lille spire:) Klem
SuperKlar86Gravid Skrevet 3. august 2009 #14 Skrevet 3. august 2009 Hei Blander meg litt inn her, håper jeg ikke er frekk nå.... :/ Jeg er også ny her på sliterne, men har vært på bli gravid siden august 07. Var innom 1 tri fra oktober til januar, men fikk da en SA. Tok da et halvt års pause, og har nå prøvd i 12 pp etter SA. Hadde utskrapning etter SA, og fikk livmorsinfeksjon etter det. Derfor det halve året med pause. Jeg har hatt helt stabile sykluser ( 28 dager pluss/minus 1-2 dager) hver mnd. Denne mnd, 11 pp, så brukte vi også Pre-seed, fordi jeg er litt tørr. Håpet så at det skulle klaffe nå, men så kom TR 10 dager før tida!! Har aldri opplevd før. Har også hatt en del mye mer smerter under TR denne gangen. Like etter TR var over, våknet jeg en natt av kraftige smerter i eggstokk/livmor regionen. Måtte ta 4 ibux for at det skulle gi seg.. Fatter ikke hva det er, men skal ringe legesenteret i morgen å bestille time til gyn. Er redd jeg det er noe galt med meg, enten cyster, eller hva det kan være. Har de siste dagen ogs¨hatt uvanlig mye utflod ( gjennomsiktig, luktfri)... Jeg også synes det er vanskelig å se venninner bli gravide rundt meg. Nyhetene om at enda en er gravid kommer som perler på en snor..Og jeg blir veldig misunnelig. Til og med en veninne av meg som begynte å planlegge rett etter SA jeg hadde i 08, har alt en liten jente på 5 mnd. Det er veldig tungt til tider, og av og til er det faktisk vanskelig å glede seg på andres vegne... Jeg har snakket kort med legen min om at vi nå har vært prøvere i ett år ( og mer om man teller med de før SA), men ha ville at jeg skulle vente med å få utredning o.l til oktober... Men jeg vil på en måte ikke vente. Men nå som jeg har hatt en del smerter, alt for tilig mens, osv, så bestiller jeg ny time. Orker ikke bare vente. Det ble mye om meg og mitt, men siden jeg er ny på denne siden ville jeg "presentere" meg litt. Hadde vært hyggelig å kunne skrevet mer flere av dere her inne, dele tanker, erfaringer osv. Klem
Storepus - gir ikke opp Skrevet 4. august 2009 #15 Skrevet 4. august 2009 Jeg vet veldig godt hvordan dere har det jenter. Jeg har hatt 1 MA, 1 SA, 2 exuer og 1 cervical graviditet samtidig som siste exu. Alt dette på 2.5 år og det har vært en rekke kompliksasjoner. Fjernet sist den venstre egglederen. Alle min venner er også blitt gravide og fått barn og vi sliter fortsatt. Det er tungt, men jeg prøver å tenke at jeg må klare å glede meg over andres lykke. Klarer jeg ikke det så går jeg til grunne og blir bitter og ensom. Siden siste exu/cervicalgraviditet så er det nå gått 5 pp. Tidligere har jeg blitt gravid etter ca 3pp og det tyder litt på at det var venstre eggleder som var mest aktiv. Har hatt 2 runder på Pergo, en dobbel og en enkel. Har IKM om et par dager.......... Har avtale med gyn at om jeg ikke har blitt gravid inne august så blir det satt igang IVF. Vil veldig gjerne klare det på egen hånd, men nå blir jeg 35 til høsten og vi har prøvd i 2.5 år så det er nok på tide å få litt hjelp. Vil jo veldig gjerne ha mer en 1 barn før jeg blir for "gammel". Så nå går jeg her og venter på mensen og håper at den ikke kommer selv om jeg vet den gjør det.......... Det er til å bli gal av :-)
skalskalikke Skrevet 4. august 2009 #16 Skrevet 4. august 2009 Hei Storepus gir ikke opp! Uff, du har jammen hatt mye å stri med! Er det noen som virkelig fortjener å få en liten spire som er sunn, frisk og fullgått, så er det deg. Skjønner deg så inderlig godt når det kommer til dette med alder. Er selv snart 33 år, og har ingen barn. Begynner å bli litt stressa for å si det sånn....... Krysser fingrene for at du ikke får mensen, og at det er en VELDIG god grunn til at den ikke dukker opp:) Og JA, den ventingen er til å bli gal av! Går og venter på EL om dagen her..... Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå